Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä

Nykypäivänä markkinoinnissa on tärkeää asiakkaiden huomion ansaitseminen. Asiakkaat eivät halua kohdata päällekäyvää mainontaa, vaan mielenkiintoista, viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä. Sisältömarkkinointi on markkinoinnin lähestymistapa, jossa keskitytään arvokkaan, merkityksellisen ja vakuuttav...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Heiskanen, Matilda
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2020
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71952
_version_ 1826225701980733440
author Heiskanen, Matilda
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Heiskanen, Matilda Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Heiskanen, Matilda Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Heiskanen, Matilda
datasource_str_mv jyx
description Nykypäivänä markkinoinnissa on tärkeää asiakkaiden huomion ansaitseminen. Asiakkaat eivät halua kohdata päällekäyvää mainontaa, vaan mielenkiintoista, viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä. Sisältömarkkinointi on markkinoinnin lähestymistapa, jossa keskitytään arvokkaan, merkityksellisen ja vakuuttavan sisällön luomiseen ja jakamiseen, tarkoituksena houkutella ja säilyttää asiakkaita. Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä on digitaalinen sisältömarkkinointi ja mitkä ovat sisältömarkkinoinnin parissa työskentelevien asiantuntijoiden mielestä parhaat tavat hyödyntää sisältömarkkinointia B2B-yrityksissä. Tutkimus toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla kuutta markkinointitoimistossa työskentelevää sisältömarkkinoinnin asiantuntijaa. Tutkimustulosten perusteella todettiin, että sisältömarkkinoinnin keskiössä ovat yrityksen kohderyhmä ja ostajapersoonat. Parhaiten toimivat sisältömarkkinoinnin kanavat, sisältömuodot ja mittarit riippuvat aina yrityksen kohderyhmästä ja markkinoinnille asetetuista tavoitteista. Yhtä yleispätevää sisältömarkkinoinnin käytäntöä, joka toimisi kaikissa B2B-yrityksissä, ei ole. Sisältömarkkinointi on erittäin hyvä ja kustannustehokas tapa tehdä markkinointia. Sisältömarkkinoinnin avulla voidaan hankkia asiakkaita, kasvattaa myyntiä, parantaa näkyvyyttä hakukoneissa ja rakentaa työnantajabrändiä. Tekemällä sisältömarkkinointia asiakaslähtöisesti eli keskittymällä sisällöissä ostajapersooniin ja heidän ongelmiensa ratkaisemiseen, yritykset voivat tehdä sisältömarkkinointia laadukkaasti ja tuloksellisesti.
first_indexed 2020-10-01T20:00:32Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Grenman, Miia", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Heiskanen, Matilda", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2020-10-01T05:09:17Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2020-10-01T05:09:17Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2020", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71952", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Nykyp\u00e4iv\u00e4n\u00e4 markkinoinnissa on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 asiakkaiden huomion ansaitseminen. Asiakkaat eiv\u00e4t halua kohdata p\u00e4\u00e4llek\u00e4yv\u00e4\u00e4 mainontaa, vaan mielenkiintoista, viihdytt\u00e4v\u00e4\u00e4 ja hy\u00f6dyllist\u00e4 sis\u00e4lt\u00f6\u00e4. Sis\u00e4lt\u00f6markkinointi on markkinoinnin l\u00e4hestymistapa, jossa keskityt\u00e4\u00e4n arvokkaan, merkityksellisen ja vakuuttavan sis\u00e4ll\u00f6n luomiseen ja jakamiseen, tarkoituksena houkutella ja s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 asiakkaita.\nT\u00e4m\u00e4n pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4, mit\u00e4 on digitaalinen sis\u00e4lt\u00f6markkinointi ja mitk\u00e4 ovat sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin parissa ty\u00f6skentelevien asiantuntijoiden mielest\u00e4 parhaat tavat hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00f6markkinointia B2B-yrityksiss\u00e4. Tutkimus toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto ker\u00e4ttiin haastattelemalla kuutta markkinointitoimistossa ty\u00f6skentelev\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin asiantuntijaa.\nTutkimustulosten perusteella todettiin, ett\u00e4 sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin keski\u00f6ss\u00e4 ovat yrityksen kohderyhm\u00e4 ja ostajapersoonat. Parhaiten toimivat sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin kanavat, sis\u00e4lt\u00f6muodot ja mittarit riippuvat aina yrityksen kohderyhm\u00e4st\u00e4 ja markkinoinnille asetetuista tavoitteista. Yht\u00e4 yleisp\u00e4tev\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin k\u00e4yt\u00e4nt\u00f6\u00e4, joka toimisi kaikissa B2B-yrityksiss\u00e4, ei ole.\nSis\u00e4lt\u00f6markkinointi on eritt\u00e4in hyv\u00e4 ja kustannustehokas tapa tehd\u00e4 markkinointia. Sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin avulla voidaan hankkia asiakkaita, kasvattaa myynti\u00e4, parantaa n\u00e4kyvyytt\u00e4 hakukoneissa ja rakentaa ty\u00f6nantajabr\u00e4ndi\u00e4. Tekem\u00e4ll\u00e4 sis\u00e4lt\u00f6markkinointia asiakasl\u00e4ht\u00f6isesti eli keskittym\u00e4ll\u00e4 sis\u00e4ll\u00f6iss\u00e4 ostajapersooniin ja heid\u00e4n ongelmiensa ratkaisemiseen, yritykset voivat tehd\u00e4 sis\u00e4lt\u00f6markkinointia laadukkaasti ja tuloksellisesti.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2020-10-01T05:09:17Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2020-10-01T05:09:17Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2020", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "73", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "digitaalinen sis\u00e4lt\u00f6markkinointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sis\u00e4lt\u00f6strategia", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Digitaalinen sis\u00e4lt\u00f6markkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden n\u00e4kemykset parhaista k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ist\u00e4", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202010016032", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yritysmarkkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sis\u00e4lt\u00f6tuotanto", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "digitaalinen markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_71952
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:37Z
main_date 2020-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2020
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/b303049a-136f-497d-8cdf-daade4d20703\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202010016032.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2020
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Heiskanen, Matilda Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä digitaalinen sisältömarkkinointi sisältöstrategia Markkinointi Marketing 20423 yritysmarkkinointi markkinointi sisältötuotanto digitaalinen markkinointi
title Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
title_full Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
title_fullStr Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
title_full_unstemmed Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
title_short Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa
title_sort digitaalinen sisältömarkkinointi b2b kontekstissa markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
title_sub markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
title_txtP Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
topic digitaalinen sisältömarkkinointi sisältöstrategia Markkinointi Marketing 20423 yritysmarkkinointi markkinointi sisältötuotanto digitaalinen markkinointi
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi digitaalinen markkinointi digitaalinen sisältömarkkinointi markkinointi sisältöstrategia sisältötuotanto yritysmarkkinointi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71952 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202010016032
work_keys_str_mv AT heiskanenmatilda digitaalinensisältömarkkinointib2bkontekstissamarkkinoinninasiantuntijoidennäke