Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena

Yhteisopettajuudessa opettajien työskentelyssä ja yhteisopettajuuden harjoittamisessa ilmenee usein haasteina suunnittelun ja arvioinnin aikatauluttaminen, tuen puute kouluhallinnolta, opettajien persoonallisuudet sekä tiedon puute yhteisopettajuudesta. Näihin haasteisiin on tarjolla jonkinlaisia ra...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Kirvesmäki, Pauli
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2019
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63955
_version_ 1828193210649804800
author Kirvesmäki, Pauli
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Kirvesmäki, Pauli Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Kirvesmäki, Pauli Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Kirvesmäki, Pauli
datasource_str_mv jyx
description Yhteisopettajuudessa opettajien työskentelyssä ja yhteisopettajuuden harjoittamisessa ilmenee usein haasteina suunnittelun ja arvioinnin aikatauluttaminen, tuen puute kouluhallinnolta, opettajien persoonallisuudet sekä tiedon puute yhteisopettajuudesta. Näihin haasteisiin on tarjolla jonkinlaisia ratkaisuja kirjallisuudessa, mutta nämä ratkaisut eivät usein huomioi tieto- ja viestintätekniikkaa. Tämä kirjallisuus katsaus tarkastelee miten tietoja viestintätekniikkaa voitaisiin hyödyntää ratkaisemaan yhteisopettajuudessa esille tulevia haasteita ja miten tieto- ja viestintätekniikka pystyy muuten tukemaan yhteisopettajuutta. Yhteisopettajuuden haasteisiin tieto- ja viestintätekniikka tarjoaa sovelluksia ja tekniikkaa millä helpoittaa aikataulutusta, kerätä tietoa, tehohostaa kommunikointia sekä tukea arviointia. In co-teaching there are certain challenges that seem to arise in its practice and implementation more than others. These challenges are scheduling planning time and evaluation time, lack of support from school administration, personalities of the teachers and lack of knowledge about co-teaching. The literature offers some ideas for solving these problems, but these ideas rarely take in account what information and communication technology (ICT) has to offer. This review of literature goes through how ICT could be used in resolving these challenges and further in support of co-teaching. For the challenges of co-teaching ICT offers software, programs and technology to ease scheduling, to collect information, to enhance communication and to support evaluation.
first_indexed 2019-09-20T09:13:28Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Juutinen, Sanna", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Kirvesm\u00e4ki, Pauli", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2019-05-15T08:02:18Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2019-05-15T08:02:18Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2019", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63955", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Yhteisopettajuudessa opettajien ty\u00f6skentelyss\u00e4 ja yhteisopettajuuden harjoittamisessa\nilmenee usein haasteina suunnittelun ja arvioinnin aikatauluttaminen, tuen puute\nkouluhallinnolta, opettajien persoonallisuudet sek\u00e4 tiedon puute yhteisopettajuudesta. N\u00e4ihin\nhaasteisiin on tarjolla jonkinlaisia ratkaisuja kirjallisuudessa, mutta n\u00e4m\u00e4 ratkaisut eiv\u00e4t\nusein huomioi tieto- ja viestint\u00e4tekniikkaa. T\u00e4m\u00e4 kirjallisuus katsaus tarkastelee miten tietoja\nviestint\u00e4tekniikkaa voitaisiin hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 ratkaisemaan yhteisopettajuudessa esille tulevia\nhaasteita ja miten tieto- ja viestint\u00e4tekniikka pystyy muuten tukemaan yhteisopettajuutta.\nYhteisopettajuuden haasteisiin tieto- ja viestint\u00e4tekniikka tarjoaa sovelluksia ja tekniikkaa\nmill\u00e4 helpoittaa aikataulutusta, ker\u00e4t\u00e4 tietoa, tehohostaa kommunikointia sek\u00e4 tukea arviointia.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "In co-teaching there are certain challenges that seem to arise in its practice and\nimplementation more than others. These challenges are scheduling planning time and evaluation\ntime, lack of support from school administration, personalities of the teachers and lack\nof knowledge about co-teaching. The literature offers some ideas for solving these problems,\nbut these ideas rarely take in account what information and communication technology (ICT)\nhas to offer. This review of literature goes through how ICT could be used in resolving these\nchallenges and further in support of co-teaching. For the challenges of co-teaching ICT\noffers software, programs and technology to ease scheduling, to collect information, to enhance\ncommunication and to support evaluation.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2019-05-15T08:02:18Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2019-05-15T08:02:18Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2019", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "20", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "co-teaching", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ICT", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Tieto- ja viestint\u00e4tekniikan hy\u00f6dynt\u00e4minen yhteisopettajuuden tukena", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201905152597", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietotekniikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Mathematical Information Technology", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "602", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yhteisopettajuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tieto- ja viestint\u00e4tekniikka", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "arviointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tietotekniikka", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_63955
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:01:33Z
main_date 2019-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2019
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/50ee7ddd-6be4-442b-8654-89393211ac7b\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201905152597.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2019
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kirvesmäki, Pauli Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena co-teaching ICT Tietotekniikka Mathematical Information Technology 602 yhteisopettajuus tieto- ja viestintätekniikka arviointi tietotekniikka
title Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena
title_full Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena
title_fullStr Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena
title_full_unstemmed Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena
title_short Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena
title_sort tieto ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena
title_txtP Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena
topic co-teaching ICT Tietotekniikka Mathematical Information Technology 602 yhteisopettajuus tieto- ja viestintätekniikka arviointi tietotekniikka
topic_facet 602 ICT Mathematical Information Technology Tietotekniikka arviointi co-teaching tieto- ja viestintätekniikka tietotekniikka yhteisopettajuus
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63955 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201905152597
work_keys_str_mv AT kirvesmäkipauli tietojaviestintätekniikanhyödyntäminenyhteisopettajuudentukena