Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa

Koukkari, H-M. 2019. Move! – Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä oppilaan fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä sekä yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa. Liikuntatieteellinen tiedekunta, Jyväskylän yliopisto, liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, sivumäärä 81...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Koukkari, Heli-Maija
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikunta- ja terveystieteet, Sport and Health Sciences, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2019
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67847
_version_ 1828193087659180032
author Koukkari, Heli-Maija
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Koukkari, Heli-Maija Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Koukkari, Heli-Maija Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Koukkari, Heli-Maija
datasource_str_mv jyx
description Koukkari, H-M. 2019. Move! – Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä oppilaan fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä sekä yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa. Liikuntatieteellinen tiedekunta, Jyväskylän yliopisto, liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, sivumäärä 81 s., (5 liitettä). Tämä pro gradu -tutkielma suoritettiin osana Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamaa tutkimushanketta, jonka tarkoituksena on selvittää Move! Fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmään liittyviä kokemuksia oppilaiden, opettajien ja kouluterveydenhuollon näkökulmista. Näistä näkökulmista tässä tutkielmassa keskitytään kouluterveydenhoitajien näkökulmaan selvittäen kouluterveydenhoitajien asenteita ja valmiuksia oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemiseen sekä Move! -tulosten käyttöä 5. ja 8. luokan laajoissa terveystarkastuksissa. Lisäksi tutkielman tarkoituksena on selvittää oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemiseen liittyvää yhteistyötä kouluterveydenhoitajan ja liikuntaa opettavan opettajan välillä sekä oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisen keinoja kouluterveydenhoitajien näkökulmasta. Tutkielman aineisto kerättiin Webropol -kyselylomakkeella, joka sisälsi suljettuja ja avoimia kysymyksiä sekä kaksi aikaisempaan tutkimukseen perustuvaa mittaria (WHO:n mittari fyysisestä aktiivisuudesta sekä Ecclesin ym. (1983) odotusarvoteoriaan perustuva mittari fyysisen aktiivisuuden arvostuksesta). Kyselylomakkeen linkki julkaistiin keväällä 2019 Neuvola ja kouluterveys -lehdessä, ja lisäksi linkki lähetettiin saatekirjeineen ja tietosuojailmoituksineen kouluterveydenhoitajille sähköpostitse huhtikuussa 2019. Kyselyyn vastasi valtakunnallisesti, Keski-Pohjanmaata, Etelä-Savoa ja Ahvenanmaata lukuun ottamatta, 192 kouluterveydenhoitajaa (ikä 46.2 (± 10.41) vuotta, työkokemus kouluterveydenhoitajana 13.17 (± 9.06) vuotta, vuosittainen 5. ja 8. luokan terveystarkastusten määrä 105.23 (± 51.38) terveystarkastusta). Osallistuminen perustui vapaaehtoisuuteen. Tilastollisessa analysoinnissa käytettiin korrelaatioiden selvittämiseksi Spearmanin korrelaatiokerrointa ja ryhmien välisten erojen tutkimiseksi Kruskal-Wallisin testiä, koska muuttujat eivät olleet normaalisti jakautuneita. Laadullisten tutkimuskysymysten analysoinnissa käytettiin sekä teoriaohjaavaa että aineistolähtöistä sisällönanalyysiä. Tuloksina kouluterveydenhoitajat kokivat sekä oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisen että oman fyysisen aktiivisuutensa tärkeäksi, hyödylliseksi ja mielenkiintoiseksi, ja oman fyysisen aktiivisuuden arvostuksella havaittiin olevan heikko, tilastollisesti erittäin merkitsevä positiivinen yhteys siihen, kuinka tärkeänä, hyödyllisenä ja mielenkiintoisena kouluterveydenhoitajat kokivat oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisen. Valmiudet oppilaan fyysisen toimintakyvyn arviointiin ja palautteen antamiseen, Move! -tulosten