Pakohuonepedagogiikka

Tässä tutkielmassa käsitellään uutta pedagogiikkaa nimeltään pakohuonepedagogiikka. Sen tavoitteena on opettaa erityisesti yhteistyö- ja ongelmanratkaisutaitoja oppilaille ja opiskelijoille. Pakohuonepedagogiikka nojaa vahvasti pelillisyyteen ja ongelmalähtöiseen oppimiseen, joista jälkimmäinen tunn...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Liedes, Juho
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2019
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66097
Kuvaus
Yhteenveto:Tässä tutkielmassa käsitellään uutta pedagogiikkaa nimeltään pakohuonepedagogiikka. Sen tavoitteena on opettaa erityisesti yhteistyö- ja ongelmanratkaisutaitoja oppilaille ja opiskelijoille. Pakohuonepedagogiikka nojaa vahvasti pelillisyyteen ja ongelmalähtöiseen oppimiseen, joista jälkimmäinen tunnetaan Suomessa ilmiöoppimisena. Tässä tutkielmassa selvitetään, toimiiko pakohuonepedagogiikka ja kenelle se toimii, jos toimii. Tässä tutkielmassa käsitellyt tutkimukset ovat yksimielisesti pakohuonepedagogiikan puolella. Tarkoituksena on kuitenkin löytää myös mahdollisia haittapuolia.