Tulevaisuuden taitojen kehittyminen peleihin perustuvalla oppimisella

Pelien on todettu tehostavan oppimista, mutta on vielä tarpeen selvittää mitä peleillä on mahdollista opettaa tehokkaasti. Tutkielmassa pyrin selvittämään onko pelioppimisella mahdollista tehostaa joidenkin tulevaisuuden taitojen omaksumista tehokkaammin kuin toisten. Kirjallisuuskatsauksen hakupros...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Kolttola, Tuomas
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2019
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60958
Kuvaus
Yhteenveto:Pelien on todettu tehostavan oppimista, mutta on vielä tarpeen selvittää mitä peleillä on mahdollista opettaa tehokkaasti. Tutkielmassa pyrin selvittämään onko pelioppimisella mahdollista tehostaa joidenkin tulevaisuuden taitojen omaksumista tehokkaammin kuin toisten. Kirjallisuuskatsauksen hakuprosessin jälkeen jokaisesta neljästä oppimisen- ja innovaation taidoista havaittiin positiivisia tutkimustuloksia. Kognitiokykyyn liittyvää tutkimusta esiintyi eniten, mutta katsauksen perusteella kaikkia tulevaisuuden taitoja olisi mahdollista kehittää peleihin perustuvalla oppimistavalla. Although game-based learning has been proven to enhance learning, there is still a need to more accurately identify what digital games can best teach. The literature review conducted in this paper will aim to identify which of the 21st century skills game-based learning can effectively enhance, and whether some of the skills can be thaught more efficiently than others. Based on the results of the review, all of the four innovation and learning skills can be effectively taught by game-based learning, with critical thinking and problem solving being the most frequently studied skill.