Kemian opetuksen toteutus ja vaikeudet viittomakielisessä perusopetuksessa

Tässä kandidaatin tutkielmassa on kartoitettu kemian opetuksen toteutuksen käytänteitä, vaikeuksia ja kokonaisvaltaista tilannetta perusopetuksessa. Kartoituksen perusteella kemian alan yhtenäisen ja ratifioidun viittomiston luominen on edellytys yhdenvertaisen perusopetuksen toteutumiselle. Syvälli...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Oinas, Essi
Muut tekijät: Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta, Faculty of Sciences, Kemian laitos, Department of Chemistry, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2018
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58441
Kuvaus
Yhteenveto:Tässä kandidaatin tutkielmassa on kartoitettu kemian opetuksen toteutuksen käytänteitä, vaikeuksia ja kokonaisvaltaista tilannetta perusopetuksessa. Kartoituksen perusteella kemian alan yhtenäisen ja ratifioidun viittomiston luominen on edellytys yhdenvertaisen perusopetuksen toteutumiselle. Syvällisen aineenhallinnan ja ilmiöpohjaisen oppimisen toteutumiseksi myös monipuolisemman opetusmateriaalin tuottaminen on tärkeää.