Pakohuonepedagogiikka

Tässä tutkielmassa käsitellään uutta pedagogiikkaa nimeltään pakohuonepedagogiikka. Sen tavoitteena on opettaa erityisesti yhteistyö- ja ongelmanratkaisutaitoja oppilaille ja opiskelijoille. Pakohuonepedagogiikka nojaa vahvasti pelillisyyteen ja ongelmalähtöiseen oppimiseen, joista jälkimmäinen tunn...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Liedes, Juho
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2019
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66097
Description
Summary:Tässä tutkielmassa käsitellään uutta pedagogiikkaa nimeltään pakohuonepedagogiikka. Sen tavoitteena on opettaa erityisesti yhteistyö- ja ongelmanratkaisutaitoja oppilaille ja opiskelijoille. Pakohuonepedagogiikka nojaa vahvasti pelillisyyteen ja ongelmalähtöiseen oppimiseen, joista jälkimmäinen tunnetaan Suomessa ilmiöoppimisena. Tässä tutkielmassa selvitetään, toimiiko pakohuonepedagogiikka ja kenelle se toimii, jos toimii. Tässä tutkielmassa käsitellyt tutkimukset ovat yksimielisesti pakohuonepedagogiikan puolella. Tarkoituksena on kuitenkin löytää myös mahdollisia haittapuolia.