Koulukulttuurin muutos

Tässä tutkielmassa perehdytään digitalisaation tuomiin muutoksiin kouluympäristössä. Aihe on rajattu opettajan näkökulmaan ja tutkielma pyrkii selvittämään, millaisia syitä tietotekniikan vähäiselle opetuskäytölle on olemassa. Tutkielmassa selvitetään millaista osaamista opettajien tulisi digitalisa...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Lantz, Emilia
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2019
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64302
Description
Summary:Tässä tutkielmassa perehdytään digitalisaation tuomiin muutoksiin kouluympäristössä. Aihe on rajattu opettajan näkökulmaan ja tutkielma pyrkii selvittämään, millaisia syitä tietotekniikan vähäiselle opetuskäytölle on olemassa. Tutkielmassa selvitetään millaista osaamista opettajien tulisi digitalisaation myötä hallita, sekä opettajien asenteita tietotekniikkaa kohtaan. Lopuksi tehdään selvitystä koulujen tietoteknisistä resursseista, koulujen välisistä eroista ja niistä aiheutuvista seurauksista. This thesis is going to look at the changes in school environment caused by digitalization. The subject has been limited to teacher's viewpoint. This thesis tries to find out reasons for low educational use of information technology. It examines what kind of expertise teachers are supposed to have in a digitalizing world and teachers' attitudes toward information technology. Lastly it investigates the resources of schools, differences between schools and consequences caused by them.