tulkintaan sekä jatko- ja tukitoimenpiteiden suunnitteluun kouluterveydenhoitajat kokivat vain keskimääräisiksi. Move! -tulokset eivät olleet käytössä joko lainkaan, tai olivat käytössä vain osassa 5. ja 8. luokan laajoja terveystarkastuksia ja kouluterveydenhoitajien itseraportoidulla fyysisellä aktiivisuudella tai vuosissa mitattavalla työkokemuksella ei ollut yhteyttä Move! -tulosten käsittelyyn osana laajoja terveystarkastuksia. Liikuntaa opettava opettaja oli kouluterveydenhoitajien tärkein yhteistyötaho oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisessa. Laadullisen aineiston mukaan suurimpina esteinä yhteistyölle Move! -järjestelmään liittyen olivat ajanpuute ja aikataulujen sopimattomuus sekä heikko tiedonkulku. Yhteistyötä edistäviä tärkeitä tekijöitä olivat puolestaan yhteinen suunnittelu, molemminpuolinen ammatillinen tuki, opettajan saavutettavuus sekä opettajan ja koulun myönteinen suhtautuminen Move! -järjestelmään. Johtopäätöksenä kouluterveydenhoitajat kokevat oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisen tärkeäksi ja heillä olisi innostusta yhteistyöhön liikuntaa opettavien opettajien kanssa, mutta nykyisillä aikaresursseilla tälle ei tarjoudu riittävästi mahdollisuuksia. Tiedonkulussa opetustoimen ja kouluterveydenhuollon välillä on ongelmia Move! -tulosten siirtymiseen liittyen, mikä aiheutuu suurimmaksi osaksi Move! -mittausten toteuttamisen ja laajojen terveystarkastusten aikataulujen yhteensopimattomuudesta. Oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisen jatko- ja tukitoimenpiteiden suunnittelun osalta suurin osa kouluterveydenhoitajista kokee omaavansa riittämättömät valmiudet, mikä voi tämän tutkielman perusteella selittyä ainakin osittain sillä, että Move! -järjestelmän suhteen ei ole vielä muotoutunut selkeää toimintamallia moniammatillisesta yhteistyöstä. Jatkossa olisi mielenkiintoista tutkia puolestaan liikuntaa opettavien opettajien näkemyksiä yhteistyötä edistävistä ja heikentävistä tekijöistä, vertailla näitä kouluterveydenhoitajien näkemyksiin, ja kehittää kouluterveydenhuollon ja opetustoimen välistä yhteistyötä oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisessa entistä tehokkaammaksi.
first_indexed 2020-02-17T21:01:55Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Jaakkola, Timo", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Koukkari, Heli-Maija", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2020-02-17T09:11:20Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2020-02-17T09:11:20Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2019", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67847", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Koukkari, H-M. 2019. Move! \u2013 Kouluterveydenhoitajien n\u00e4kemyksi\u00e4 oppilaan fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautej\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4 sek\u00e4 yhteisty\u00f6st\u00e4 liikuntaa opettavien opettajien kanssa. Liikuntatieteellinen tiedekunta, Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, sivum\u00e4\u00e4r\u00e4 81 s., (5 liitett\u00e4). \n\nT\u00e4m\u00e4 pro gradu -tutkielma suoritettiin osana Opetus- ja kulttuuriministeri\u00f6n rahoittamaa tutkimushanketta, jonka tarkoituksena on selvitt\u00e4\u00e4 Move! Fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautej\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvi\u00e4 kokemuksia oppilaiden, opettajien ja kouluterveydenhuollon n\u00e4k\u00f6kulmista. N\u00e4ist\u00e4 n\u00e4k\u00f6kulmista t\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa keskityt\u00e4\u00e4n kouluterveydenhoitajien n\u00e4k\u00f6kulmaan selvitt\u00e4en kouluterveydenhoitajien asenteita ja valmiuksia oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemiseen sek\u00e4 Move! -tulosten k\u00e4ytt\u00f6\u00e4 5. ja 8. luokan laajoissa terveystarkastuksissa. Lis\u00e4ksi tutkielman tarkoituksena on selvitt\u00e4\u00e4 oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemiseen liittyv\u00e4\u00e4 