Liikkuminen virtuaalitodellisuudessa
Kuluttajille suunnatut virtuaalitodellisuuslaitteet ovat tulleet markkinoille ja sen myötä virtuaalitodellisuussovellusten käytettävyys on hyvin ajankohtainen asia. Yksi tärkeä niiden käytettävyyden tekijä on liikkuminen, joka voi aiheuttaa käyttäjille esimerkiksi pahoinvointia ja joka vaikuttaa käy...
Päätekijä: | |
---|---|
Muut tekijät: | , , , , , |
Aineistotyyppi: | Kandityö |
Kieli: | fin |
Julkaistu: |
2018
|
Aiheet: | |
Linkit: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58094 |
Yhteenveto: | Kuluttajille suunnatut virtuaalitodellisuuslaitteet ovat tulleet markkinoille
ja sen myötä virtuaalitodellisuussovellusten käytettävyys on hyvin ajankohtainen
asia. Yksi tärkeä niiden käytettävyyden tekijä on liikkuminen, joka voi aiheuttaa
käyttäjille esimerkiksi pahoinvointia ja joka vaikuttaa käyttäjien kokemuksiin
myös muilla tavoin. Tämä tutkielma tarkastelee eri liikkumistapoja ja niiden
vaikutuksia käyttäjien kokemuksiin. Tutkielmassa tarkastellaan myös joitakin tapoja,
joilla liikkumistapoja voidaan muokata pahoinvoinnin vähentämiseksi.
Consumer grade virtual reality devices have entered the market and with
that the usability of virtual reality software is a very current topic. One important
factor in their usability is locomotion which can cause users to experience nausea
and affects the user experience in other ways. This study examines different locomotion
techniques and their effects on user experience. This study also examines
some ways to alter the locomotion techniques to reduce nausea.
|
---|