Summary: | Viime vuosien aikana virtuaalihyödykkeiden myynti on lisääntynyt
huomattavasti. Tässä tutkielmassa tutkitaan virtuaalihyödykkeitä ja niiden myyntiin
liittyviä tekijöitä. Tutkielma on tehty kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa on
kerätty eri lähteistä tietoa tekijöistä, mitkä vaikuttavat virtuaalihyödykkeisiin, kuten
pelin monetisaatiotapa ja pelin genre. Tutkielman tuloksena on huomattu, että
virtuaalihyödykkeitä voidaan myydä missä tahansa pelissä, jos pelintekijät suunnittelevat
niiden myynnin osaksi peliä.
In the last few years the sales of virtual goods has increased considerably.
This study takes a look at virtual goods and factors that affect their sales. This study
has been conducted as a literature review. The information used in this study has
been searched from a variety of sources on things that affect the virtual goods such
as the games monetization or genre. Results of the study show that virtual goods
can be sold in any kind of game if the game creators plan it as part of the game.
|