Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet

Bibliographic Details
Main Author: Rahkola, Juha-Matti
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä, Tietotekniikka, Mathematical Information Technology, 602
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2019
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67181
_version_ 1809903086934687744
annif_keywords_txtF_mv tekoäly tietojenkäsittelytieteet matematiikka rajoitukset koneoppiminen
annif_uris_txtF_mv http://www.yso.fi/onto/yso/p2616 http://www.yso.fi/onto/yso/p21029 http://www.yso.fi/onto/yso/p3160 http://www.yso.fi/onto/yso/p740 http://www.yso.fi/onto/yso/p21846
author Rahkola, Juha-Matti
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Tietotekniikka Mathematical Information Technology 602
author_facet Rahkola, Juha-Matti Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Tietotekniikka Mathematical Information Technology 602 Rahkola, Juha-Matti
author_sort Rahkola, Juha-Matti
building Jyväskylän yliopisto JYX-julkaisuarkisto
datasource_str_mv jyx
department_txtF Informaatioteknologia
faculty_txtF Informaatioteknologian tiedekunta
first_indexed 2020-01-10T21:07:24Z
format Kandityö
format_ext_str_mv Opinnäyte Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord <?xml version="1.0"?> <qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd"><title>&#xC4;&#xE4;rellisten automaattien k&#xE4;ytt&#xF6; pelien teko&#xE4;lyiss&#xE4;, niiden rajoitukset sek&#xE4; mahdollisuudet</title><creator>Rahkola, Juha-Matti</creator><contributor type="tiedekunta" lang="fi">Informaatioteknologian tiedekunta</contributor><contributor type="tiedekunta" lang="en">Faculty of Information Technology</contributor><contributor type="laitos" lang="fi">Informaatioteknologia</contributor><contributor type="laitos" lang="en">Information Technology</contributor><contributor type="yliopisto" lang="fi">Jyv&#xE4;skyl&#xE4;n yliopisto</contributor><contributor type="yliopisto" lang="en">University of Jyv&#xE4;skyl&#xE4;</contributor><contributor type="oppiaine" lang="fi">Tietotekniikka</contributor><contributor type="oppiaine" lang="en">Mathematical Information Technology</contributor><contributor type="oppiainekoodi">602</contributor><subject type="yso">automaatit</subject><subject type="yso">teko&#xE4;ly</subject><subject type="yso">pelit</subject><subject type="yso">videopelit</subject><subject type="yso">sumea logiikka</subject><available>2020-01-10T06:00:41Z</available><issued>2019</issued><type lang="en">Bachelor's thesis</type><type lang="fi">Kandidaatinty&#xF6;</type><identifier type="uri">https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67181</identifier><identifier type="urn">URN:NBN:fi:jyu-202001101113</identifier><language type="iso">fi</language><rights type="copyright" lang="fi">Julkaisu on tekij&#xE4;noikeuss&#xE4;&#xE4;nn&#xF6;sten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkil&#xF6;kohtaista k&#xE4;ytt&#xF6;&#xE4; varten. K&#xE4;ytt&#xF6; kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.</rights><rights type="copyright" lang="en">This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.</rights><rights type="accessrights" lang="fi">Tekij&#xE4; ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyv&#xE4;skyl&#xE4;n yliopiston kirjaston arkistoty&#xF6;semalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..</rights><rights type="accessrights" lang="en">The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyv&#xE4;skyl&#xE4; University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).</rights><permaddress type="urn">http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202001101113</permaddress><file bundle="ORIGINAL" href="https://jyx.jyu.fi/bitstream/123456789/67181/1/URN%3aNBN%3afi%3ajyu-202001101113.pdf" name="URN:NBN:fi:jyu-202001101113.pdf" type="application/pdf" length="144974" sequence="1"/><recordID>123456789_67181</recordID></qualifieddc>
id jyx.123456789_67181
language fin
last_indexed 2024-09-03T10:49:39Z
main_date 2019-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2019
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstream\/123456789\/67181\/1\/URN%3aNBN%3afi%3ajyu-202001101113.pdf","text":"URN:NBN:fi:jyu-202001101113.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
oppiainekoodi_txtF 602
publication_first_indexed 2019-01-10T21:07:24Z
publishDate 2019
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Rahkola, Juha-Matti Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet automaatit tekoäly pelit videopelit sumea logiikka
subject_txtF Tietotekniikka
thumbnail https://jyu.finna.fi/Cover/Show?source=Solr&id=jyx.123456789_67181&index=0&size=large
title Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet
title_full Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet
title_fullStr Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet
title_full_unstemmed Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet
title_short Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet
title_sort äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet
title_txtP Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet
topic automaatit tekoäly pelit videopelit sumea logiikka
topic_facet automaatit pelit sumea logiikka tekoäly videopelit
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67181 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202001101113
work_keys_str_mv AT rahkolajuhamatti äärellistenautomaattienkäyttöpelientekoälyissäniidenrajoituksetsekämahdollisuud