Small-scale texture mapping

This master’s thesis examines the applicability of texture mapping in modeling small-scale surface features of materials in computer graphics. A technique is introduced, implemented and examined using a custom software renderer. This technique uses sampled small-scale albedo, normal, and displace...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Kinnunen, Matti
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:eng
Julkaistu: 2018
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57841
Kuvaus
Yhteenveto:This master’s thesis examines the applicability of texture mapping in modeling small-scale surface features of materials in computer graphics. A technique is introduced, implemented and examined using a custom software renderer. This technique uses sampled small-scale albedo, normal, and displacement maps to model complex small-scale surface features and their effect on surface reflectance. The implementation of the technique was able to model these features, but further improvements on the technique are needed to address the visual accuracy and computational efficiency. Tämä pro gradu -tutkielma tarkastelee tekstuurien ja pintakuviointien soveltuvuutta pienen skaalan materiaaliominaisuuksien mallintamiseen tietokonegrafiikassa. Tutkielmassa esitellään tähän liittyvä tekniikka sekä toteutetaan ja tarkastellaan tekniikkaa räätälöidyllä renderöintiohjelmistolla. Tekniikka käyttää albedo-, normaali- ja siirtymäkarttoja mallintamaan kompleksisia pienen skaalan pintaominaisuuksia sekä niiden vaikutusta valon heijastumaan. Ohjelmistolla onnistuttiin mallintamaan näitä ominaisuuksia, mutta tekniikka tarvitsee parannuksia visuaalisen tarkkuuden ja laskennallisen tehokkuuden parantamiseks