yhteisty\u00f6t\u00e4 kouluterveydenhoitajan ja liikuntaa opettavan opettajan v\u00e4lill\u00e4 sek\u00e4 oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisen keinoja kouluterveydenhoitajien n\u00e4k\u00f6kulmasta. \nTutkielman aineisto ker\u00e4ttiin Webropol -kyselylomakkeella, joka sis\u00e4lsi suljettuja ja avoimia kysymyksi\u00e4 sek\u00e4 kaksi aikaisempaan tutkimukseen perustuvaa mittaria (WHO:n mittari fyysisest\u00e4 aktiivisuudesta sek\u00e4 Ecclesin ym. (1983) odotusarvoteoriaan perustuva mittari fyysisen aktiivisuuden arvostuksesta). Kyselylomakkeen linkki julkaistiin kev\u00e4\u00e4ll\u00e4 2019 Neuvola ja kouluterveys -lehdess\u00e4, ja lis\u00e4ksi linkki l\u00e4hetettiin saatekirjeineen ja tietosuojailmoituksineen kouluterveydenhoitajille s\u00e4hk\u00f6postitse huhtikuussa 2019. Kyselyyn vastasi valtakunnallisesti, Keski-Pohjanmaata, Etel\u00e4-Savoa ja Ahvenanmaata lukuun ottamatta, 192 kouluterveydenhoitajaa (ik\u00e4 46.2 (\u00b1 10.41) vuotta, ty\u00f6kokemus kouluterveydenhoitajana 13.17 (\u00b1 9.06) vuotta, vuosittainen 5. ja 8. luokan terveystarkastusten m\u00e4\u00e4r\u00e4 105.23 (\u00b1 51.38) terveystarkastusta). Osallistuminen perustui vapaaehtoisuuteen. Tilastollisessa analysoinnissa k\u00e4ytettiin korrelaatioiden selvitt\u00e4miseksi Spearmanin korrelaatiokerrointa ja ryhmien v\u00e4listen erojen tutkimiseksi Kruskal-Wallisin testi\u00e4, koska muuttujat eiv\u00e4t olleet normaalisti jakautuneita. Laadullisten tutkimuskysymysten analysoinnissa k\u00e4ytettiin sek\u00e4 teoriaohjaavaa ett\u00e4 aineistol\u00e4ht\u00f6ist\u00e4 sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi\u00e4. Tuloksina kouluterveydenhoitajat kokivat sek\u00e4 oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisen ett\u00e4 oman fyysisen aktiivisuutensa t\u00e4rke\u00e4ksi, hy\u00f6dylliseksi ja mielenkiintoiseksi, ja oman fyysisen aktiivisuuden arvostuksella havaittiin olevan heikko, tilastollisesti eritt\u00e4in merkitsev\u00e4 positiivinen yhteys siihen, kuinka t\u00e4rke\u00e4n\u00e4, hy\u00f6dyllisen\u00e4 ja mielenkiintoisena kouluterveydenhoitajat kokivat oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisen. Valmiudet oppilaan fyysisen toimintakyvyn arviointiin ja palautteen antamiseen, Move! -tulosten tulkintaan sek\u00e4 jatko- ja tukitoimenpiteiden suunnitteluun kouluterveydenhoitajat kokivat vain keskim\u00e4\u00e4r\u00e4isiksi. Move! -tulokset eiv\u00e4t olleet k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 joko lainkaan, tai olivat k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 vain osassa 5. ja 8. luokan laajoja terveystarkastuksia ja kouluterveydenhoitajien itseraportoidulla fyysisell\u00e4 aktiivisuudella tai vuosissa mitattavalla ty\u00f6kokemuksella ei ollut yhteytt\u00e4 Move! -tulosten k\u00e4sittelyyn osana laajoja terveystarkastuksia. Liikuntaa opettava opettaja oli kouluterveydenhoitajien t\u00e4rkein yhteisty\u00f6taho oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisessa. Laadullisen aineiston mukaan suurimpina estein\u00e4 yhteisty\u00f6lle Move! -j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyen olivat ajanpuute ja aikataulujen sopimattomuus sek\u00e4 heikko tiedonkulku. Yhteisty\u00f6t\u00e4 edist\u00e4vi\u00e4 t\u00e4rkeit\u00e4 tekij\u00f6it\u00e4 olivat puolestaan yhteinen suunnittelu, molemminpuolinen ammatillinen tuki, opettajan saavutettavuus sek\u00e4 opettajan ja koulun my\u00f6nteinen suhtautuminen Move! -j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. \nJohtop\u00e4\u00e4t\u00f6ksen\u00e4 kouluterveydenhoitajat kokevat oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisen t\u00e4rke\u00e4ksi ja heill\u00e4 olisi innostusta yhteisty\u00f6h\u00f6n liikuntaa opettavien opettajien kanssa, mutta nykyisill\u00e4 aikaresursseilla t\u00e4lle ei tarjoudu riitt\u00e4v\u00e4sti mahdollisuuksia. Tiedonkulussa opetustoimen ja kouluterveydenhuollon v\u00e4lill\u00e4 on ongelmia Move! -tulosten siirtymiseen liittyen, mik\u00e4 aiheutuu suurimmaksi osaksi Move! -mittausten