Suomen perusopetus ja kasvatuksen teknologisoituminen teknologisoituva paradigma ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet
Tutkimuksen tarkoituksena on ollut löytää teknologisoituvan paradigman viitteitä Suomen ajankohtaisesta perusopetuksesta kansallisen suunnitelman perusteella ja pohtia kasvatusalan ammattilaisten työhön vaikuttavia ideologioita. Teknologisoituminen nähdään tutkimuksen yhteydessä lisääntyneen digitaa...
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , , , , |
Format: | Master's thesis |
Language: | fin |
Published: |
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65565 |
Summary: | Tutkimuksen tarkoituksena on ollut löytää teknologisoituvan paradigman viitteitä Suomen ajankohtaisesta perusopetuksesta kansallisen suunnitelman perusteella ja pohtia kasvatusalan ammattilaisten työhön vaikuttavia ideologioita. Teknologisoituminen nähdään tutkimuksen yhteydessä lisääntyneen digitaalisuuden sijaan välineellistyneen ajattelun näkökulmasta laajempana yhteiskunnallisena ilmiönä. Tutkimuksessa käsitelläänkin yleisesti myös yhteiskunnan ja kasvatuksen suhdetta.
|
---|