fullrecord |
[{"key": "dc.contributor.author", "value": "Hokkanen, Matias", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2019-02-18T09:58:02Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2019-02-18T09:58:02Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2019", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/62829", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Suomessa kyl\u00e4kaupat ovat viime vuosina v\u00e4hentyneet nopeasti. Kyl\u00e4kauppojen s\u00e4ilymisen kannalta myym\u00e4l\u00f6iden tulisi olla hyvin perill\u00e4 siit\u00e4, kuinka asiakasuskollisuus heid\u00e4n asiakaskunnassaan muodostuu ja miten asiakastyytyv\u00e4isyys vaikuttaa t\u00e4h\u00e4n uskollisuuteen. Tyytyv\u00e4isyyden ja uskollisuuden suhdetta on tutkittu viime vuosikymmenin\u00e4 paljon, mutta kyl\u00e4kauppojen osalta tutkimukset ovat j\u00e4\u00e4neet v\u00e4hemm\u00e4lle. T\u00e4ss\u00e4 pro gradu -tutkielmassa pyrittiin selvitt\u00e4m\u00e4\u00e4n asiakastyytyv\u00e4isyyden muodostumista ja t\u00e4m\u00e4n vaikutusta uskollisuuteen suomalaisten kyl\u00e4kauppojen kontekstissa.\n Tutkimuksessa tutkittiin seitsem\u00e4n eri muuttujan, palvelun laadun, tuotteiden laadun, tuotevalikoiman, hinnan, p\u00e4\u00e4symukavuuden, transaktiomukavuuden ja myym\u00e4l\u00e4ymp\u00e4rist\u00f6n vaikutusta asiakastyytyv\u00e4isyyteen, asiakastyytyv\u00e4isyyden vaikutusta asenne- ja k\u00e4ytt\u00e4ytymisuskollisuuteen sek\u00e4 asenneuskollisuuden vaikutusta k\u00e4ytt\u00e4ytymisuskollisuuteen. Tutkimus oli kvantitatiivinen. Aineiston keruumenetelm\u00e4n\u00e4 oli verkkokysely. Vastaajat rekrytoitiin Sale Hurissalon Facebook-sivuilla jaetun linkin avulla, ja vastauksia saatiin yhteens\u00e4 119 kappaletta.\n Tutkimustulosten perusteella hinnalla, p\u00e4\u00e4symukavuudella ja transaktiomukavuudella havaittiin olevan positiivinen vaikutus asiakastyytyv\u00e4isyyteen. Palvelun laadun, tuotteiden laadun, tuotevalikoiman ja myym\u00e4l\u00e4ymp\u00e4rist\u00f6n vaikutusta ei voitu osoittaa todeksi. Tulokset eiv\u00e4t n\u00e4ilt\u00e4 osin t\u00e4ysin tue teoriaa. Asiakastyytyv\u00e4isyydell\u00e4 havaittiin yhteys asenneuskollisuuteen ja asenneuskollisuudella puolestaan k\u00e4ytt\u00e4ytymisuskollisuuteen. Sen sijaan asiakastyytyv\u00e4isyyden ja k\u00e4ytt\u00e4ytymisuskollisuuden v\u00e4lill\u00e4 ei havaittu positiivista yhteytt\u00e4.\n Mahdollisissa jatkotutkimuksissa olisi mielenkiintoista selvitt\u00e4\u00e4 muita asenne- ja k\u00e4ytt\u00e4ytymisuskollisuuteen vaikuttavia muuttujia, jolloin pystytt\u00e4isiin selitt\u00e4m\u00e4\u00e4n suurempi osuus asiakkaiden k\u00e4ytt\u00e4ytymisest\u00e4. Asiakastyytyv\u00e4isyyden osalta hyv\u00e4 tutkimusaihe voisi olla esimerkiksi kyl\u00e4kauppojen laajojen oheispalveluiden vaikutus tyytyv\u00e4isyyteen.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2019-02-18T09:58:02Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2019-02-18T09:58:02Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2019", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "65", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Asiakastyytyv\u00e4isyys ja asiakasuskollisuus kyl\u00e4kaupassa", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201902181532", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakasuskollisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakastyytyv\u00e4isyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kyl\u00e4kaupat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
|