Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta

Vaherkoski, P. 2018. Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä - Laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta. Liikuntatieteellinen tiedekunta, Jyväskylän yliopisto, Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 96 s., 1 liite. Liikunnanopettajan rooli on muuttunut ja työnkuva laaj...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Vaherkoski, Petteri
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikunta- ja terveystieteet, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2018
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57337
_version_ 1828193088688881664
author Vaherkoski, Petteri
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Vaherkoski, Petteri Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Vaherkoski, Petteri Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Vaherkoski, Petteri
datasource_str_mv jyx
description Vaherkoski, P. 2018. Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä - Laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta. Liikuntatieteellinen tiedekunta, Jyväskylän yliopisto, Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 96 s., 1 liite. Liikunnanopettajan rooli on muuttunut ja työnkuva laajentunut. Suomessa tulevaisuuden liikunnanopettaja nähdään hyvin koulutettuna, fyysisen hyvinvoinnin ammattilaisena, joka vastaa koko koulun liikunnallistamisesta sekä oppilaiden henkilökohtaisen liikuntaneuvonnan järjestämisestä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaiset tekijät vaikuttavat liikunnanopettajan rooliin kouluyhteisössä sekä millaisissa rooleissa liikunnanopettajat toimivat kouluissaan. Tutkimuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä niistä tekijöistä, jotka edistävät liikunnanopettajan laaja-alaisessa roolissa toimimista, ja toisaalta niistä haasteista, jotka rajoittavat liikunnanopettajia toimimasta koulujen aktiivisina liikunnallistajina. Tutkimukseen haastateltiin kuutta yläkoulun ja lukion liikunnanopettajaa. Heistä neljä oli miehiä ja kaksi naisia. Haastattelut toteutettiin puolistrukturoituina teemahaastatteluina ja haastatteluaineisto analysoitiin laadullisen sisällönanalyysin keinoin. Analyysin ensimmäisessä vaiheessa aineisto luokiteltiin teoriaohjaavasti yläluokkiin, joista muodostettiin analyysirunko – Liikunnanopettajan rooliin vaikuttavat tekijät. Toisessa vaiheessa liikunnanopettajien vastauksia vertailtiin keskenään ja liikunnanopettajat jaettiin kolmeen ryhmään lukuvuoden aikana toteutuneen roolin perusteella. Ryhmät nimettiin laaja-alaisessa-, neutraalissa –ja pienessä roolissa toimineet liikunnanopettajat. Kuhunkin ryhmään valikoitui kaksi liikunnanopettajaa. Ryhmiä analysoitiin analyysirungon avulla, jonka perusteella selvitettiin, ovatko tietyt tekijät ominaisia eri ryhmille. Liikunnanopettajan rooliin vaikutti kokonaisuus, joka muodostui liikunnanopettajan yksilöllisestä työkyvystä ja työnkuvasta sekä koulun tarjoamasta työympäristöstä, työyhteisöstä ja toimintakulttuurista. Pienessä roolissa toimineita liikunnanopettajia yhdistivät työn yksilöllisyyttä korostavat tekijät, kuten runsas matkustaminen työpäivän aikana, liikunnanopetukseen rajoittunut työnkuva sekä määräaikainen työsuhde. Laaja-alaisessa roolissa toimineita liikunnanopettajia yhdistivät erityisen myönteinen asenne koulun liikunnallistamista kohtaan. Neutraalissa ja laaja-alaisessa roolissa toiminen edellyttivät koulun toimintaympäristöltä liikunnallistamisen perusedellytyksiä, joista tärkeimpiä olivat koulun omat liikuntatilat ja välineet, työyhteisön parissa toimimisen mahdollistava työkuva sekä esimiehen liikuntamyönteisyys. Eroja neutraalin ja laaja-alaisen roolin välillä selittivät liikunnanopettajien asenteet koulun liikunnallistamista kohtaan, yksilöllinen työkyky sekä kouluissa vallinnut