Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä

Kilpailu parhaista työntekijöistä on kovempaa kuin koskaan aikaisemmin. Organisaatiot tavoittelevat pysyvää kilpailuetua rekrytoimalla ja sitouttamalla parempia työntekijöitä. Yrityksen brändin ja maineen arvo ovat tärkeässä asemassa parhaiden työntekijöiden houkuttelemisessa organisaatioon ja tästä...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Salakka, Matti
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2020
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68939
_version_ 1828193207882612736
author Salakka, Matti
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Salakka, Matti Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Salakka, Matti Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Salakka, Matti
datasource_str_mv jyx
description Kilpailu parhaista työntekijöistä on kovempaa kuin koskaan aikaisemmin. Organisaatiot tavoittelevat pysyvää kilpailuetua rekrytoimalla ja sitouttamalla parempia työntekijöitä. Yrityksen brändin ja maineen arvo ovat tärkeässä asemassa parhaiden työntekijöiden houkuttelemisessa organisaatioon ja tästä syystä yritykset kehittävät aktiivisesti työantajamielikuvaansa pärjätäkseen kilpailussa. On tärkeää ymmärtää, mitkä tekijät vaikuttavat työantajamielikuvan houkuttelevuuteen, ja kuinka siitä voidaan kehittää. Tässä tutkielmassa tarkastellaan kirjallisuuskatsauksen keinoin sosiaalista mediaa ja sen hyödyntämistä työantajamielikuvan kehittämisessä. Tutkielmassa löydettiin useita keinoja, joilla sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää, ja miksi se on perinteistä mediaa tehokkaampi kanava. Tutkielmassa löydettyjä tuloksia voivat hyödyntää esimerkiksi yritykset, jotka haluavat kehittää työantajamielikuvaansa, varsinkin pienellä budjetilla. Competition in acquiring the best employees is tougher than ever before. Organizations are pursuing for sustainable competitive advantage by recruiting and retaining better employees. Organization’s brand and reputation play a big part in attracting the best employees which is why organizations are actively trying to develop their employer brand to stay on top of the competition. It is important to understand which elements affect employer attraction and how to improve it. The objective of this literature review is to find out how social media can be utilized in employer branding. The finding in this research was that social media can be utilized and it can be more effective than traditional media. The results of this study can be used by for example companies that seek to improve their employer brand, especially with a low budget.
first_indexed 2020-05-12T20:05:45Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Kypp\u00f6, Jorma", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Salakka, Matti", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2020-05-12T12:02:50Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2020-05-12T12:02:50Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2020", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68939", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Kilpailu parhaista ty\u00f6ntekij\u00f6ist\u00e4 on kovempaa kuin koskaan aikaisemmin. Organisaatiot tavoittelevat pysyv\u00e4\u00e4 kilpailuetua rekrytoimalla ja sitouttamalla parempia ty\u00f6ntekij\u00f6it\u00e4. Yrityksen br\u00e4ndin ja maineen arvo ovat t\u00e4rke\u00e4ss\u00e4 asemassa parhaiden ty\u00f6ntekij\u00f6iden houkuttelemisessa organisaatioon ja t\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4 yritykset kehitt\u00e4v\u00e4t aktiivisesti ty\u00f6antajamielikuvaansa p\u00e4rj\u00e4t\u00e4kseen kilpailussa. On t\u00e4rke\u00e4\u00e4 ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4, mitk\u00e4 tekij\u00e4t vaikuttavat ty\u00f6antajamielikuvan houkuttelevuuteen, ja kuinka siit\u00e4 voidaan kehitt\u00e4\u00e4. T\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa tarkastellaan kirjallisuuskatsauksen keinoin sosiaalista mediaa ja sen hy\u00f6dynt\u00e4mist\u00e4 ty\u00f6antajamielikuvan kehitt\u00e4misess\u00e4. Tutkielmassa l\u00f6ydettiin useita keinoja, joilla sosiaalista mediaa voidaan hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4, ja miksi se on perinteist\u00e4 mediaa tehokkaampi kanava. Tutkielmassa l\u00f6ydettyj\u00e4 tuloksia voivat hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 esimerkiksi yritykset, jotka haluavat kehitt\u00e4\u00e4 ty\u00f6antajamielikuvaansa, varsinkin pienell\u00e4 budjetilla.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Competition in acquiring the best employees is tougher than ever before. Organizations are pursuing for sustainable competitive advantage by recruiting and retaining better employees. Organization\u2019s brand and reputation play a big part in attracting the best employees which is why organizations are actively trying to develop their employer brand to stay on top of the competition. It is important to understand which elements affect employer attraction and how to improve it. The objective of this literature review is to find out how social media can be utilized in employer branding. The finding in this research was that social media can be utilized and it can be more effective than traditional media. The results of this study can be used by for example companies that seek to improve their employer brand, especially with a low budget.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2020-05-12T12:02:50Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2020-05-12T12:02:50Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2020", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "28", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ty\u00f6nantajamielikuva", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Sosiaalisen median hy\u00f6dynt\u00e4minen ty\u00f6nantajamielikuvan kehitt\u00e4misess\u00e4", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202005123143", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ty\u00f6nantajat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sosiaalinen media", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "br\u00e4ndit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "imago", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_68939
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:12Z
main_date 2020-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2020
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/83da3ef0-27d8-4e67-97c3-ab8e2348c037\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202005123143.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2020
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Salakka, Matti Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä työnantajamielikuva Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 työnantajat sosiaalinen media brändit imago
title Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä
title_full Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä
title_fullStr Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä
title_full_unstemmed Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä
title_short Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä
title_sort sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä
title_txtP Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä
topic työnantajamielikuva Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 työnantajat sosiaalinen media brändit imago
topic_facet 601 Information Systems Science Tietojärjestelmätiede brändit imago sosiaalinen media työnantajamielikuva työnantajat
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68939 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202005123143
work_keys_str_mv AT salakkamatti sosiaalisenmedianhyödyntäminentyönantajamielikuvankehittämisessä