Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa

Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja käyttömahdollisuudet lisääntyvät. Tässä tutkimuksessa keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää videoita sisällöntuotannossaan sosiaalisessa mediassa ja millaisia hyötyjä videoista yrityksille on. Tavall...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Rinne, Joonas
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2020
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71070
_version_ 1826225814217162752
author Rinne, Joonas
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Rinne, Joonas Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Rinne, Joonas Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Rinne, Joonas
datasource_str_mv jyx
description Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja käyttömahdollisuudet lisääntyvät. Tässä tutkimuksessa keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää videoita sisällöntuotannossaan sosiaalisessa mediassa ja millaisia hyötyjä videoista yrityksille on. Tavallisten julkaisu- jen lisäksi tutkitaan myös striimi- ja tarina-tyyppisiä videojulkaisuja, jotka löytyvät monesta suurimmasta sosiaalisen median kanavasta. Tuloksissa kävi ilmi, että videon antamat hyödyt sisällöntuotannossa liityvät paljon suhteeseen asiakkaan ja yrityksen välillä. Videot auttavat luomaan asiakkaalle positiivisia asenteita yrityksestä ja vahvistamaan asiakkaan sitoutumista yritykseen ja brändiin. Video vahvistaa asiakkaan ja yrityksen välistä suhdetta paremmin verrattuna esimerkiksi kirjoitettuun mediaan. Yhden sisällöntuotannon tärkeimmistä tavoitteista ollessa vahvan suhteen luominen asiakkaaseen, voidaan todeta, että video toimii hyvänä työkaluna sisällöntuotannossa. Videot toimivat myös yritykselle keinona rakentaa brändiä ja esimerkiksi striimi-videota käytetään oman brändin rakennukseen, mutta suora lähetys tuo spontaanin luonteensa myötä mukanaan myös riskejä. Brändin maineen ollessa vaarassa, on video sosiaalisessa yksi parhaita keinoja vastata kriisitilanteisiin, mikäli yritys sellaiseen joutuu. Aiempaa tutkimusta löytyy striimi-videosta, mutta sosiaalisessa mediassa viime vuosina yleistynyt tarina-julkaisu ja sen mahdollisuudet videoalustana kaipaa lisätutkimusta. Video is constantly evolving as a medium and its importance and uses are inc- reasing. This research focuses on how companies can make use of videos in their content marketing and what kind of benefits does using videos give for a company. In addition to regular posts on social media this research also takes a look at live-stream and story-posts which are found in many of the biggest social media platforms. The results tell that the benefits of videos for content marketing have a lot to do with the relationship building between a customer and a company. Videos help to create positive attitudes about the company and strengthen the custo- mers’ engagement towards the company and the brand. Video strengthens the relationship between customer and company better than for example a written medium. As one of the biggest goals for content marketing is to create a strong relationship to the customer it can be stated that video functions as a good tool for content marketing. Video is also a way for a company to build their brand and for example live-stream videos are used for personal brand building but the spontaneous nature of live broadcasts brings some risks. If the reputation of a brand is in danger video is one of the best ways for a company to respond to a crisis situation should they ever find themselves in one. Previous research can be found about live-stream videos but the story- posts that have been getting more common over the last few years and their possibilities as a video platform still need more research.
