Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin case Nespresso

Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia blogisuosittelua ja sen vaikutuksia brändiasenteisiin. Case yrityksenä toimi Nespresso. Blogit ovat kasvattaneet suosiotaan uudenlaisena mediana ja blogeista on muodostunut yksi potentiaalisimmista markkinointipaikoista. Yritykset ja brändit ovat löytäneet ti...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Savolainen, Saara
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, Taloustieteet, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2018
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57966
_version_ 1826225678942470144
author Savolainen, Saara
author2 Kauppakorkeakoulu Taloustieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Savolainen, Saara Kauppakorkeakoulu Taloustieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Savolainen, Saara Kauppakorkeakoulu Taloustieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Savolainen, Saara
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia blogisuosittelua ja sen vaikutuksia brändiasenteisiin. Case yrityksenä toimi Nespresso. Blogit ovat kasvattaneet suosiotaan uudenlaisena mediana ja blogeista on muodostunut yksi potentiaalisimmista markkinointipaikoista. Yritykset ja brändit ovat löytäneet tiensä blogeihin mainostaen tuotteitaan sekä palveluitaan niissä. Blogimainonta on yksi suosittelumarkkinoinnin muodoista ja hyvin tehokas sellainen. Blogien avulla yritys saavuttaa kerralla suuren yleisön ja näin kohdentaa mainontaansa halutulle segmentille. Tämän tutkimuksen teoriaosiossa perehdytään uskottavuuteen ja sen dimensioihin. Tutkimuksessa tullaan käsittelemään suosittelumarkkinointia ja mitä suosittelumarkkinointi tarkoittaa blogikontekstissa. Lisäksi tutkitaan kuluttajien asenteita suosittelua ja brändejä kohtaan. Tätä Pro gradu-tutkielmaa varten tehtiin kvantitatiivinen tutkimus Webropol-kyselyn avulla. Tutkimus toteutettiin keväällä 2017. Tutkimus analysoitiin kvantitatiivisen tutkimuksen menetelmin SPSS-ohjelmalla. Tutkimuksen tulokset noudattivat melko tarkoin aiempien tutkimusten tuloksia. Uskottavuus vaikutti vahvasti asenteisiin suosittelua kohtaan sekä edelleen brändiasenteisiin. Näin ollen voidaan myös todeta uskottavuuden vaikuttavan blogimainonnan tehokkuuteen.
first_indexed 2018-05-14T21:09:15Z
format Pro gradu
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Munnukka, Juha.", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Savolainen, Saara", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2018-05-14T17:21:42Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2018-05-14T17:21:42Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2018", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57966", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tavoitteena oli tutkia blogisuosittelua ja sen vaikutuksia br\u00e4ndiasenteisiin. Case yrityksen\u00e4 toimi Nespresso. Blogit ovat kasvattaneet suosiotaan uudenlaisena mediana ja blogeista on muodostunut yksi potentiaalisimmista markkinointipaikoista. Yritykset ja br\u00e4ndit ovat l\u00f6yt\u00e4neet tiens\u00e4 blogeihin mainostaen tuotteitaan sek\u00e4 palveluitaan niiss\u00e4. Blogimainonta on yksi suosittelumarkkinoinnin muodoista ja hyvin tehokas sellainen. Blogien avulla yritys saavuttaa kerralla suuren yleis\u00f6n ja n\u00e4in kohdentaa mainontaansa halutulle segmentille. T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen teoriaosiossa perehdyt\u00e4\u00e4n uskottavuuteen ja sen dimensioihin. Tutkimuksessa tullaan k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n suosittelumarkkinointia ja mit\u00e4 suosittelumarkkinointi tarkoittaa blogikontekstissa. Lis\u00e4ksi tutkitaan kuluttajien asenteita suosittelua ja br\u00e4ndej\u00e4 kohtaan. T\u00e4t\u00e4 Pro gradu-tutkielmaa varten tehtiin kvantitatiivinen tutkimus Webropol-kyselyn avulla. Tutkimus toteutettiin kev\u00e4\u00e4ll\u00e4 2017. Tutkimus analysoitiin kvantitatiivisen tutkimuksen menetelmin SPSS-ohjelmalla. Tutkimuksen tulokset noudattivat melko tarkoin aiempien tutkimusten tuloksia. Uskottavuus vaikutti vahvasti asenteisiin suosittelua kohtaan sek\u00e4 edelleen br\u00e4ndiasenteisiin. N\u00e4in ollen voidaan my\u00f6s todeta uskottavuuden vaikuttavan blogimainonnan tehokkuuteen.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Saara Savolainen (samasavo) on 2018-05-14 17:21:42.373463. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =False]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2018-05-14T17:21:42Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201805142586.pdf: 934884 bytes, checksum: e18cfef7efc9348c075c8d3b64356825 (MD5)\r\nlicense.html: 1167 bytes, checksum: 3a1bc2e81a32cb9b6358cb18c019a152 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2018-05-14T17:21:42Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201805142586.pdf: 934884 bytes, checksum: e18cfef7efc9348c075c8d3b64356825 (MD5)\r\nlicense.html: 1167 bytes, checksum: 3a1bc2e81a32cb9b6358cb18c019a152 (MD5)\r\n Previous issue date: 2018", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "54", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": "", "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja br\u00e4ndiasenteisiin : case Nespresso", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201805142586", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2018-05-14T17:21:43Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyv\u00e4skyl\u00e4 University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Aineistoon p\u00e4\u00e4sy\u00e4 on rajoitettu tekij\u00e4noikeussyist\u00e4. Aineisto on luettavissa Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kirjaston arkistoty\u00f6asemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_57966
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:09Z
main_date 2018-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2018
publishDate 2018
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Savolainen, Saara Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin : case Nespresso Marketing Markkinointi 20423
title Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin : case Nespresso
title_full Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin : case Nespresso
title_fullStr Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin : case Nespresso Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin : case Nespresso
title_full_unstemmed Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin : case Nespresso Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin : case Nespresso
title_short Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin
title_sort blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu ja brändiasenteisiin case nespresso
title_sub case Nespresso
title_txtP Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin : case Nespresso
topic Marketing Markkinointi 20423
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57966 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201805142586
work_keys_str_mv AT savolainensaara blogimainonnanuskottavuudenvaikutussuosittelujabrändiasenteisiincasenespresso