5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla

Tutkimuksemme tarkoituksena oli selvittää 5.- ja 8.-luokkalaisten oppilaiden yleistä koululiikuntamotivaatiota, viihtymistä ja ahdistuneisuutta niin tavallisella liikuntatunnilla kuin Move! -mittaustunnilla, sekä selvittää miten psykologisten perustarpeiden täyttyminen on yhteydessä viihtymiseen ja...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Aalto, Akseli, Halme, Kasperi
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikunta- ja terveystieteet, Sport and Health Sciences, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2019
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/62679
_version_ 1826225771743543296
author Aalto, Akseli Halme, Kasperi
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Aalto, Akseli Halme, Kasperi Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Aalto, Akseli Halme, Kasperi Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Aalto, Akseli
datasource_str_mv jyx
description Tutkimuksemme tarkoituksena oli selvittää 5.- ja 8.-luokkalaisten oppilaiden yleistä koululiikuntamotivaatiota, viihtymistä ja ahdistuneisuutta niin tavallisella liikuntatunnilla kuin Move! -mittaustunnilla, sekä selvittää miten psykologisten perustarpeiden täyttyminen on yhteydessä viihtymiseen ja ahdistuneisuuteen Move! -tunneilla. Tutkimukseen osallistui 5.- ja 8.-luokkalaisia oppilaita Jyväskylästä, Kuopiosta, Turusta, Vaasasta, Lohjalta, Alajärveltä, Petäjävedeltä, Muuramesta, Peräseinäjoelta, Honkajoelta, Isojoelta, Uudestakaupungista ja Laviasta (N=645). Aineiston kerääminen tapahtui jokaisen koulun osalta kolmella eri kerralla. Käytössä oli kaksi erilaista kyselylomaketta, joista ensimmäinen käsitteli motivaatiota koululiikuntaa kohtaan kontekstuaalisella tasolla, ja se täytettiin tavallisella liikuntatunnilla. Jälkimmäinen lomake käsitteli koululiikuntamotivaatiota tilanteellisella tasolla, ja se täytettiin yhteensä kahdesti kummankin Move! -mittaustuntien jälkeen. Psykologisten perustarpeiden täyttymistä tutkittiin BPN-PE -mittarilla (BPN-PE; Vlachopoulos ym. 2011), oppilaiden viihtymistä Sport Commitment Questionnaire-2:n eli SCQ2:n Enjoyment subscale -osiolla (SCQ2; Scanlan ym. 2016) ja oppilaiden ahdistuneisuutta Physical Education State Anxiety –mittarilla (PESAS; Yli-Piipari ym. 2009). Psykologisten perustarpeiden sekä viihtymisen ja ahdistuneisuuden välisiä yhteyksiä analysoitiin Pearsonin tulomomenttikorrelaatiokertoimen avulla. Psykologisten perustarpeiden sekä viihtymisen ja ahdistuneisuuden keskiarvojen ja -hajontojen eroja eri mittausten välillä analysoitiin toistomittausten varianssianalyysillä. Kaksisuuntaista varianssianalyysiä käytimme analysoidessamme sukupuolten ja luokkatasojen välisiä eroavaisuuksia viihtymisessä ja ahdistuneisuudessa. Tulosten mukaan psykologisten perustarpeiden täyttyminen oli vahvasti yhteydessä viihtymiseen ja ahdistuneisuuteen kaikissa mittauksissa niin 5.- kuin 8.-luokkalaisilla tytöillä ja pojilla. Mitä paremmin perustarpeet toteutuivat, sitä paremmin oppilaat viihtyivät ja sitä vähemmän ilmeni ahdistuneisuutta. Tutkimuksessa havaittiin, että psykologiset perustarpeet täyttyivät paremmin tavallisella liikuntatunnilla kuin Move! - mittaustunnilla. Tulosten mukaan oppilaat viihtyivät niin tavallisella liikuntatunnilla kuin Move! -tunnilla hyvin, ja ahdistuneisuus oli molemmissa vähäistä. Tavallisella liikuntatunnilla viihtyminen oli Move! –tunteja korkeampaa, ja vastaavasti ahdistuneisuus vähäisempää. Sukupuolten välisessä vertailussa selvisi, että pojat viihtyivät jokaisessa mittauksessa tyttöjä paremmin, ja vastaavasti tytöt olivat jokaisessa mittauksessa poikia ahdistuneempia. Lisäksi tulokset osoittivat, että 5.