Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa

Tässä kandidaatin tutkielmassa selvitetään kirjallisuuskatsauksen muodossa, kuinka asiakaskokemus rakentuu omni-kanavaisessa markkinoinnissa. Digitalisaation sekä uusien teknologioiden kautta tapahtuneet muutokset vähittäiskaupassa ovat muovanneet yritysten ja asiakkaan välistä vuorovaikutusta omni-...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Mali, Eveliina
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2019
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66082
_version_ 1828193211829452800
author Mali, Eveliina
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Mali, Eveliina Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Mali, Eveliina Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Mali, Eveliina
datasource_str_mv jyx
description Tässä kandidaatin tutkielmassa selvitetään kirjallisuuskatsauksen muodossa, kuinka asiakaskokemus rakentuu omni-kanavaisessa markkinoinnissa. Digitalisaation sekä uusien teknologioiden kautta tapahtuneet muutokset vähittäiskaupassa ovat muovanneet yritysten ja asiakkaan välistä vuorovaikutusta omni-kanavaiseksi. Omni-kanavaisuus käsittää kaikki organisaation eri kanavat ja korostaa niiden välistä vuorovaikutusta ja integroitumista tuoden asiakkaan eri kanavien keskiöön. Samaan aikaan yritysten paine monimutkaisissa kanavaympäristöissä erottautumiseksi on kasvanut ja asiakaskokemuksen merkitys on tunnistettu yhä laajemmin. Asiakaskokemuksella tarkoitetaan asiakkaalle kulutustapahtuman aikana syntyvää kokonaisvaltaista kokemusta, johon palveluntarjoaja voi vaikuttaa omalla toiminnallaan. Asiakaskokemuksen rakentuminen on vuorovaikutuksellinen prosessi, johon vaikuttavat kaikki yrityksen ja asiakkaan väliset kohtaamiset, mitkä synnyttävät asiakkaassa kokemuksia. Omni-kanavaisen markkinoinnin kontekstissa asiakaskokemuksen todetaan rakentuvan erityisesti kaikki organisaation eri kanavat huomioivan kanavaintegraation kautta. Lisäksi tutkielman tulosten mukaan asiakaskokemuksen rakentumisen vuorovaikutuksellinen luonne korostuu entisestään omni-kanavaisuudessa. This bachelor’s thesis is a literature review researching how customer experience is created through the omnichannel marketing. Changes in retail business driven by digitalization and new technologies have multiple influences on the interaction between organizations and customers. At the same time the importance of customer experience has been widely recognized both in academia and in practice. Customer Experience creation is an interactive process which is influenced by all the touch points between a customer and an organization that produces some kind of experience in the customer. Customer Experience refers to the holistic experience in customer during a purchase event that can be influenced by the organization’s actions. In the context of omnichannel marketing the customer experience is created through an interaction and the channel interaction considering all the different channels of an organization holistically.
first_indexed 2019-10-28T21:01:22Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Luoma, Eetu", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Palonen, Teija", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Mali, Eveliina", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2019-10-28T11:24:23Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2019-10-28T11:24:23Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2019", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66082", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4ss\u00e4 kandidaatin tutkielmassa selvitet\u00e4\u00e4n kirjallisuuskatsauksen muodossa, kuinka asiakaskokemus rakentuu omni-kanavaisessa markkinoinnissa. Digitalisaation sek\u00e4 uusien teknologioiden kautta tapahtuneet muutokset v\u00e4hitt\u00e4iskaupassa ovat muovanneet yritysten ja asiakkaan v\u00e4list\u00e4 vuorovaikutusta omni-kanavaiseksi. Omni-kanavaisuus k\u00e4sitt\u00e4\u00e4 kaikki organisaation eri kanavat ja korostaa niiden v\u00e4list\u00e4 vuorovaikutusta ja integroitumista tuoden asiakkaan eri kanavien keski\u00f6\u00f6n. Samaan aikaan yritysten paine monimutkaisissa kanavaymp\u00e4rist\u00f6iss\u00e4 erottautumiseksi on kasvanut ja asiakaskokemuksen merkitys on tunnistettu yh\u00e4 laajemmin.\n\nAsiakaskokemuksella tarkoitetaan asiakkaalle kulutustapahtuman aikana syntyv\u00e4\u00e4 kokonaisvaltaista kokemusta, johon palveluntarjoaja voi vaikuttaa omalla toiminnallaan. Asiakaskokemuksen rakentuminen on vuorovaikutuksellinen prosessi, johon vaikuttavat kaikki yrityksen ja asiakkaan v\u00e4liset kohtaamiset, mitk\u00e4 synnytt\u00e4v\u00e4t asiakkaassa kokemuksia. Omni-kanavaisen markkinoinnin kontekstissa asiakaskokemuksen todetaan rakentuvan erityisesti kaikki organisaation eri kanavat huomioivan kanavaintegraation kautta. Lis\u00e4ksi tutkielman tulosten mukaan asiakaskokemuksen rakentumisen vuorovaikutuksellinen luonne korostuu entisest\u00e4\u00e4n omni-kanavaisuudessa.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "This bachelor\u2019s thesis is a literature review researching how customer experience is created through the omnichannel marketing. Changes in retail business\ndriven by digitalization and new technologies have multiple influences on the\ninteraction between organizations and customers. At the same time the importance of customer experience has been widely recognized both in academia\nand in practice.\nCustomer Experience creation is an interactive process which is influenced\nby all the touch points between a customer and an organization that produces\nsome kind of experience in the customer. Customer Experience refers to the holistic experience in customer during a purchase event that can be influenced by\nthe organization\u2019s actions. In the context of omnichannel marketing the customer experience is created through an interaction and the channel interaction considering all the different channels of an organization holistically.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2019-10-28T11:24:23Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2019-10-28T11:24:23Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2019", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "28", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "omni-kanavaisuus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "omni-kanavainen markkinointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201910284644", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakaskokemus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_66082
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:01:18Z
main_date 2019-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2019
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/347357f1-1ec6-4484-8e11-7a995bc2737b\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201910284644.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2019
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Mali, Eveliina Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa omni-kanavaisuus omni-kanavainen markkinointi Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 asiakaskokemus markkinointi
title Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa
title_full Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa
title_fullStr Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa
title_full_unstemmed Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa
title_short Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa
title_sort asiakaskokemuksen rakentuminen omni kanavaisessa markkinoinnissa
title_txtP Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa
topic omni-kanavaisuus omni-kanavainen markkinointi Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 asiakaskokemus markkinointi
topic_facet 601 Information Systems Science Tietojärjestelmätiede asiakaskokemus markkinointi omni-kanavainen markkinointi omni-kanavaisuus
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66082 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201910284644
work_keys_str_mv AT malieveliina asiakaskokemuksenrakentuminenomnikanavaisessamarkkinoinnissa