toteuttamisen ja laajojen terveystarkastusten aikataulujen yhteensopimattomuudesta. Oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisen jatko- ja tukitoimenpiteiden suunnittelun osalta suurin osa kouluterveydenhoitajista kokee omaavansa riitt\u00e4m\u00e4tt\u00f6m\u00e4t valmiudet, mik\u00e4 voi t\u00e4m\u00e4n tutkielman perusteella selitty\u00e4 ainakin osittain sill\u00e4, ett\u00e4 Move! -j\u00e4rjestelm\u00e4n suhteen ei ole viel\u00e4 muotoutunut selke\u00e4\u00e4 toimintamallia moniammatillisesta yhteisty\u00f6st\u00e4. Jatkossa olisi mielenkiintoista tutkia puolestaan liikuntaa opettavien opettajien n\u00e4kemyksi\u00e4 yhteisty\u00f6t\u00e4 edist\u00e4vist\u00e4 ja heikent\u00e4vist\u00e4 tekij\u00f6ist\u00e4, vertailla n\u00e4it\u00e4 kouluterveydenhoitajien n\u00e4kemyksiin, ja kehitt\u00e4\u00e4 kouluterveydenhuollon ja opetustoimen v\u00e4list\u00e4 yhteisty\u00f6t\u00e4 oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisessa entist\u00e4 tehokkaammaksi.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2020-02-17T09:11:20Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2020-02-17T09:11:20Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2019", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "113", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Kouluterveydenhoitajien n\u00e4kemyksi\u00e4 Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautej\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteisty\u00f6st\u00e4 liikuntaa opettavien opettajien kanssa", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202002172084", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikunta- ja terveystieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "fyysinen aktiivisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kouluterveydenhuolto", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "oppilaat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "terveyden edist\u00e4minen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "fyysinen toimintakyky", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yhteisty\u00f6", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_67847
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:31Z
main_date 2019-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2019
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/77fb121c-b262-48f1-8c02-a7da82a656b2\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202002172084.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2019
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Koukkari, Heli-Maija Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 fyysinen aktiivisuus kouluterveydenhuolto oppilaat terveyden edistäminen fyysinen toimintakyky yhteistyö
title Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa
title_full Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa
title_fullStr Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa
title_full_unstemmed Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa
title_short Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa
title_sort kouluterveydenhoitajien näkemyksiä move fyysisen toimintakyvyn seuranta ja palautejärjestelmästä oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa
title_txtP Kouluterveydenhoitajien näkemyksiä Move! fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmästä, oppilaan fyysisen toimintakyvyn tukemisesta ja yhteistyöstä liikuntaa opettavien opettajien kanssa
topic Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 fyysinen aktiivisuus kouluterveydenhuolto oppilaat terveyden edistäminen fyysinen toimintakyky yhteistyö
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education fyysinen aktiivisuus fyysinen toimintakyky kouluterveydenhuolto oppilaat terveyden edistäminen yhteistyö
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67847 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202002172084
work_keys_str_mv AT koukkarihelimaija kouluterveydenhoitajiennäkemyksiämovefyysisentoimintakyvynseurantajapalautejär