-luokkalaiset oppilaat viihtyivät jokaisessa mittauksessa 8.-luokkalaisia paremmin, ja 8.-luokkalaiset olivat puolestaan jokaisessa mittauksessa 5.-luokkalaisia ahdistuneempia. Tutkimuksemme tulosten perusteella oppilaiden psykologiset perustarpeet toteutuvat paremmin ja heidän viihtymisensä on korkeampaa tavallisella liikuntatunnilla kuin Move! -mittaustunnilla. Lisäksi ahdistuneisuutta koetaan enemmän Move! -tunneilla. Move! - mittausjärjestelmän ollessa vielä tuore, olisikin tärkeää pohtia, kuinka mittaustunteja saisi muokattua enemmän psykologisia perustarpeita tukevammiksi ja viihtyisämmiksi. Motivaatioilmaston muokkaaminen tehtäväsuuntautuneemmaksi esimerkiksi TARGET-mallia (Epstein 1989) hyväksikäyttäen voisi olla yksi ratkaisu, sillä sen on todettu tukevan niin viihtymistä kuin psykologisten perustarpeiden toteutumista koululiikunnassa (Bryan & Solmon 2012; Jaakkola ym. 2015). The purpose of this study was to investigate how 5th and 8th grade students experience basic psychological needs and their state of enjoyment and anxiety during ordinary physical education classes and Move! measurement classes. The participants of the study were total of 645 5th and 8th grade students in comprehensive schools from Jyväskylä, Kuopio, Turku, Vaasa, Lohja, Alajärvi, Petäjävesi, Muurame, Peräseinäjoki, Honkajoki, Isojoki, Uusikaupunki and Lavia. The students responded qustionnaires after three different classes. BPN-PE scale (BPN-PE; Vlachopoulos ym. 2011) was used to investigate students’ experiences of basic psychological needs during classes. Students’ enjoyment was investigated by using finnish version of Enjoyment subscale from Sport Commitment Questionnaire-2 (SCQ2; Scanlan ym. 2016) and their anxiety was investigated by using Physical Education State Anxiety scale (PESAS; Yli-Piipari ym. 2009). The answers were analyzed by using Pearsons’ correlation coefficient, Two-way ANOVA and Repeated Measures ANOVA. This study revealed that the more the students experienced basic psychological needs during classes the higher was their state of enjoyment and lower their state of anxiety. Our results also revealed that students’ experiences of basic psychological needs and their state of enjoyment were higher during ordinary physical education classes than during Move! measurement classes. Accordingly, students’ state of anxiety was lower during ordinary physical education classes than during Move! measurement classes. However, the means of enjoyment were pretty high and the means of anxiety were pretty low in both classes. Boys had higher enjoyment levels than girls in both ordinary physical education classes and Move! measurement classes, and 5th grade students had higher enjoyment levels than 8th grade students. Girls were more anxious than boys in both ordinary physical education classes and Move! measurement classes, and 8th grade students were more anxious than 5th grade students in both ordinary physical education classes and Move! measurement classes. Our study reveals that students’ experiences of basic psychological needs and enjoyment are higher during ordinary physical education classes than during Move! measurement classes, as well as students’ states of anxiety are higher during Move! measurement classes. As the Move! monitoring system is still pretty new, it would be important to investigate how to increase experiences of basic psychological needs during Move! measurement classes and how to make the classes more enjoyable.
