Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla

Tässä tutkimuksessa käsiteltiin finanssialan pankin ja asiakkaan välisiä videoneuvotteluita. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää niitä tekijöitä, mitkä vaikuttavat videoneuvotteluiden käyttöönottopäätökseen, mitä ennakkoluuloja videoneuvotteluihin liittyy ja miten videoneuvotteluiden käytt...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Martikainen, Marjaana
Other Authors: Faculty of Information Technology, Informaatioteknologian tiedekunta, Informaatioteknologia, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2018
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57867
_version_ 1826225702523895808
author Martikainen, Marjaana
author2 Faculty of Information Technology Informaatioteknologian tiedekunta Informaatioteknologia University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Martikainen, Marjaana Faculty of Information Technology Informaatioteknologian tiedekunta Informaatioteknologia University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Martikainen, Marjaana Faculty of Information Technology Informaatioteknologian tiedekunta Informaatioteknologia University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Martikainen, Marjaana
datasource_str_mv jyx
description Tässä tutkimuksessa käsiteltiin finanssialan pankin ja asiakkaan välisiä videoneuvotteluita. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää niitä tekijöitä, mitkä vaikuttavat videoneuvotteluiden käyttöönottopäätökseen, mitä ennakkoluuloja videoneuvotteluihin liittyy ja miten videoneuvotteluiden käyttöönottoa voidaan lisätä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena hyödyntäen luodun tutkimusmallin pohjaksi Innovaation diffuusioteoriaa ja Laajennettua teknologian hyväksynnän ja käytön yhdistettyä teoriaa. Tutkimusmallissa huomioitiin lisäksi luotettavuus. Tutkimuksessa havaittiin, että pääsääntöisesti iällä tai sukupuolella ei ole suurta merkitystä asiakkaan ja pankin välisen videoneuvottelun käyttöönottoon. Suurimpaan merkitykseen nousivat luotettavuus,hyödyllisyys ja havaittavuus. Suurin ennakkoluuloja aiheuttava tekijä oli epäluottamus tietoturvaa kohtaan, epävarmuus omien laitteiden yhteensopivuuden kanssa sekä toimihenkilöiden osalta heidän tekemät päätökset asiakkaan puolesta siitä, kuka videoneuvottelusta on kiinnostunut ja kuka ei. Videoneuvotteluiden käyttöönoton lisääntymisen mahdollistaa toimihenkilöiden tarjoama videoneuvottelu kaikille asiakkaille ja asiakkaiden riittävä informointi videoneuvottelun turvallisuudesta sekä avaamalla asiakkaalle niitä hyötyjä, joita hän saa videoneuvottelun valinnasta neuvottelumuodoksi. This research processes is about video conferences in financial sector between bank and customer. This research clarifies those factors which effect on use of video conference, what kind of prejudice customers have towards video conferences and how video conferences may be increased. The method of this research is qualitative research. Research model for this research is made based on theory of Diffusion of Innovation, Extended Unified Theory of Acceptance and Use added by reliability. In the research was found that mainly age and sex doesn’t have a major effect on factors. The most valuable factor affecting on video conferences were reliability, relative advantage and observability. Compatibility, complexity and trialability had smaller effect on use of video conferences. Most prejudice factor was distrust of security issues, uncertainty towards compatibility of customers own device and the video conference system and bank’s officer’s decision about to who he or she will tell about the option of video conference. To rise popularity of video conferences bank officers should tell about the option of video conference to every customers without prejudice of will the customer be interested. As addition to customers awareness of the video conference option, the knowledge of security issues are important, so that customers would be willing to use the video conference with bank and helping customers to understand the benefits of choosing video conference.
