Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna

Tämä tutkielma käsittelee markkinoinnin tietojärjestelmiä ja niiden käytöstä mahdollisesti saatavaa etua. Tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä markkinoinnin tietojärjestelmät ovat ja kuinka niitä hyödynnetään. Tutkielma selvittää myös minkälaisia etuja tietojärjestelmien käyttö voi tuoda mark...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Aumakallio, Rasmus
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2020
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/70942
_version_ 1828193208499175424
author Aumakallio, Rasmus
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Aumakallio, Rasmus Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Aumakallio, Rasmus Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Aumakallio, Rasmus
datasource_str_mv jyx
description Tämä tutkielma käsittelee markkinoinnin tietojärjestelmiä ja niiden käytöstä mahdollisesti saatavaa etua. Tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä markkinoinnin tietojärjestelmät ovat ja kuinka niitä hyödynnetään. Tutkielma selvittää myös minkälaisia etuja tietojärjestelmien käyttö voi tuoda markki-nointiin. Tutkielman aluksi määritellään markkinoinnin käsite ja käydään läpi markkinoinnin prosessi. Seuraavana määritellään markkinoinnin tieto-järjestelmä ja pohditaan mitä etuja voidaan saavuttaa. Tutkielma on tehty kirjallisuuskatsauksena. Markkinoinnin tietojärjestelmillä pyritään saavuttamaan kilpailuetua muihin nähden. Kilpailuetua saavutetaan paremmalla tiedon keräämisellä ja hallinnalla. Kerätystä informaatiosta luodaan analyyseja, joiden pohjalta pyritään luomaan toimivia markkinointisuunnitelmia.
first_indexed 2020-06-26T20:00:33Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Riekkinen, Janne", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Aumakallio, Rasmus", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2020-06-26T06:39:18Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2020-06-26T06:39:18Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2020", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/70942", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4 tutkielma k\u00e4sittelee markkinoinnin tietoj\u00e4rjestelmi\u00e4 ja niiden k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 mahdollisesti saatavaa etua. Tutkielman tarkoituksena on selvitt\u00e4\u00e4, mit\u00e4 markkinoinnin tietoj\u00e4rjestelm\u00e4t ovat ja kuinka niit\u00e4 hy\u00f6dynnet\u00e4\u00e4n. Tutkielma selvitt\u00e4\u00e4 my\u00f6s mink\u00e4laisia etuja tietoj\u00e4rjestelmien k\u00e4ytt\u00f6 voi tuoda markki-nointiin. Tutkielman aluksi m\u00e4\u00e4ritell\u00e4\u00e4n markkinoinnin k\u00e4site ja k\u00e4yd\u00e4\u00e4n l\u00e4pi markkinoinnin prosessi. Seuraavana m\u00e4\u00e4ritell\u00e4\u00e4n markkinoinnin tieto-j\u00e4rjestelm\u00e4 ja pohditaan mit\u00e4 etuja voidaan saavuttaa. Tutkielma on tehty kirjallisuuskatsauksena. Markkinoinnin tietoj\u00e4rjestelmill\u00e4 pyrit\u00e4\u00e4n saavuttamaan kilpailuetua muihin n\u00e4hden. Kilpailuetua saavutetaan paremmalla tiedon ker\u00e4\u00e4misell\u00e4 ja hallinnalla. Ker\u00e4tyst\u00e4 informaatiosta luodaan analyyseja, joiden pohjalta pyrit\u00e4\u00e4n luomaan toimivia markkinointisuunnitelmia.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2020-06-26T06:39:18Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2020-06-26T06:39:18Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2020", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "22", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinoinnin tietoj\u00e4rjestelm\u00e4", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "MkIS", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Tietoj\u00e4rjestelmien hy\u00f6dynt\u00e4minen markkinoinnin apuna", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202006265129", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tietoj\u00e4rjestelm\u00e4t", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_70942
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:00:52Z
main_date 2020-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2020
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/6d1f1956-dd95-41ff-8dc8-bed9f4776fb2\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202006265129.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2020
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Aumakallio, Rasmus Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna markkinoinnin tietojärjestelmä MkIS Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 markkinointi tietojärjestelmät
title Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna
title_full Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna
title_fullStr Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna
title_full_unstemmed Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna
title_short Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna
title_sort tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna
title_txtP Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna
topic markkinoinnin tietojärjestelmä MkIS Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 markkinointi tietojärjestelmät
topic_facet 601 Information Systems Science MkIS Tietojärjestelmätiede markkinoinnin tietojärjestelmä markkinointi tietojärjestelmät
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/70942 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202006265129
work_keys_str_mv AT aumakalliorasmus tietojärjestelmienhyödyntäminenmarkkinoinninapuna