toimintakulttuuri. Tulosten perusteella laaja-alaisessa roolissa toimimista tukisi parhaiten opettajan työkyvyn kanssa tasapainossa oleva työnkuva, joka mahdollistaisi koulurakennuksessa ja työyhteisön parissa toimimisen. Tämä mahdollistaisi liikunnanopettajan ammattitaidon tehokkaan hyödyntämisen sekä riittävän tuen saannin. Lisäksi lukuvuoden alussa olisi tärkeää määritellä työnkuvaan kuuluvat tehtävät ja samalla keskustella siitä, miten esimerkiksi luokanvalvojana toimiminen tai terveystiedon opetus vaikuttavat liikunnanopettajan työkykyyn ja koulun liikunnallistamiseen. Avainsanat: liikunnanopettajan rooli, liikunnanopettajan työnkuva, koulun liikunnallistaminen, työkyky Vaherkoski, P. 2018. Factors, which have an influence to the role of a physical education teacher – a qualitative content analysis of PE teachers’ interviews. Faculty of Sport Science, University of Jyväskylä, Master’s thesis in Sport Pedagogy in Sport Pedagogy, 96 pages, 1 appendices PE teacher’s profession has expanded and changed. Today in Finland, there is an expectation that PE teachers will take charge of the promotion of active lifestyles in their school communities. The purpose of this study was to examine the factors, which have an influence to the role of PE teacher in school environment. Another aim was to investigate what kind of roles PE teachers performed in their schools during the semester 2016 – 2017. The aims of this study is to increase the knowledge about those factors which advancing working in the comprehensive role, and on the other hand, bring up those challenges which preventing PE teachers to promote an active lifestyle in their schools. Six PE teachers were interviewed. Three of them worked in high-school and three in junior high. Two of the interviewees were women and the others were men. The interviews were semi-structured and they analysed qualitatively. The analyzing phase consisted of two parts. In the first part, the data was classified into the five main categories and seventeen subcategories. In the second part of the analysis, the interviewees were divided into the three groups based on the teacher’s role during the semester. The typical answers of each group were described in all the main categories. The three groups were named as comprehensive, neutral and small role. Two teachers were selected to each group. PE teacher’s role was influenced by a comprehensive model, which consisted individual working ability and job description, as well as working environment, work community and school culture offered by school. The factors, which emphasized individual attributes of work, such as travelling during the day, narrow job description and fixed-term employment combined the teachers who worked in the small role. The teachers in the comprehensive role had a highly positive attitude towards the promotion of physical activity (PA) in schools. The most crucial basic condition for performing the neutral and comprehensive roles proved to be school’s own sport facilities, sufficient support and positive attitude towards PA in school. The differences between the neutral and comprehensive roles explained teachers’ attitudes towards promotion of PA in school, individual working ability and prevalent school culture. Based on the results, the job description that is in balance with teacher’s working ability and enable the collaboration with school community supporting in the best way performing the comprehensive role. In addition, at the beginning of semester, it could be beneficial to define an exact job description and discuss how the different tasks, such as classroom teaching or health science teaching impact to the major tasks of PE teacher. Keywords: PE teacher’s role, PE teacher’s job description, promoting physical activity in school, working ability
