Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä

Kuluttajakäyttäytyminen on ollut suurten digitaalisten muutosten keskellä varsinkin 2000-luvun vaihteen jälkeen. Perinteisestä markkinoinnista on siirrytty digitaaliseen markkinointiin, joka on sekin saanut omat erityispiirteensä. Vaikuttajamarkkinoinnista on 2010-luvulla kehittynyt paljon käytetty...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Eskelinen, Henri
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2020
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73120
_version_ 1826225687720099840
author Eskelinen, Henri
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Eskelinen, Henri Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Eskelinen, Henri Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Eskelinen, Henri
datasource_str_mv jyx
description Kuluttajakäyttäytyminen on ollut suurten digitaalisten muutosten keskellä varsinkin 2000-luvun vaihteen jälkeen. Perinteisestä markkinoinnista on siirrytty digitaaliseen markkinointiin, joka on sekin saanut omat erityispiirteensä. Vaikuttajamarkkinoinnista on 2010-luvulla kehittynyt paljon käytetty digimarkkinoinnin muoto, joka tehoaa ja tavoittaa varsinkin nuoremmat ikäluokat. Tässä tutkielmassa halutaan kartoittaa kulutta-jakäyttäytymisen ja markkinoinnin uusia muotoja sekä trendejä, ja erityisesti tutkia Z-sukupolven suhdetta sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin. Tutkielmaa varten suoritettiin fokusryhmähaastatteluina tutkimus, jolla saatiin syvempää tietoa Z-sukupolven käyttäytymisestä vaikuttajamarkkinoinnin tiimoilta.
first_indexed 2024-09-11T08:53:09Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Grenman, Miia", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Eskelinen, Henri", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2020-12-11T07:53:45Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2020-12-11T07:53:45Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2020", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73120", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Kuluttajak\u00e4ytt\u00e4ytyminen on ollut suurten digitaalisten muutosten keskell\u00e4 varsinkin 2000-luvun vaihteen j\u00e4lkeen. Perinteisest\u00e4 markkinoinnista on siirrytty digitaaliseen markkinointiin, joka on sekin saanut omat erityispiirteens\u00e4. Vaikuttajamarkkinoinnista on 2010-luvulla kehittynyt paljon k\u00e4ytetty digimarkkinoinnin muoto, joka tehoaa ja tavoittaa varsinkin nuoremmat ik\u00e4luokat. T\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa halutaan kartoittaa kulutta-jak\u00e4ytt\u00e4ytymisen ja markkinoinnin uusia muotoja sek\u00e4 trendej\u00e4, ja erityisesti tutkia Z-sukupolven suhdetta sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin. Tutkielmaa varten suoritettiin fokusryhm\u00e4haastatteluina tutkimus, jolla saatiin syvemp\u00e4\u00e4 tietoa Z-sukupolven k\u00e4ytt\u00e4ytymisest\u00e4 vaikuttajamarkkinoinnin tiimoilta.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2020-12-11T07:53:45Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2020-12-11T07:53:45Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2020", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "78", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "vaikuttajamarkkinointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajak\u00e4ytt\u00e4ytymisess\u00e4", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202012117066", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sosiaalinen media", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kuluttajak\u00e4ytt\u00e4ytyminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "digitaalinen markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "z-sukupolvi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_73120
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:55Z
main_date 2020-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2020
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/e49a2869-d05e-469d-bdc5-9c8ba4fdd5e3\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202012117066.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2020
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Eskelinen, Henri Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä vaikuttajamarkkinointi Markkinointi Marketing 20423 sosiaalinen media markkinointi kuluttajakäyttäytyminen digitaalinen markkinointi z-sukupolvi
title Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä
title_full Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä
title_fullStr Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä
title_full_unstemmed Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä
title_short Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä
title_sort vaikuttajamarkkinoinnin rooli z sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä
title_txtP Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä
topic vaikuttajamarkkinointi Markkinointi Marketing 20423 sosiaalinen media markkinointi kuluttajakäyttäytyminen digitaalinen markkinointi z-sukupolvi
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi digitaalinen markkinointi kuluttajakäyttäytyminen markkinointi sosiaalinen media vaikuttajamarkkinointi z-sukupolvi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73120 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202012117066
work_keys_str_mv AT eskelinenhenri vaikuttajamarkkinoinninroolizsukupolvenkuluttajakäyttäytymisessä