Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista

Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää suomenkielisestä koulutusohjelmasta valmistuneiden liikunnanohjaajien (AMK) käsityksiä omasta asiantuntijuudestaan ja osaamisestaan. Tutkimuksessa tarkasteltiin eroavaisuuksia eri oppilaitosten välillä ja eroavaisuuksia oppilaitoksittain uuden ja vanhan ope...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Hautamäki, Jutta, Järvenpää, Annika
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikunta- ja terveystieteet, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2018
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57735
_version_ 1826225767493664768
author Hautamäki, Jutta Järvenpää, Annika
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Hautamäki, Jutta Järvenpää, Annika Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Hautamäki, Jutta Järvenpää, Annika Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Hautamäki, Jutta
datasource_str_mv jyx
description Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää suomenkielisestä koulutusohjelmasta valmistuneiden liikunnanohjaajien (AMK) käsityksiä omasta asiantuntijuudestaan ja osaamisestaan. Tutkimuksessa tarkasteltiin eroavaisuuksia eri oppilaitosten välillä ja eroavaisuuksia oppilaitoksittain uuden ja vanhan opetussuunnitelman mukaan opiskelleiden välillä. Tavoitteena oli tarjota tietoa liikunnanohjaajien kokemuksista ammattikorkeakouluille, jonka avulla oppilaitokset pystyisivät kehittämään koulutusohjelmaansa. Tutkimus toteutettiin Haaga-Helian, Kajaanin ja Lapin ammattikorkeakouluista valmistuneille liikunnanohjaajille käyttäen Webropol -ohjelmiston sähköistä kyselylomaketta. Vastauksia saatiin yhteensä 154. Osaamisalueita (substanssi-, prosessi-, kehittämis- ja työelämäosaaminen) mitattiin Likertin asteikollisin väittämin (1-5), joista muodostettiin summamuuttujat. Lisäksi kyselylomakkeessa tiedusteltiin kokemuksia koulutuksen antamista valmiuksista. Aineisto analysoitiin keskiarvovertailulla, yksisuuntaisella varianssianalyysillä (ANOVA), KruskalWallisin testillä, Mann-Whitneyn U-testillä sekä riippumattomien otosten t-testillä käyttäen SPSS 24.0 ohjelmistoa. Tulosten mukaan liikunnanohjaajat arvioivat oman asiantuntijuutensa hyväksi. Liikunnanohjaajien osaamisessa ei ollut tilastollisesti merkitseviä eroja koulutusta tarjoavien oppilaitosten välillä. Substanssiosaamisen keskiarvo oli hieman yli 4. Myös prosessiosaamisen keskiarvo oli 4. Kehittämis- ja työelämäosaamisen keskiarvot jäivät hiukan alle 4. Kehittämisosaamisen keskiarvo oli koko joukon tuloksissa 3,8 ja työelämäosaamisen keskiarvo oli 3,9. Koulutuksen uudistumisella löydettiin yhteys liikunnanohjaajien osaamiseen. Merkitsevä tilastollinen eroavaisuus oli Lapin ammattikorkeakoulun vastaajien prosessiosaamisessa (p=0,001) ja kehittä- misosaamisessa (p=0,001), joissa vanhan opetussuunnitelman mukaan opiskelleet kokivat osaamisen paremmaksi. Haaga-Helian ammattikorkeakoulun vastaajien työelämäosaamisessa oli merkitsevä eroavaisuus (p=0,012). Uuden opetussuunnitelman mukaan opiskelleet kokivat osaamisensa paremmaksi. Valmistuneiden näkemysten perusteella kaikissa oppilaitoksissa parhaimmat valmiudet oli saatu substanssiosaamiseen. Tämä tutkimus antaa liikunta-alan ammattikorkeakouluille suuntaa-antavaa tietoa liikunnanohjaajien koetusta osaamisen tasosta sekä heidän kokemuksistaan koulutuksen antamista valmiuksista. Lisäksi tutkimus antaa tietoa opetuksen uudistamisen jälkeen tapahtuneista muutoksista. Valmistuneiden käsitykset koulutuksen antamista valmiuksista erosivat jonkin verran vanhan ja uuden opetussuunnitelman mukaan opiskelleilla. Tämä tarjoaa korkeakoululle mahdollisuuden tarkastella, onko kehityksessä menty korkeakoulun haluamaan ja painottamaan suuntaan. The purpose of this study was to examine graduated sport instructors´ perceptions of their expertise and know-how reflected to work life. In this study, the differences between Universities of Applied sciences and the differences between graduates studied in new and old curriculum, were scrutinized. The aim was to offer information about sport instructor’s experiences for institutions, whereby educational programs can be developed in