Markkinoinnin automaation viestinnän käyttäjäkokemus asiakkaiden näkökulmasta

Tässä tutkielmassa tutkitaan markkinoinnin automaation viestinnän käyttäjäkokemusta asiakkaan näkökulmasta. Tutkimukseen sisältyy ensin kirjallisuuskatsaus aiheeseen, jonka jälkeen tutkielmassa toteutetaan empiirinen osuus. Laadullisessa tutkimuksessa kerätään aineistoa kohdeorganisaation asiakkailt...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mämmi, Janina
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2020
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67116
Description
Summary:Tässä tutkielmassa tutkitaan markkinoinnin automaation viestinnän käyttäjäkokemusta asiakkaan näkökulmasta. Tutkimukseen sisältyy ensin kirjallisuuskatsaus aiheeseen, jonka jälkeen tutkielmassa toteutetaan empiirinen osuus. Laadullisessa tutkimuksessa kerätään aineistoa kohdeorganisaation asiakkailta, jonka jälkeen tutkimustulokset analysoidaan. Lopulta tutkimustuloksia verrataan kirjallisuuskatsauksessa tehtyihin havaintoihin. Lisäksi tutkielman lopussa esitetään kohdeorganisaatiolle konkreettisia kehitysideoita markkinoinnin automaation viestintään liittyen. This thesis explores a user experience of marketing automation communications from the customer's point of view. The research includes a literature review of the subject, followed by an empirical part. In the qualitative research, data is collected from the customers of the target organization. After collecting the data the results are analyzed. Finally, the research results are compared with the findings of the literature review. In addition, concrete development ideas are presented to the target organization regarding marketing automation communication.