first_indexed 2024-09-11T08:49:06Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Jaakkola, Timo", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Aalto, Akseli", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Halme, Kasperi", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2019-02-04T08:17:29Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2019-02-04T08:17:29Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2019", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/62679", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Tutkimuksemme tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4 5.- ja 8.-luokkalaisten oppilaiden yleist\u00e4\nkoululiikuntamotivaatiota, viihtymist\u00e4 ja ahdistuneisuutta niin tavallisella liikuntatunnilla\nkuin Move! -mittaustunnilla, sek\u00e4 selvitt\u00e4\u00e4 miten psykologisten perustarpeiden\nt\u00e4yttyminen on yhteydess\u00e4 viihtymiseen ja ahdistuneisuuteen Move! -tunneilla.\nTutkimukseen osallistui 5.- ja 8.-luokkalaisia oppilaita Jyv\u00e4skyl\u00e4st\u00e4, Kuopiosta, Turusta,\nVaasasta, Lohjalta, Alaj\u00e4rvelt\u00e4, Pet\u00e4j\u00e4vedelt\u00e4, Muuramesta, Per\u00e4sein\u00e4joelta, Honkajoelta,\nIsojoelta, Uudestakaupungista ja Laviasta (N=645). Aineiston ker\u00e4\u00e4minen tapahtui\njokaisen koulun osalta kolmella eri kerralla. K\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 oli kaksi erilaista kyselylomaketta,\njoista ensimm\u00e4inen k\u00e4sitteli motivaatiota koululiikuntaa kohtaan kontekstuaalisella tasolla,\nja se t\u00e4ytettiin tavallisella liikuntatunnilla. J\u00e4lkimm\u00e4inen lomake k\u00e4sitteli\nkoululiikuntamotivaatiota tilanteellisella tasolla, ja se t\u00e4ytettiin yhteens\u00e4 kahdesti\nkummankin Move! -mittaustuntien j\u00e4lkeen. Psykologisten perustarpeiden t\u00e4yttymist\u00e4\ntutkittiin BPN-PE -mittarilla (BPN-PE; Vlachopoulos ym. 2011), oppilaiden viihtymist\u00e4\nSport Commitment Questionnaire-2:n eli SCQ2:n Enjoyment subscale -osiolla (SCQ2;\nScanlan ym. 2016) ja oppilaiden ahdistuneisuutta Physical Education State Anxiety\n\u2013mittarilla (PESAS; Yli-Piipari ym. 2009). Psykologisten perustarpeiden sek\u00e4 viihtymisen\nja ahdistuneisuuden v\u00e4lisi\u00e4 yhteyksi\u00e4 analysoitiin Pearsonin\ntulomomenttikorrelaatiokertoimen avulla. Psykologisten perustarpeiden sek\u00e4 viihtymisen\nja ahdistuneisuuden keskiarvojen ja -hajontojen eroja eri mittausten v\u00e4lill\u00e4 analysoitiin\ntoistomittausten varianssianalyysill\u00e4. Kaksisuuntaista varianssianalyysi\u00e4 k\u00e4ytimme\nanalysoidessamme sukupuolten ja luokkatasojen v\u00e4lisi\u00e4 eroavaisuuksia viihtymisess\u00e4 ja\nahdistuneisuudessa.\n\nTulosten mukaan psykologisten perustarpeiden t\u00e4yttyminen oli vahvasti yhteydess\u00e4\nviihtymiseen ja ahdistuneisuuteen kaikissa mittauksissa niin 5.- kuin 8.-luokkalaisilla\ntyt\u00f6ill\u00e4 ja pojilla. Mit\u00e4 paremmin perustarpeet toteutuivat, sit\u00e4 paremmin oppilaat\nviihtyiv\u00e4t ja sit\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n ilmeni ahdistuneisuutta. Tutkimuksessa havaittiin, ett\u00e4\npsykologiset perustarpeet t\u00e4yttyiv\u00e4t paremmin tavallisella liikuntatunnilla kuin Move! -\nmittaustunnilla. Tulosten mukaan oppilaat viihtyiv\u00e4t niin tavallisella liikuntatunnilla kuin\nMove! -tunnilla hyvin, ja ahdistuneisuus oli molemmissa v\u00e4h\u00e4ist\u00e4. Tavallisella\nliikuntatunnilla viihtyminen oli Move! \u2013tunteja korkeampaa, ja vastaavasti ahdistuneisuus\nv\u00e4h\u00e4isemp\u00e4\u00e4. Sukupuolten v\u00e4lisess\u00e4 vertailussa selvisi, ett\u00e4 pojat viihtyiv\u00e4t jokaisessa\nmittauksessa tytt\u00f6j\u00e4 paremmin, ja vastaavasti tyt\u00f6t olivat jokaisessa mittauksessa poikia\nahdistuneempia. Lis\u00e4ksi tulokset osoittivat, ett\u00e4 5.-luokkalaiset oppilaat viihtyiv\u00e4t\njokaisessa mittauksessa 8.-luokkalaisia paremmin, ja 8.-luokkalaiset olivat puolestaan\njokaisessa mittauksessa 5.-luokkalaisia ahdistuneempia.\n\nTutkimuksemme tulosten perusteella oppilaiden psykologiset perustarpeet toteutuvat\nparemmin ja heid\u00e4n viihtymisens\u00e4 on korkeampaa tavallisella liikuntatunnilla kuin Move!\n-mittaustunnilla. Lis\u00e4ksi ahdistuneisuutta koetaan enemm\u00e4n Move! -tunneilla. Move! -\nmittausj\u00e4rjestelm\u00e4n ollessa viel\u00e4 tuore, olisikin t\u00e4rke\u00e4\u00e4 pohtia, kuinka mittaustunteja saisi\nmuokattua enemm\u00e4n psykologisia perustarpeita tukevammiksi ja viihtyis\u00e4mmiksi.\nMotivaatioilmaston muokkaaminen teht\u00e4v\u00e4suuntautuneemmaksi esimerkiksi TARGET-mallia (Epstein 1989) hyv\u00e4ksik\u00e4ytt\u00e4en voisi olla yksi ratkaisu, sill\u00e4 sen on todettu tukevan\nniin viihtymist\u00e4 kuin psykologisten perustarpeiden toteutumista koululiikunnassa (Bryan\n& Solmon 2012; Jaakkola ym. 2015).", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "The purpose of this study was to investigate how 5th and 8th grade students experience\nbasic psychological needs and their state of enjoyment and anxiety during ordinary\nphysical education classes and Move! measurement classes.