Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet

Tutkimuksen tarkoituksena on ollut löytää teknologisoituvan paradigman viitteitä Suomen ajankohtaisesta perusopetuksesta kansallisen suunnitelman perusteella ja pohtia kasvatusalan ammattilaisten työhön vaikuttavia ideologioita. Teknologisoituminen nähdään tutkimuksen yhteydessä lisääntyneen digitaa...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Hagman, Susanna
Other Authors: Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Education and Psychology, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2019
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65565
_version_ 1828193084877307904
author Hagman, Susanna
author2 Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta Faculty of Education and Psychology Kokkolan yliopistokeskus Chydenius Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Hagman, Susanna Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta Faculty of Education and Psychology Kokkolan yliopistokeskus Chydenius Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Hagman, Susanna Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta Faculty of Education and Psychology Kokkolan yliopistokeskus Chydenius Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Hagman, Susanna
datasource_str_mv jyx
description Tutkimuksen tarkoituksena on ollut löytää teknologisoituvan paradigman viitteitä Suomen ajankohtaisesta perusopetuksesta kansallisen suunnitelman perusteella ja pohtia kasvatusalan ammattilaisten työhön vaikuttavia ideologioita. Teknologisoituminen nähdään tutkimuksen yhteydessä lisääntyneen digitaalisuuden sijaan välineellistyneen ajattelun näkökulmasta laajempana yhteiskunnallisena ilmiönä. Tutkimuksessa käsitelläänkin yleisesti myös yhteiskunnan ja kasvatuksen suhdetta.
first_indexed 2019-09-19T20:03:37Z
format Pro gradu
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Hagman, Susanna", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2019-09-19T05:51:00Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2019-09-19T05:51:00Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2019", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65565", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Tutkimuksen tarkoituksena on ollut l\u00f6yt\u00e4\u00e4 teknologisoituvan paradigman viitteit\u00e4 Suomen ajankohtaisesta perusopetuksesta kansallisen suunnitelman perusteella ja pohtia kasvatusalan ammattilaisten ty\u00f6h\u00f6n vaikuttavia ideologioita. Teknologisoituminen n\u00e4hd\u00e4\u00e4n tutkimuksen yhteydess\u00e4 lis\u00e4\u00e4ntyneen digitaalisuuden sijaan v\u00e4lineellistyneen ajattelun n\u00e4k\u00f6kulmasta laajempana yhteiskunnallisena ilmi\u00f6n\u00e4. Tutkimuksessa k\u00e4sitell\u00e4\u00e4nkin yleisesti my\u00f6s yhteiskunnan ja kasvatuksen suhdetta.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2019-09-19T05:51:00Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2019-09-19T05:51:00Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2019", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "87", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen : teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201909194212", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Education and Psychology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kokkolan yliopistokeskus Chydenius", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kokkolan yliopistokeskus Chydenius", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Luokanopettajakoulutus", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "103", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "opetussuunnitelmat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kasvatus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "perusopetus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "paradigmat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "teknologia", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyv\u00e4skyl\u00e4 University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Tekij\u00e4 ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kirjaston arkistoty\u00f6semalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_65565
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:10Z
main_date 2019-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2019
publishDate 2019
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Hagman, Susanna Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen : teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet Luokanopettajakoulutus Teacher Education 103 opetussuunnitelmat kasvatus perusopetus paradigmat teknologia
title Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen : teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet
title_full Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen : teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet
title_fullStr Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen : teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen : teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet
title_full_unstemmed Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen : teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen : teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet
title_short Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen
title_sort suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet
title_sub teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet
title_txtP Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen : teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet
topic Luokanopettajakoulutus Teacher Education 103 opetussuunnitelmat kasvatus perusopetus paradigmat teknologia
topic_facet 103 Luokanopettajakoulutus Teacher Education kasvatus opetussuunnitelmat paradigmat perusopetus teknologia
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65565 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201909194212
work_keys_str_mv AT hagmansusanna suomenperusopetusjakasvatuksenteknologisoituminenteknologisoituvaparadigmajaperuso