institutions. This research was implemented on graduated sport instructors from Haaga-Helia, Kajaani and Lapland Universities of Applied Sciences by using Webropol’s electronic questionnaire. The areas of expertise (substance, process, developing and work life know-how) were evaluated by Likert´s scale statements (1–5), from which summation variables were formed. In addition, experiences of how educations gave preparedness were asked. The data was analyzed with means comparison, one-way analysis of variance (ANOVA), Kruskal-Wallis test, Mann- Whitney´s U-test and independent samples t-test by using IBM SPSS 24.0 program. According to findings, physical education instructors comprised their own expertise and knowhow to be at a good level. There wasn´t statistically significant differences between the three educational institutions which offer the education of physical education instructor. The average of substance know-how was slightly over 4. Propositions were measured on a scale from 1 to 5. Also, the average of process know-how was 4. Average of developing and work life knowhow were slightly under 4. Average of developing know-how was 3,8 and work life know-how was 3,9. The reform of curriculum was found to have impact on sports instructors´ know-how. Significant statistical difference was in Lapland University of Applied Sciences on process know-how (p=0,001) and developing know-how (p=0,001), where know-how was better on graduates studied in old curriculum according to means. In Haaga-Helia University of Applied Sciences there was a significant statistical difference in work life know-how (p=0,012). Based on average, the know- how was better in graduates that studied on new curriculum. The best preparedness has been obtained to substance know-how based on graduate’s opinion in all institutions. This study will give directive information about sport instructors´ perceptions of their knowhow and experiences of how educations has given preparedness to institutions. In addition, study will provide information of changes after reform the curriculum. The graduates´ perceptions of how education has given preparedness differed between graduates studied in old and new curriculum. This offers possibility to institutions view whether the development has gone to the desired and emphasized direction of institution.
first_indexed 2024-09-11T08:50:30Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Hautam\u00e4ki, Jutta", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "J\u00e4rvenp\u00e4\u00e4, Annika", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2018-04-24T12:13:06Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2018-04-24T12:13:06Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2018", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1869426", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57735", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Tutkimuksen tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4 suomenkielisest\u00e4 koulutusohjelmasta valmistuneiden\r\nliikunnanohjaajien (AMK) k\u00e4sityksi\u00e4 omasta asiantuntijuudestaan ja osaamisestaan. Tutkimuksessa\r\ntarkasteltiin eroavaisuuksia eri oppilaitosten v\u00e4lill\u00e4 ja eroavaisuuksia oppilaitoksittain uuden\r\nja vanhan opetussuunnitelman mukaan opiskelleiden v\u00e4lill\u00e4. Tavoitteena oli tarjota tietoa\r\nliikunnanohjaajien kokemuksista ammattikorkeakouluille, jonka avulla oppilaitokset pystyisiv\u00e4t\r\nkehitt\u00e4m\u00e4\u00e4n koulutusohjelmaansa.\r\nTutkimus toteutettiin Haaga-Helian, Kajaanin ja Lapin ammattikorkeakouluista valmistuneille\r\nliikunnanohjaajille k\u00e4ytt\u00e4en Webropol -ohjelmiston s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 kyselylomaketta. Vastauksia saatiin\r\nyhteens\u00e4 154. Osaamisalueita (substanssi-, prosessi-, kehitt\u00e4mis- ja ty\u00f6el\u00e4m\u00e4osaaminen)\r\nmitattiin Likertin asteikollisin v\u00e4itt\u00e4min (1-5), joista muodostettiin summamuuttujat. Lis\u00e4ksi\r\nkyselylomakkeessa tiedusteltiin kokemuksia koulutuksen antamista valmiuksista. Aineisto\r\nanalysoitiin keskiarvovertailulla, yksisuuntaisella varianssianalyysill\u00e4 (ANOVA), KruskalWallisin\r\ntestill\u00e4, Mann-Whitneyn U-testill\u00e4 sek\u00e4 riippumattomien otosten t-testill\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4en\r\nSPSS 24.0 ohjelmistoa.