Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely

Tutkimuksessa tarkastellaan peleissä käytettäviä pääsilmukoita, jotka mahdollistavat reaaliaikaisuuden peleissä. Tarkoituksena on esitellä ja vertailla erilaisia pääsilmukkamalleja, jotta lukija osaisi valita omaan käyttöönsä sopivimman mallin. Esittely tehdään vahvasti lähdeaineiston pohjalta, mutt...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ilmonen, Kasimir
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2019
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64381
_version_ 1826225681937203200
author Ilmonen, Kasimir
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Ilmonen, Kasimir Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Ilmonen, Kasimir Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Ilmonen, Kasimir
datasource_str_mv jyx
description Tutkimuksessa tarkastellaan peleissä käytettäviä pääsilmukoita, jotka mahdollistavat reaaliaikaisuuden peleissä. Tarkoituksena on esitellä ja vertailla erilaisia pääsilmukkamalleja, jotta lukija osaisi valita omaan käyttöönsä sopivimman mallin. Esittely tehdään vahvasti lähdeaineiston pohjalta, mutta vertailussa myös tarkastellaan itse tekemääni peliä, jolle on toteutettu useita erilaisia pääsilmukoita. Tutkimuksessa tarkastellaan myös muiden tekemien pelien tai pelimoottorien käyttämiä pääsilmukoita kuten esimerkiksi Unityn ja Quaken.
first_indexed 2024-09-11T08:51:35Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Paavo Nieminen, Jonne Itkonen", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Ilmonen, Kasimir", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2019-06-05T12:40:18Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2019-06-05T12:40:18Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2019", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64381", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Tutkimuksessa tarkastellaan peleiss\u00e4 k\u00e4ytett\u00e4vi\u00e4 p\u00e4\u00e4silmukoita, jotka mahdollistavat reaaliaikaisuuden peleiss\u00e4. Tarkoituksena on esitell\u00e4 ja vertailla erilaisia p\u00e4\u00e4silmukkamalleja, jotta lukija osaisi valita omaan k\u00e4ytt\u00f6\u00f6ns\u00e4 sopivimman mallin. Esittely tehd\u00e4\u00e4n vahvasti l\u00e4hdeaineiston pohjalta, mutta vertailussa my\u00f6s tarkastellaan itse tekem\u00e4\u00e4ni peli\u00e4, jolle on toteutettu useita erilaisia p\u00e4\u00e4silmukoita. Tutkimuksessa tarkastellaan my\u00f6s muiden tekemien pelien tai pelimoottorien k\u00e4ytt\u00e4mi\u00e4 p\u00e4\u00e4silmukoita kuten esimerkiksi Unityn ja Quaken.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2019-06-05T12:40:18Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2019-06-05T12:40:18Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2019", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "137", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "p\u00e4\u00e4silmukat", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Erilaisten peleiss\u00e4 k\u00e4ytett\u00e4vien p\u00e4\u00e4silmukoiden esittely", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201906052997", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietotekniikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Mathematical Information Technology", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "602", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "rinnakkaisohjelmointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ohjelmointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "pelit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "peliohjelmointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "digitaaliset pelit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "pelisuunnittelu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_64381
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:40Z
main_date 2019-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2019
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/f54dfc27-b967-40a6-a187-8573c69674b9\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201906052997.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2019
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Ilmonen, Kasimir Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely pääsilmukat Tietotekniikka Mathematical Information Technology 602 rinnakkaisohjelmointi ohjelmointi pelit peliohjelmointi digitaaliset pelit pelisuunnittelu
title Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely
title_full Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely
title_fullStr Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely
title_full_unstemmed Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely
title_short Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely
title_sort erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely
title_txtP Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely
topic pääsilmukat Tietotekniikka Mathematical Information Technology 602 rinnakkaisohjelmointi ohjelmointi pelit peliohjelmointi digitaaliset pelit pelisuunnittelu
topic_facet 602 Mathematical Information Technology Tietotekniikka digitaaliset pelit ohjelmointi peliohjelmointi pelisuunnittelu pelit pääsilmukat rinnakkaisohjelmointi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64381 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201906052997
work_keys_str_mv AT ilmonenkasimir erilaistenpeleissäkäytettävienpääsilmukoidenesittely