first_indexed 2023-03-22T09:57:57Z
format Pro gradu
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Pirhonen, Maritta", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Martikainen, Marjaana", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2018-05-07T06:56:07Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2018-05-07T06:56:07Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2018", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1869839", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57867", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa k\u00e4siteltiin finanssialan pankin ja asiakkaan v\u00e4lisi\u00e4 videoneuvotteluita. T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4 niit\u00e4 tekij\u00f6it\u00e4, mitk\u00e4 vaikuttavat videoneuvotteluiden k\u00e4ytt\u00f6\u00f6nottop\u00e4\u00e4t\u00f6kseen, mit\u00e4 ennakkoluuloja videoneuvotteluihin liittyy ja miten videoneuvotteluiden k\u00e4ytt\u00f6\u00f6nottoa voidaan lis\u00e4t\u00e4. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena hy\u00f6dynt\u00e4en luodun tutkimusmallin pohjaksi Innovaation diffuusioteoriaa ja Laajennettua teknologian hyv\u00e4ksynn\u00e4n ja k\u00e4yt\u00f6n yhdistetty\u00e4 teoriaa. Tutkimusmallissa huomioitiin lis\u00e4ksi luotettavuus. Tutkimuksessa havaittiin, ett\u00e4 p\u00e4\u00e4s\u00e4\u00e4nt\u00f6isesti i\u00e4ll\u00e4 tai sukupuolella ei ole suurta merkityst\u00e4 asiakkaan ja pankin v\u00e4lisen videoneuvottelun k\u00e4ytt\u00f6\u00f6nottoon. Suurimpaan merkitykseen nousivat luotettavuus,hy\u00f6dyllisyys ja havaittavuus. Suurin ennakkoluuloja aiheuttava tekij\u00e4 oli ep\u00e4luottamus tietoturvaa kohtaan, ep\u00e4varmuus omien laitteiden yhteensopivuuden kanssa sek\u00e4 toimihenkil\u00f6iden osalta heid\u00e4n tekem\u00e4t p\u00e4\u00e4t\u00f6kset asiakkaan puolesta siit\u00e4, kuka videoneuvottelusta on kiinnostunut ja kuka ei. Videoneuvotteluiden k\u00e4ytt\u00f6\u00f6noton lis\u00e4\u00e4ntymisen mahdollistaa toimihenkil\u00f6iden tarjoama videoneuvottelu kaikille asiakkaille ja asiakkaiden riitt\u00e4v\u00e4 informointi videoneuvottelun turvallisuudesta sek\u00e4 avaamalla asiakkaalle niit\u00e4 hy\u00f6tyj\u00e4, joita h\u00e4n saa videoneuvottelun valinnasta neuvottelumuodoksi.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "This research processes is about video conferences in financial sector between bank and customer. This research clarifies those factors which effect on use of video conference, what kind of prejudice customers have towards video conferences and how video conferences may be increased. The method of this research is qualitative research. Research model for this research is made based on theory of Diffusion of Innovation, Extended Unified Theory of Acceptance and Use added by reliability. In the research was found that mainly age and sex doesn\u2019t have a major effect on factors. The most valuable factor affecting on video conferences were reliability, relative advantage and observability. Compatibility, complexity and trialability had smaller effect on use of video conferences. Most prejudice factor was distrust of security issues, uncertainty towards compatibility of customers own device and the video conference system and bank\u2019s officer\u2019s decision about to who he or she will tell about the option of video conference. To rise popularity of video conferences bank officers should tell about the option of video conference to every customers without prejudice of will the customer be interested. As addition to customers awareness of the video conference option, the knowledge of security issues are important, so that customers would be willing to use the video conference with bank and helping customers to understand the benefits of choosing video conference.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Marjaana Martikainen (martmaan) on 2018-05-07 06:56:06.622712. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =False]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2018-05-07T06:56:07Z\nNo. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201805072480.pdf: 903961 bytes, checksum: bb4cc71aa65c86ada545607731ffc564 (MD5)\nlicense.html: 1148 bytes, checksum: c211d0ec7c6421d764b788b5d7f5d10f (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2018-05-07T06:56:07Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201805072480.pdf: 903961 bytes, checksum: bb4cc71aa65c86ada545607731ffc564 (MD5)\nlicense.html: 1148 bytes, checksum: c211d0ec7c6421d764b788b5d7f5d10f (MD5)\n Previous issue date: 2018", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (80 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "videoneuvottelu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "finanssiala", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "pankki", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "viestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "luotettavuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Yrityksen ja asiakkaan v\u00e4liset videoneuvottelut finanssialalla", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201805072480", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2018-05-07T06:56:07Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.collaborator", "value": "finance", "language": null, "element": "contractresearch", "qualifier": "collaborator", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": null, "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.initiative", "value": "student", "language": null, "element": "contractresearch", "qualifier": "initiative", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "videoneuvottelut", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "finanssiala", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "pankit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "viestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "luotettavuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyv\u00e4skyl\u00e4 University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Aineistoon p\u00e4\u00e4sy\u00e4 on rajoitettu tekij\u00e4noikeussyist\u00e4. Aineisto on luettavissa Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kirjaston arkistoty\u00f6asemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_57867
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:42Z
main_date 2018-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2018
publishDate 2018
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Martikainen, Marjaana Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla videoneuvottelu finanssiala pankki viestintä luotettavuus Information Systems Science Tietojärjestelmätiede 601 videoneuvottelut pankit
title Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla
title_full Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla
title_fullStr Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla
title_full_unstemmed Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla
title_short Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla
title_sort yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla
title_txtP Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla
topic videoneuvottelu finanssiala pankki viestintä luotettavuus Information Systems Science Tietojärjestelmätiede 601 videoneuvottelut pankit
topic_facet 601 Information Systems Science Tietojärjestelmätiede finanssiala luotettavuus pankit pankki videoneuvottelu videoneuvottelut viestintä
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57867 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201805072480
work_keys_str_mv AT martikainenmarjaana yrityksenjaasiakkaanvälisetvideoneuvottelutfinanssialalla