\r\nTulosten mukaan liikunnanohjaajat arvioivat oman asiantuntijuutensa hyv\u00e4ksi. Liikunnanohjaajien\r\nosaamisessa ei ollut tilastollisesti merkitsevi\u00e4 eroja koulutusta tarjoavien oppilaitosten\r\nv\u00e4lill\u00e4. Substanssiosaamisen keskiarvo oli hieman yli 4. My\u00f6s prosessiosaamisen keskiarvo\r\noli 4. Kehitt\u00e4mis- ja ty\u00f6el\u00e4m\u00e4osaamisen keskiarvot j\u00e4iv\u00e4t hiukan alle 4. Kehitt\u00e4misosaamisen\r\nkeskiarvo oli koko joukon tuloksissa 3,8 ja ty\u00f6el\u00e4m\u00e4osaamisen keskiarvo oli 3,9. Koulutuksen\r\nuudistumisella l\u00f6ydettiin yhteys liikunnanohjaajien osaamiseen. Merkitsev\u00e4 tilastollinen eroavaisuus\r\noli Lapin ammattikorkeakoulun vastaajien prosessiosaamisessa (p=0,001) ja kehitt\u00e4-\r\nmisosaamisessa (p=0,001), joissa vanhan opetussuunnitelman mukaan opiskelleet kokivat\r\nosaamisen paremmaksi. Haaga-Helian ammattikorkeakoulun vastaajien ty\u00f6el\u00e4m\u00e4osaamisessa\r\noli merkitsev\u00e4 eroavaisuus (p=0,012). Uuden opetussuunnitelman mukaan opiskelleet kokivat\r\nosaamisensa paremmaksi. Valmistuneiden n\u00e4kemysten perusteella kaikissa oppilaitoksissa parhaimmat\r\nvalmiudet oli saatu substanssiosaamiseen.\r\nT\u00e4m\u00e4 tutkimus antaa liikunta-alan ammattikorkeakouluille suuntaa-antavaa tietoa liikunnanohjaajien\r\nkoetusta osaamisen tasosta sek\u00e4 heid\u00e4n kokemuksistaan koulutuksen antamista valmiuksista.\r\nLis\u00e4ksi tutkimus antaa tietoa opetuksen uudistamisen j\u00e4lkeen tapahtuneista muutoksista.\r\nValmistuneiden k\u00e4sitykset koulutuksen antamista valmiuksista erosivat jonkin verran vanhan\r\nja uuden opetussuunnitelman mukaan opiskelleilla. T\u00e4m\u00e4 tarjoaa korkeakoululle mahdollisuuden\r\ntarkastella, onko kehityksess\u00e4 menty korkeakoulun haluamaan ja painottamaan suuntaan.", "language": "", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "The purpose of this study was to examine graduated sport instructors\u00b4 perceptions of their expertise\r\nand know-how reflected to work life. In this study, the differences between Universities\r\nof Applied sciences and the differences between graduates studied in new and old curriculum,\r\nwere scrutinized. The aim was to offer information about sport instructor\u2019s experiences for institutions,\r\nwhereby educational programs can be developed in institutions.\r\nThis research was implemented on graduated sport instructors from Haaga-Helia, Kajaani and\r\nLapland Universities of Applied Sciences by using Webropol\u2019s electronic questionnaire. The\r\nareas of expertise (substance, process, developing and work life know-how) were evaluated by\r\nLikert\u00b4s scale statements (1\u20135), from which summation variables were formed. In addition, experiences\r\nof how educations gave preparedness were asked. The data was analyzed with means\r\ncomparison, one-way analysis of variance (ANOVA), Kruskal-Wallis test, Mann- Whitney\u00b4s\r\nU-test and independent samples t-test by using IBM SPSS 24.0 program.\r\nAccording to findings, physical education instructors comprised their own expertise and knowhow\r\nto be at a good level. There wasn\u00b4t statistically significant differences between the three\r\neducational institutions which offer the education of physical education instructor. The average\r\nof substance know-how was slightly over 4. Propositions were measured on a scale from 1 to\r\n5. Also, the average of process know-how was 4. Average of developing and work life knowhow\r\nwere slightly under 4. Average of developing know-how was 3,8 and work life know-how\r\nwas 3,9. The reform of curriculum was found to have impact on sports instructors\u00b4 know-how.\r\nSignificant statistical difference was in Lapland University of Applied Sciences on process\r\nknow-how (p=0,001) and developing know-how (p=0,001), where know-how was better on\r\ngraduates studied in old curriculum according to means. In Haaga-Helia University of Applied\r\nSciences there was a significant statistical difference in work life know-how (p=0,012). Based\r\non average, the know- how was better in graduates that studied on new curriculum. The best\r\npreparedness has been obtained to substance know-how based on graduate\u2019s opinion in all institutions.