Henkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä

Myyjän henkilökohtainen myyntityö on tärkeässä roolissa asiakassuhteiden luomisen ja ylläpidon suhteen. Henkilökohtainen myyntityö koostuu eri vaiheista. Digitalisaation myötä myyntityö on muuttunut muun muassa tiedon saannin parantumisen ja yhteyden- pitokanavien lisääntymisen myötä. Digitalisaat...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Jääskeläinen, Jari
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2018
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58623
_version_ 1826225697378533376
author Jääskeläinen, Jari
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Jääskeläinen, Jari Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Jääskeläinen, Jari Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Jääskeläinen, Jari
datasource_str_mv jyx
description Myyjän henkilökohtainen myyntityö on tärkeässä roolissa asiakassuhteiden luomisen ja ylläpidon suhteen. Henkilökohtainen myyntityö koostuu eri vaiheista. Digitalisaation myötä myyntityö on muuttunut muun muassa tiedon saannin parantumisen ja yhteyden- pitokanavien lisääntymisen myötä. Digitalisaatiolla on ollut myös vaikutusta yritysten os- toprosesseihin. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia vaiheita vakuutusmyyjillä on hen- kilökohtaisessa myyntityössään B2B vakuutusmyynnissä. Lisäksi haluttiin selvittää, onko vakuutusmyyjän henkilökohtaisella myyntityöllä ollut vaikutusta yritysasiakkaan osto- päätökseen. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostui henkilökohtaisen myynti- työn vaiheista sekä B2B ostoprosessista ja arvon kokemisesta. Tutkimusta varten haasta- teltiin kahta vakuutusmyyjä ja neljää yritysasiakasta. Tutkimusote tutkimuksessa oli kva- litatiivinen. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että vakuutusmyyjillä oli selkeitä vaiheita henkilökoh- taisessa myyntityössään. Myyntityön vaiheet olivat tutkimuksen perusteella verrattavissa tutkielman teoreettiseen viitekehykseen. Yritysasiakkaiden haastatteluissa nousi esiin, että myyjän vaikutus ostopäätöksen tekoon oli merkittävä. Haastattelussa nousi esiin myös arvon kokeminen ja muodostuminen. Yritysasiakkaat eivät niinkään saaneet arvoa vakuutuksesta tuotteena, vaan pikemmin asiakassuhteen kokonaisvaltaisesta ylläpitämi- sestä ja asioiden hoitamisen helppoudesta.
first_indexed 2019-08-19T08:21:45Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Karjaluoto, Heikki", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "J\u00e4\u00e4skel\u00e4inen, Jari", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2018-06-19T09:22:38Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2018-06-19T09:22:38Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2018", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58623", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Myyj\u00e4n henkil\u00f6kohtainen myyntity\u00f6 on t\u00e4rke\u00e4ss\u00e4 roolissa asiakassuhteiden luomisen ja \nyll\u00e4pidon suhteen. Henkil\u00f6kohtainen myyntity\u00f6 koostuu eri vaiheista. Digitalisaation \nmy\u00f6t\u00e4 myyntity\u00f6 on muuttunut muun muassa tiedon saannin parantumisen ja yhteyden-\npitokanavien lis\u00e4\u00e4ntymisen my\u00f6t\u00e4. Digitalisaatiolla on ollut my\u00f6s vaikutusta yritysten os-\ntoprosesseihin.\nT\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tavoitteena oli selvitt\u00e4\u00e4, millaisia vaiheita vakuutusmyyjill\u00e4 on hen-\nkil\u00f6kohtaisessa myyntity\u00f6ss\u00e4\u00e4n B2B vakuutusmyynniss\u00e4. Lis\u00e4ksi haluttiin selvitt\u00e4\u00e4, onko \nvakuutusmyyj\u00e4n henkil\u00f6kohtaisella myyntity\u00f6ll\u00e4 ollut vaikutusta yritysasiakkaan osto-\np\u00e4\u00e4t\u00f6kseen. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostui henkil\u00f6kohtaisen myynti-\nty\u00f6n vaiheista sek\u00e4 B2B ostoprosessista ja arvon kokemisesta. Tutkimusta varten haasta-\nteltiin kahta vakuutusmyyj\u00e4 ja nelj\u00e4\u00e4 yritysasiakasta. Tutkimusote tutkimuksessa oli kva-\nlitatiivinen.\nTutkimuksen tulokset osoittivat, ett\u00e4 vakuutusmyyjill\u00e4 oli selkeit\u00e4 vaiheita henkil\u00f6koh-\ntaisessa myyntity\u00f6ss\u00e4\u00e4n. Myyntity\u00f6n vaiheet olivat tutkimuksen perusteella verrattavissa \ntutkielman teoreettiseen viitekehykseen. Yritysasiakkaiden haastatteluissa nousi esiin, \nett\u00e4 myyj\u00e4n vaikutus ostop\u00e4\u00e4t\u00f6ksen tekoon oli merkitt\u00e4v\u00e4. Haastattelussa nousi esiin \nmy\u00f6s arvon kokeminen ja muodostuminen. Yritysasiakkaat eiv\u00e4t niink\u00e4\u00e4n saaneet arvoa\nvakuutuksesta tuotteena, vaan pikemmin asiakassuhteen kokonaisvaltaisesta yll\u00e4pit\u00e4mi-\nsest\u00e4 ja asioiden hoitamisen helppoudesta.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Riitta Pitk\u00e4nen (rpitkane@jyu.fi) on 2018-06-19T09:22:38Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2018-06-19T09:22:38Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2018", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "66", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Henkil\u00f6kohtainen myyntity\u00f6 B2B vakuutusmyynniss\u00e4", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201806193262", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yritysmyynti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "myyntity\u00f6", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "vakuutus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_58623
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:01Z
main_date 2018-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2018
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/a20609c9-a2f8-498a-a930-dce3ad0a082c\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201806193262.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2018
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Jääskeläinen, Jari Henkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä Markkinointi Marketing 20423 yritysmyynti myyntityö vakuutus
title Henkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä
title_full Henkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä
title_fullStr Henkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä Henkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä
title_full_unstemmed Henkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä Henkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä
title_short Henkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä
title_sort henkilökohtainen myyntityö b2b vakuutusmyynnissä
title_txtP Henkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä
topic Markkinointi Marketing 20423 yritysmyynti myyntityö vakuutus
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi myyntityö vakuutus yritysmyynti
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58623 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201806193262
work_keys_str_mv AT jääskeläinenjari henkilökohtainenmyyntityöb2bvakuutusmyynnissä