Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja

Pro gradu – tutkielmassa tarkastellaan case –yrityksen verkkosivujen sisällön vaikutusta asiakaspolkuun. Tutkielma laadittiin paperi- ja selluteollisuuden parissa toimivalle markkinajohtajalle, jonka asiakaskunta koostuu suurimmaksi osaksi vakiintuneista asiakkaista. Tämän takia verkkosivujen tarkoi...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Laakkonen, Anna
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2019
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64651
_version_ 1826225683516358656
author Laakkonen, Anna
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Laakkonen, Anna Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Laakkonen, Anna Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Laakkonen, Anna
datasource_str_mv jyx
description Pro gradu – tutkielmassa tarkastellaan case –yrityksen verkkosivujen sisällön vaikutusta asiakaspolkuun. Tutkielma laadittiin paperi- ja selluteollisuuden parissa toimivalle markkinajohtajalle, jonka asiakaskunta koostuu suurimmaksi osaksi vakiintuneista asiakkaista. Tämän takia verkkosivujen tarkoitus ei ole hankkia uusia asiakkaita, vaan ylläpitää jo olemassa olevia asiakas- ja sidosryhmäsuhteita. Tutkielman avulla haettiin vastauksia kysymyksiin: Millaiset verkkosivujen tarjoamat sisällöt; tarjottu informaatio ja visuaaliset tekijät, tukevat asiakaspolkua? Miten asiakkaiden arvo-odotukset ovat yhteydessä yrityksen tuottaman sisällön kanssa? Auttavatko sisällössä käytetyt avainsanat tuomaan kävijävirtaa verkkosivuille? Tutkielmassa tarkastellaan verkkosivujen asiakaspolkuun sidoksissa olevia teorioita asiakaskokemuksesta, arvon muodostumisesta ja sisältömarkkinoinnista. Tutkimus on tapaustutkimus, jonka takia tutkimusmenetelminä toimivat yrityksen verkkosivujen havainnointi, verkkosivujen kävijäliikenteen analysointi, hakukoneoptimoinnin testaus sekä määrällinen kyselytutkimus. Tutkimustuloksista selvisi, että verkkosivujen navigoinnin sujuvuus ja verkkosivujen rakenne vaikuttavat asiakaspolkuun. Lisäksi sisällössä hyödynnetyt avainsanat vaikuttavat hakukoneoptimointiin, mikä on liitoksissa verkkosivujen laskeutumissivujen kanssa. Yrityksen tarjoama sisältö muodostaa arvon vierailijalle käytön aikana, joihin myös vaikuttaa se, vastaako yrityksen tarjonta odotuksia. Asiakaskokemuksen muodostumisessa yrityksen ja asiakkaan välinen vuorovaikutus luo arvon, jonka takia moni tekijä vaikuttaa prosessiin. Siksi yrityksen on markkinointiaan tehdessä huomioitava kaikki nämä osatekijät onnistuneen asiakaskokemuksen aikaansaamiseksi.
first_indexed 2024-09-11T08:50:23Z
format Pro gradu
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Uusitalo, Outi", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Laakkonen, Anna", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2019-06-14T13:08:38Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2019-06-14T13:08:38Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2019", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64651", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Pro gradu \u2013 tutkielmassa tarkastellaan case \u2013yrityksen verkkosivujen sis\u00e4ll\u00f6n vaikutusta asiakaspolkuun. Tutkielma laadittiin paperi- ja selluteollisuuden parissa toimivalle markkinajohtajalle, jonka asiakaskunta koostuu suurimmaksi osaksi vakiintuneista asiakkaista. T\u00e4m\u00e4n takia verkkosivujen tarkoitus ei ole hankkia uusia asiakkaita, vaan yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 jo olemassa olevia asiakas- ja sidosryhm\u00e4suhteita. Tutkielman avulla haettiin vastauksia kysymyksiin: Millaiset verkkosivujen tarjoamat sis\u00e4ll\u00f6t; tarjottu informaatio ja visuaaliset tekij\u00e4t, tukevat asiakaspolkua? Miten asiakkaiden arvo-odotukset ovat yhteydess\u00e4 yrityksen tuottaman sis\u00e4ll\u00f6n kanssa? Auttavatko sis\u00e4ll\u00f6ss\u00e4 k\u00e4ytetyt avainsanat tuomaan k\u00e4vij\u00e4virtaa verkkosivuille? Tutkielmassa tarkastellaan verkkosivujen asiakaspolkuun sidoksissa olevia teorioita asiakaskokemuksesta, arvon muodostumisesta ja sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnista. Tutkimus on tapaustutkimus, jonka takia tutkimusmenetelmin\u00e4 toimivat yrityksen verkkosivujen havainnointi, verkkosivujen k\u00e4vij\u00e4liikenteen analysointi, hakukoneoptimoinnin testaus sek\u00e4 m\u00e4\u00e4r\u00e4llinen kyselytutkimus. Tutkimustuloksista selvisi, ett\u00e4 verkkosivujen navigoinnin sujuvuus ja verkkosivujen rakenne vaikuttavat asiakaspolkuun. Lis\u00e4ksi sis\u00e4ll\u00f6ss\u00e4 hy\u00f6dynnetyt avainsanat vaikuttavat hakukoneoptimointiin, mik\u00e4 on liitoksissa verkkosivujen laskeutumissivujen kanssa. Yrityksen tarjoama sis\u00e4lt\u00f6 muodostaa arvon vierailijalle k\u00e4yt\u00f6n aikana, joihin my\u00f6s vaikuttaa se, vastaako yrityksen tarjonta odotuksia. Asiakaskokemuksen muodostumisessa yrityksen ja asiakkaan v\u00e4linen vuorovaikutus luo arvon, jonka takia moni tekij\u00e4 vaikuttaa prosessiin. Siksi yrityksen on markkinointiaan tehdess\u00e4 huomioitava kaikki n\u00e4m\u00e4 osatekij\u00e4t onnistuneen asiakaskokemuksen aikaansaamiseksi.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2019-06-14T13:08:38Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2019-06-14T13:08:38Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2019", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "100", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Verkkosivujen sis\u00e4lt\u00f6 asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201906143242", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.collaborator", "value": "business", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "collaborator", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.initiative", "value": "student", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "initiative", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "avainsanat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "WWW-sivut", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakaskokemus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "arvonluonti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyv\u00e4skyl\u00e4 University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Tekij\u00e4 ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kirjaston arkistoty\u00f6semalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_64651
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:28Z
main_date 2019-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2019
publishDate 2019
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Laakkonen, Anna Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja Markkinointi Marketing 20423 avainsanat WWW-sivut asiakaskokemus markkinointi arvonluonti
title Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja
title_full Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja
title_fullStr Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja
title_full_unstemmed Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja
title_short Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena
title_sort verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena case paperi ja selluteollisuuden markkinajohtaja
title_sub case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja
title_txtP Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja
topic Markkinointi Marketing 20423 avainsanat WWW-sivut asiakaskokemus markkinointi arvonluonti
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi WWW-sivut arvonluonti asiakaskokemus avainsanat markkinointi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64651 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201906143242
work_keys_str_mv AT laakkonenanna verkkosivujensisältöasiakaspoluntukenacasepaperijaselluteollisuudenmarkkinajohtaja