\r\nThis study will give directive information about sport instructors\u00b4 perceptions of their knowhow\r\nand experiences of how educations has given preparedness to institutions. In addition,\r\nstudy will provide information of changes after reform the curriculum. The graduates\u00b4 perceptions\r\nof how education has given preparedness differed between graduates studied in old and\r\nnew curriculum. This offers possibility to institutions view whether the development has gone\r\nto the desired and emphasized direction of institution.", "language": "", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Annika J\u00e4rvenp\u00e4\u00e4 (anevjarv) on 2018-04-24 12:13:06.395249. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2018-04-24T12:13:06Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201804242344.pdf: 850621 bytes, checksum: b360ea889a6e0268fe4e443cbaa9c8e8 (MD5)\r\nlicense.html: 5191 bytes, checksum: 169884c7a52d36552ae059973d27e661 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2018-04-24T12:13:06Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201804242344.pdf: 850621 bytes, checksum: b360ea889a6e0268fe4e443cbaa9c8e8 (MD5)\r\nlicense.html: 5191 bytes, checksum: 169884c7a52d36552ae059973d27e661 (MD5)\r\n Previous issue date: 2018", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (109 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Liikunnanohjaaja", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Ammattikorkeakoulu", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Asiantuntijuus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Osaaminen", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sek\u00e4 kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201804242344", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikunta- ja terveystieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2018-04-24T12:13:07Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikunnanohjaajat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ammattikorkeakoulut", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiantuntijuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "osaaminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_57735
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:29Z
main_date 2018-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2018
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/065ff6ba-342c-44b7-93f8-12971e07dd5b\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201804242344.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2018
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Hautamäki, Jutta Järvenpää, Annika Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista Liikunnanohjaaja Ammattikorkeakoulu Asiantuntijuus Osaaminen Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 liikunnanohjaajat ammattikorkeakoulut asiantuntijuus osaaminen
title Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista
title_full Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista
title_fullStr Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista
title_full_unstemmed Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista
title_short Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista
title_sort liikunnanohjaajien amk asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista
title_txtP Liikunnanohjaajien (AMK) asiantuntijuus ja osaaminen sekä kokemukset koulutuksen antamista valmiuksista
topic Liikunnanohjaaja Ammattikorkeakoulu Asiantuntijuus Osaaminen Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 liikunnanohjaajat ammattikorkeakoulut asiantuntijuus osaaminen
topic_facet 502 Ammattikorkeakoulu Asiantuntijuus Liikunnanohjaaja Liikuntapedagogiikka Osaaminen Physical Education Teacher Education ammattikorkeakoulut asiantuntijuus liikunnanohjaajat osaaminen
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57735 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201804242344
work_keys_str_mv AT hautamäkijutta liikunnanohjaajienamkasiantuntijuusjaosaaminensekäkokemuksetkoulutuksenantamistav