first_indexed 2020-07-06T20:00:42Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Clements, Kati", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Rinne, Joonas", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2020-07-06T06:43:26Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2020-07-06T06:43:26Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2020", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71070", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja k\u00e4ytt\u00f6mahdollisuudet lis\u00e4\u00e4ntyv\u00e4t. T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa keskityt\u00e4\u00e4n siihen, kuinka yritykset voivat hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 videoita sis\u00e4ll\u00f6ntuotannossaan sosiaalisessa mediassa ja millaisia hy\u00f6tyj\u00e4 videoista yrityksille on. Tavallisten julkaisu- jen lis\u00e4ksi tutkitaan my\u00f6s striimi- ja tarina-tyyppisi\u00e4 videojulkaisuja, jotka l\u00f6ytyv\u00e4t monesta suurimmasta sosiaalisen median kanavasta.\nTuloksissa k\u00e4vi ilmi, ett\u00e4 videon antamat hy\u00f6dyt sis\u00e4ll\u00f6ntuotannossa liityv\u00e4t paljon suhteeseen asiakkaan ja yrityksen v\u00e4lill\u00e4. Videot auttavat luomaan asiakkaalle positiivisia asenteita yrityksest\u00e4 ja vahvistamaan asiakkaan sitoutumista yritykseen ja br\u00e4ndiin. Video vahvistaa asiakkaan ja yrityksen v\u00e4list\u00e4 suhdetta paremmin verrattuna esimerkiksi kirjoitettuun mediaan. Yhden sis\u00e4ll\u00f6ntuotannon t\u00e4rkeimmist\u00e4 tavoitteista ollessa vahvan suhteen luominen asiakkaaseen, voidaan todeta, ett\u00e4 video toimii hyv\u00e4n\u00e4 ty\u00f6kaluna sis\u00e4ll\u00f6ntuotannossa. Videot toimivat my\u00f6s yritykselle keinona rakentaa br\u00e4ndi\u00e4 ja esimerkiksi striimi-videota k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n oman br\u00e4ndin rakennukseen, mutta suora l\u00e4hetys tuo spontaanin luonteensa my\u00f6t\u00e4 mukanaan my\u00f6s riskej\u00e4. Br\u00e4ndin maineen ollessa vaarassa, on video sosiaalisessa yksi parhaita keinoja vastata kriisitilanteisiin, mik\u00e4li yritys sellaiseen joutuu.\nAiempaa tutkimusta l\u00f6ytyy striimi-videosta, mutta sosiaalisessa mediassa viime vuosina yleistynyt tarina-julkaisu ja sen mahdollisuudet videoalustana kaipaa lis\u00e4tutkimusta.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Video is constantly evolving as a medium and its importance and uses are inc- reasing. This research focuses on how companies can make use of videos in their content marketing and what kind of benefits does using videos give for a company. In addition to regular posts on social media this research also takes a look at live-stream and story-posts which are found in many of the biggest social media platforms.\nThe results tell that the benefits of videos for content marketing have a lot to do with the relationship building between a customer and a company. Videos help to create positive attitudes about the company and strengthen the custo- mers\u2019 engagement towards the company and the brand. Video strengthens the relationship between customer and company better than for example a written medium. As one of the biggest goals for content marketing is to create a strong relationship to the customer it can be stated that video functions as a good tool for content marketing. Video is also a way for a company to build their brand and for example live-stream videos are used for personal brand building but the spontaneous nature of live broadcasts brings some risks. If the reputation of a brand is in danger video is one of the best ways for a company to respond to a crisis situation should they ever find themselves in one.\nPrevious research can be found about live-stream videos but the story- posts that have been getting more common over the last few years and their possibilities as a video platform still need more research.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2020-07-06T06:43:26Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2020-07-06T06:43:26Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2020", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "27", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "live-stream", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "striimi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "story", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "tarina", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Videoiden merkitys yritysten sis\u00e4ll\u00f6ntuotannon v\u00e4lineen\u00e4 sosiaalisessa mediassa", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202007065243", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sosiaalinen media", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "video", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointiviestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "br\u00e4ndit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "YouTube", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sis\u00e4lt\u00f6tuotanto", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_71070
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:49Z
main_date 2020-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2020
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/0de0b7c4-6fdf-4a1f-9960-34999e2d151f\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202007065243.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2020
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Rinne, Joonas Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa live-stream striimi story tarina Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 sosiaalinen media markkinointi video markkinointiviestintä brändit YouTube sisältötuotanto
title Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa
title_full Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa
title_fullStr Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa
title_full_unstemmed Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa
title_short Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa
title_sort videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa
title_txtP Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa
topic live-stream striimi story tarina Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 sosiaalinen media markkinointi video markkinointiviestintä brändit YouTube sisältötuotanto
topic_facet 601 Information Systems Science Tietojärjestelmätiede YouTube brändit live-stream markkinointi markkinointiviestintä sisältötuotanto sosiaalinen media story striimi tarina video
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71070 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202007065243
work_keys_str_mv AT rinnejoonas videoidenmerkitysyritystensisällöntuotannonvälineenäsosiaalisessamediassa