Generatiivisen kilpailevan verkon soveltaminen Conwayn Game of Life -soluautomaattiin
Generatiiviset kilpailevat verkot ovat yksi tuoreimmista koneoppimisen kehityksistä ja sillä on saatu lupaavia tuloksia kuvien generoinnissa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan GAN-menetelmää ja sen ominaisuuksia sekä siihen pohjautuvan Pix2pix-menetelmän toimivuutta pelatessa Conwayn Game of Life -pe...
Päätekijä: | |
---|---|
Muut tekijät: | , , , , , |
Aineistotyyppi: | Pro gradu |
Kieli: | fin |
Julkaistu: |
2020
|
Aiheet: | |
Linkit: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/70108 |
Yhteenveto: | Generatiiviset kilpailevat verkot ovat yksi tuoreimmista koneoppimisen kehityksistä ja sillä on saatu lupaavia tuloksia kuvien generoinnissa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan GAN-menetelmää ja sen ominaisuuksia sekä siihen pohjautuvan Pix2pix-menetelmän
toimivuutta pelatessa Conwayn Game of Life -peliä. Pix2pix-menetelmä pystyy generoi-
maan tarkasti pelin sukupolvia, noin 2,49% virheellä.
In recent years Generative Adversarial Networks have shown interesting developement in generating realistic images. In this thesis we study GAN and it’s capabilities while also applying it in a new setting using Pix2pix to play Conway’s Game of life. The network is able to generate accurate generations to the game with about 2.49% error.
|
---|