Siirry sisältöön
University of Jyväskylä | Opinnäytehaku
  • Kieli
    • Suomi
    • English
University of Jyväskylä | Opinnäytehaku
Kieli
  • Suomi
  • English
Tarkennettu
  • Word sense disambiguation for...
  • Sitaatti
  • Tulosta
  • Vie tietue
    • Export to RefWorks
    • Export to EndNoteWeb
    • Export to EndNote
Word sense disambiguation for Finnish with an application to language learning

Word sense disambiguation for Finnish with an application to language learning

Tehtävää sanan oikean merkityksen määritämiseksi automattisesti jossakin luonnollisen kielen ilmaisussa kutsutaan saneiden alamerkitysten yksiselitteistämiseksi. Tämä pro gradu -tutkielma kuvaa saneiden alamerkitysten yksiselitteistämisen itoimeenpanoa ja arviointia suomen kielelle, ja sitä motivoi...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Robertson, Frankie
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:eng
Julkaistu: 2020
Aiheet:
word sense disambiguation
computer aided language learning
saneiden alamerkitysten yksiselitteistäminen
tietokoneavusteinen kielen oppiminen
Tietotekniikka
Mathematical Information Technology
602
muoto-oppi (kielitiede)
tietokoneavusteinen oppiminen
sanasemantiikka
kieli ja kielet
kieliteknologia
tietokonelingvistiikka
suomen kieli
kielen oppiminen
arviointi
toinen kieli
morphology (grammar)
computer-assisted learning
lexical semantics
languages
language technology
computer linguistics
Finnish language
language learning
evaluation
second language
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68477
  • Saatavuustiedot
  • Kuvaus
  • Henkilökuntanäyttö

Internet

https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68477

Samankaltaisia teoksia

  • Applying video games in language learning and teaching : the learner perspective: a case study
    Tekijä: Eskelinen, Satu
    Julkaistu: (2012)
  • Video games in informal language learning : a learner perspective
    Tekijä: Honkanen, Hanna
    Julkaistu: (2024)
  • English preservice teachers’ views on game-enhanced language learning
    Tekijä: Tauriainen, Emilia
    Julkaistu: (2022)
  • The experiences and attitudes of English students regarding the use of Instagram as a language learning tool
    Tekijä: Herrala, Mirella
    Julkaistu: (2024)
  • The purple soulstone : material package for teaching English to eighth graders through gamification, augmented reality and interactive storytelling
    Tekijä: Pajakko, Anton
    Julkaistu: (2023)

Hakuvaihtoehdot

  • Hakuhistoria
  • Tarkennettu haku
  • Uutuusluettelo

Tarvitsetko apua?

  • Hakuohje

Yhteystiedot

  • University of Jyväskylä
  • Avoimen tiedon keskus
  • Saavutettavuusselostus