fullrecord |
[{"key": "dc.contributor.author", "value": "Kataja, Riikka", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2018-05-07T19:19:41Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2018-05-07T19:19:41Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2018", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57876", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Kirjallisuutta ja lukupiirej\u00e4 on k\u00e4ytetty englannin kielen opetuksessa jo vuosikymmenten ajan. T\u00e4m\u00e4 ei ole yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4\u00e4, sill\u00e4 niill\u00e4 on monia kielen opiskelijoille hy\u00f6dyllisi\u00e4 ominaisuuksia. Kirjallisuus tarjoaa opiskelijoille autenttista materiaalia opiskellulla kohdekielell\u00e4 ja kehitt\u00e4\u00e4 samalla heid\u00e4n kielitaitoaan ja kulttuurista tiet\u00e4myst\u00e4\u00e4n. Lukupiirit kannustavat opiskelijoita keskustelemaan kirjallisuudesta ja jakamaan henkil\u00f6kohtaisia kokemuksiaan turvallisessa ymp\u00e4rist\u00f6ss\u00e4, mik\u00e4 motivoi heit\u00e4 lukemaan ja puhumaan vieraalla kielell\u00e4. T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella opiskelijoiden kokemuksia ja n\u00e4kemyksi\u00e4 kirjallisuuden sek\u00e4 lukupiirien k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 englannin kielen opiskelussa. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena, johon vastasi yhteens\u00e4 28 englannin p\u00e4\u00e4aineopiskelijaa suomalaisesta sek\u00e4 chilel\u00e4isest\u00e4 yliopistosta. Toisena tavoitteena oli tarkastella, mit\u00e4 eroavaisuuksia ja yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4 suomalaisten ja chilel\u00e4isten opiskelijoiden mielipiteiss\u00e4 voidaan havaita ja mist\u00e4 ne voisivat johtua. Tutkimuksen tulokset osoittivat, ett\u00e4 opiskelijoiden kokemukset kirjallisuuden k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 englannin kielen opiskelussa vaihtelevat suuresti. Lukeminen ja kirjallisuuden analysointi englanniksi koettiin usein haastavaksi sen takia, ettei opiskelijoilla ollut siit\u00e4 tarpeeksi kokemusta. Lukupiirity\u00f6skentelyyn suhtauduttiin positiivisesti ja monet opiskelijat toivoivat lis\u00e4\u00e4 ryhm\u00e4ty\u00f6skentely\u00e4 kirjallisuuden opiskeluun. Suomalaisille opiskelijoille englanninkielinen kirjallisuus ja ryhm\u00e4ty\u00f6skentely olivat tutumpia kuin chilel\u00e4isille, mutta yleisesti opiskelijoiden kokemukset olivat samankaltaisia. Tutkimustulosten perusteella voidaan kehitt\u00e4\u00e4 kirjallisuuden k\u00e4ytt\u00f6\u00e4 toisen asteen englannin kielen opetuksessa Suomessa ja Chiless\u00e4. Lis\u00e4ksi ne auttavat ymm\u00e4rt\u00e4m\u00e4\u00e4n paremmin, millaisia taitoja englanninkielen p\u00e4\u00e4aineopiskelijoilla on heid\u00e4n tullessaan yliopistoon ja millaisia vaikeuksia he kohtaavat englanninkielisen kirjallisuuden kanssa. N\u00e4ihin kysymyksiin pureutumalla yliopistot voisivat kehitt\u00e4\u00e4 englanninkielen kirjallisuuskursseja opiskelijoille sopivammiksi.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Riikka Kataja (rielamka) on 2018-05-07 19:19:40.302508. Form: Kandidaatintutkielma -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/kandin-tutkielma-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2018-05-07T19:19:40Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201805072492.pdf: 362851 bytes, checksum: def5e0b40aad2e1e4db7e4273b05b0fa (MD5)\r\nlicense.html: 4808 bytes, checksum: 3134cc4ca707981f4304107a6a08289c (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2018-05-07T19:19:41Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201805072492.pdf: 362851 bytes, checksum: def5e0b40aad2e1e4db7e4273b05b0fa (MD5)\r\nlicense.html: 4808 bytes, checksum: 3134cc4ca707981f4304107a6a08289c (MD5)\r\n Previous issue date: 2018", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "21", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "eng", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "literature", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "literary analysis", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "reading circles", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "EFL", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "The use of literature in the EFL classroom : students' perception", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201805072492", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kieli- ja viestint\u00e4tieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Englannin kieli", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2018-05-07T19:19:41Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
|