\nThe participants of the study were total of 645 5th and 8th grade students in\ncomprehensive schools from Jyv\u00e4skyl\u00e4, Kuopio, Turku, Vaasa, Lohja, Alaj\u00e4rvi, Pet\u00e4j\u00e4vesi,\nMuurame, Per\u00e4sein\u00e4joki, Honkajoki, Isojoki, Uusikaupunki and Lavia. The students\nresponded qustionnaires after three different classes. BPN-PE scale (BPN-PE;\nVlachopoulos ym. 2011) was used to investigate students\u2019 experiences of basic\npsychological needs during classes. Students\u2019 enjoyment was investigated by using finnish\nversion of Enjoyment subscale from Sport Commitment Questionnaire-2 (SCQ2; Scanlan\nym. 2016) and their anxiety was investigated by using Physical Education State Anxiety\nscale (PESAS; Yli-Piipari ym. 2009). The answers were analyzed by using Pearsons\u2019\ncorrelation coefficient, Two-way ANOVA and Repeated Measures ANOVA.\n\nThis study revealed that the more the students experienced basic psychological needs\nduring classes the higher was their state of enjoyment and lower their state of anxiety. Our\nresults also revealed that students\u2019 experiences of basic psychological needs and their state\nof enjoyment were higher during ordinary physical education classes than during Move!\nmeasurement classes. Accordingly, students\u2019 state of anxiety was lower during ordinary\nphysical education classes than during Move! measurement classes. However, the means\nof enjoyment were pretty high and the means of anxiety were pretty low in both classes.\nBoys had higher enjoyment levels than girls in both ordinary physical education classes\nand Move! measurement classes, and 5th grade students had higher enjoyment levels than\n8th grade students. Girls were more anxious than boys in both ordinary physical education\nclasses and Move! measurement classes, and 8th grade students were more anxious than\n5th grade students in both ordinary physical education classes and Move! measurement\nclasses.\n\nOur study reveals that students\u2019 experiences of basic psychological needs and enjoyment\nare higher during ordinary physical education classes than during Move! measurement\nclasses, as well as students\u2019 states of anxiety are higher during Move! measurement\nclasses. As the Move! monitoring system is still pretty new, it would be important to\ninvestigate how to increase experiences of basic psychological needs during Move!\nmeasurement classes and how to make the classes more enjoyable.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2019-02-04T08:17:29Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2019-02-04T08:17:29Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2019", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "91", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "psykologiset perustarpeet", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Move!", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201902041393", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikunta- ja terveystieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ahdistus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "viihtyvyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "koululiikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "motivaatio", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_62679
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:13Z
main_date 2019-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2019
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/5bff441a-b5c1-41c2-8840-ff9b18b573aa\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201902041393.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2019
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Aalto, Akseli Halme, Kasperi 5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla psykologiset perustarpeet Move! Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 ahdistus viihtyvyys koululiikunta motivaatio
title 5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla
title_full 5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla
title_fullStr 5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla 5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla
title_full_unstemmed 5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla 5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla
title_short 5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla
title_sort 5 ja 8 luokkalaisten oppilaiden motivaatio viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja move mittaustunnilla
title_txtP 5.- ja 8.- luokkalaisten oppilaiden motivaatio, viihtyminen ja ahdistuneisuus tavallisella liikuntatunnilla ja Move! -mittaustunnilla
topic psykologiset perustarpeet Move! Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 ahdistus viihtyvyys koululiikunta motivaatio
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Move! Physical Education Teacher Education ahdistus koululiikunta motivaatio psykologiset perustarpeet viihtyvyys
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/62679 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201902041393
work_keys_str_mv AT aaltoakseli 5ja8luokkalaistenoppilaidenmotivaatioviihtyminenjaahdistuneisuustavallisellaliikunta