Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa

Videopalvelu YouTuben käyttö on arkipäivää tänään lähestulkoon kaikille, ja videopalvelun suosion valtaisa kasvu on herättänyt yritykset huomioimaan YouTuben kasvavan merkityksen markkinointikanavana. Tässä kandidaatin-tutkielmassa on tutkittu sitä, kuinka yritykset hyödyntävät YouTubea brändinraken...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Hietala, Waltteri
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2019
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67691
_version_ 1826225812666318848
author Hietala, Waltteri
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Hietala, Waltteri Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Hietala, Waltteri Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Hietala, Waltteri
datasource_str_mv jyx
description Videopalvelu YouTuben käyttö on arkipäivää tänään lähestulkoon kaikille, ja videopalvelun suosion valtaisa kasvu on herättänyt yritykset huomioimaan YouTuben kasvavan merkityksen markkinointikanavana. Tässä kandidaatin-tutkielmassa on tutkittu sitä, kuinka yritykset hyödyntävät YouTubea brändinrakentamisessa tuotesijoittelun avulla. Tutkielmassa esitellään mitkä ovat brändin tehtävät ja mitä brändäys tarkoittaa ja kuinka yritykset hyödyntävät tuotesijoittelun tuomia mahdollisuuksia YouTubessa. Tutkimuskysymyksenä toimii ”Miten yritykset hyödyntävät tuotesijoittelua brändin rakentamisessa YouTube -videopalvelussa?” Tutkielma on suoritettu tieteellisenä kirjallisuuskat- sauksena. Tutkielman tuloksena todettiin, että brändien merkitys sosiaalisessa mediassa on kasvanut huomattavasti ja että YouTubesta on tullut keskeinen tapa monelle yritykselle tavoittaa varsinkin nuorempi asiakaskunta vaikuttajamarkkinoinnin avulla. Sen lisäksi YouTubea hyödynnetään yhä enemmän markkinoinnissa ja asiakaspalautteen saamisessa. Nowdays YouTube is one the most visited websites on the internet and is well- known website for almost everyone. The enormous growth of YouTube has caused that many companies have realized its huge marketing potential. This bachelor’s thesis discusses how brands (companies) benefit from YouTube when it comes to building company’s brand by using product placement. I ex- plain what is a brand, what brand building means, what product placement is, how it is used and how companies might benefit from using it in YouTube. My aim is to answer this research question ”How companies benefit from using product placement in YouTube as a tool for branding?” The thesis was con- ducted as a scientific literature review. The results were that brands meaning has grown in social media and YouTube has become key factor for many to use as a marketing platform to reach customers, especially younger ones. Especially influencer marketing is on the rise. YouTube is nowdays used more and more in marketing but also for getting feedback from customers.
first_indexed 2024-09-11T08:49:18Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Sepp\u00e4nen, Ville", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Hietala, Waltteri", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2020-02-03T06:33:04Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2020-02-03T06:33:04Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2019", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67691", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Videopalvelu YouTuben k\u00e4ytt\u00f6 on arkip\u00e4iv\u00e4\u00e4 t\u00e4n\u00e4\u00e4n l\u00e4hestulkoon kaikille, ja videopalvelun suosion valtaisa kasvu on her\u00e4tt\u00e4nyt yritykset huomioimaan YouTuben kasvavan merkityksen markkinointikanavana. T\u00e4ss\u00e4 kandidaatin-tutkielmassa on tutkittu sit\u00e4, kuinka yritykset hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4t YouTubea br\u00e4ndinrakentamisessa tuotesijoittelun avulla. Tutkielmassa esitell\u00e4\u00e4n mitk\u00e4 ovat br\u00e4ndin teht\u00e4v\u00e4t ja mit\u00e4 br\u00e4nd\u00e4ys tarkoittaa ja kuinka yritykset hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4t tuotesijoittelun tuomia mahdollisuuksia YouTubessa. Tutkimuskysymyksen\u00e4 toimii \u201dMiten yritykset hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4t tuotesijoittelua br\u00e4ndin rakentamisessa YouTube -videopalvelussa?\u201d Tutkielma on suoritettu tieteellisen\u00e4 kirjallisuuskat-\nsauksena. Tutkielman tuloksena todettiin, ett\u00e4 br\u00e4ndien merkitys sosiaalisessa mediassa on kasvanut huomattavasti ja ett\u00e4 YouTubesta on tullut keskeinen tapa monelle yritykselle tavoittaa varsinkin nuorempi asiakaskunta vaikuttajamarkkinoinnin avulla. Sen lis\u00e4ksi YouTubea hy\u00f6dynnet\u00e4\u00e4n yh\u00e4 enemm\u00e4n\nmarkkinoinnissa ja asiakaspalautteen saamisessa.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Nowdays YouTube is one the most visited websites on the internet and is well-\nknown website for almost everyone. The enormous growth of YouTube has\ncaused that many companies have realized its huge marketing potential. This\nbachelor\u2019s thesis discusses how brands (companies) benefit from YouTube\nwhen it comes to building company\u2019s brand by using product placement. I ex-\nplain what is a brand, what brand building means, what product placement is,\nhow it is used and how companies might benefit from using it in YouTube. My\naim is to answer this research question \u201dHow companies benefit from using\nproduct placement in YouTube as a tool for branding?\u201d The thesis was con-\nducted as a scientific literature review. The results were that brands meaning\nhas grown in social media and YouTube has become key factor for many to use\nas a marketing platform to reach customers, especially younger ones. Especially\ninfluencer marketing is on the rise. YouTube is nowdays used more and more\nin marketing but also for getting feedback from customers.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2020-02-03T06:33:04Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2020-02-03T06:33:04Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2019", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "29", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "vaikuttajamarkkinointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Yritysten tuotesijoittelu ja br\u00e4nd\u00e4ys YouTubessa", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202002031955", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "br\u00e4ndit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sosiaalinen media", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "br\u00e4nd\u00e4ys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tuotesijoittelu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "YouTube", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_67691
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:16Z
main_date 2019-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2019
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/efeb55d9-1542-4441-9369-64342003fe3f\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202002031955.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2019
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Hietala, Waltteri Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa vaikuttajamarkkinointi Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 brändit sosiaalinen media markkinointi brändäys tuotesijoittelu YouTube
title Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa
title_full Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa
title_fullStr Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa
title_full_unstemmed Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa
title_short Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa
title_sort yritysten tuotesijoittelu ja brändäys youtubessa
title_txtP Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa
topic vaikuttajamarkkinointi Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 brändit sosiaalinen media markkinointi brändäys tuotesijoittelu YouTube
topic_facet 601 Information Systems Science Tietojärjestelmätiede YouTube brändit brändäys markkinointi sosiaalinen media tuotesijoittelu vaikuttajamarkkinointi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67691 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202002031955
work_keys_str_mv AT hietalawaltteri yritystentuotesijoittelujabrändäysyoutubessa