first_indexed 2023-03-22T10:00:09Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Huotari, Pertti", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Vaherkoski, Petteri", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2018-03-16T10:15:47Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2018-03-16T10:15:47Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2018", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1862429", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57337", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Vaherkoski, P. 2018. Liikunnanopettajan rooli kouluyhteis\u00f6ss\u00e4 - Laadullinen sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi liikunnanopettajien ty\u00f6nkuvasta. Liikuntatieteellinen tiedekunta, Jyva\u0308skyla\u0308n yliopisto, Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 96 s., 1 liite. \r\n\r\nLiikunnanopettajan rooli on muuttunut ja ty\u00f6nkuva laajentunut. Suomessa tulevaisuuden liikunnanopettaja n\u00e4hd\u00e4\u00e4n hyvin koulutettuna, fyysisen hyvinvoinnin ammattilaisena, joka vastaa koko koulun liikunnallistamisesta sek\u00e4 oppilaiden henkil\u00f6kohtaisen liikuntaneuvonnan j\u00e4rjest\u00e4misest\u00e4. T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoituksena on selvitt\u00e4\u00e4, millaiset tekij\u00e4t vaikuttavat liikunnanopettajan rooliin kouluyhteis\u00f6ss\u00e4 sek\u00e4 millaisissa rooleissa liikunnanopettajat toimivat kouluissaan. Tutkimuksen tavoitteena on lis\u00e4t\u00e4 ymm\u00e4rryst\u00e4 niist\u00e4 tekij\u00f6ist\u00e4, jotka edist\u00e4v\u00e4t liikunnanopettajan laaja-alaisessa roolissa toimimista, ja toisaalta niist\u00e4 haasteista, jotka rajoittavat liikunnanopettajia toimimasta koulujen aktiivisina liikunnallistajina.\r\n\r\nTutkimukseen haastateltiin kuutta yl\u00e4koulun ja lukion liikunnanopettajaa. Heist\u00e4 nelj\u00e4 oli miehi\u00e4 ja kaksi naisia. Haastattelut toteutettiin puolistrukturoituina teemahaastatteluina ja haastatteluaineisto analysoitiin laadullisen sis\u00e4ll\u00f6nanalyysin keinoin. Analyysin ensimm\u00e4isess\u00e4 vaiheessa aineisto luokiteltiin teoriaohjaavasti yl\u00e4luokkiin, joista muodostettiin analyysirunko \u2013 Liikunnanopettajan rooliin vaikuttavat tekij\u00e4t. Toisessa vaiheessa liikunnanopettajien vastauksia vertailtiin kesken\u00e4\u00e4n ja liikunnanopettajat jaettiin kolmeen ryhm\u00e4\u00e4n lukuvuoden aikana toteutuneen roolin perusteella. Ryhm\u00e4t nimettiin laaja-alaisessa-, neutraalissa \u2013ja pieness\u00e4 roolissa toimineet liikunnanopettajat. Kuhunkin ryhm\u00e4\u00e4n valikoitui kaksi liikunnanopettajaa. Ryhmi\u00e4 analysoitiin analyysirungon avulla, jonka perusteella selvitettiin, ovatko tietyt tekij\u00e4t ominaisia eri ryhmille.\r\n\r\nLiikunnanopettajan rooliin vaikutti kokonaisuus, joka muodostui liikunnanopettajan yksil\u00f6llisest\u00e4 ty\u00f6kyvyst\u00e4 ja ty\u00f6nkuvasta sek\u00e4 koulun tarjoamasta ty\u00f6ymp\u00e4rist\u00f6st\u00e4, ty\u00f6yhteis\u00f6st\u00e4 ja toimintakulttuurista. Pieness\u00e4 roolissa toimineita liikunnanopettajia yhdistiv\u00e4t ty\u00f6n yksil\u00f6llisyytt\u00e4 korostavat tekij\u00e4t, kuten runsas matkustaminen ty\u00f6p\u00e4iv\u00e4n aikana, liikunnanopetukseen rajoittunut ty\u00f6nkuva sek\u00e4 m\u00e4\u00e4r\u00e4aikainen ty\u00f6suhde. Laaja-alaisessa roolissa toimineita liikunnanopettajia yhdistiv\u00e4t erityisen my\u00f6nteinen asenne koulun liikunnallistamista kohtaan. Neutraalissa ja laaja-alaisessa roolissa toiminen edellyttiv\u00e4t koulun toimintaymp\u00e4rist\u00f6lt\u00e4 liikunnallistamisen perusedellytyksi\u00e4, joista t\u00e4rkeimpi\u00e4 olivat koulun omat liikuntatilat ja v\u00e4lineet, ty\u00f6yhteis\u00f6n parissa toimimisen mahdollistava ty\u00f6kuva sek\u00e4 esimiehen liikuntamy\u00f6nteisyys. Eroja neutraalin ja laaja-alaisen roolin v\u00e4lill\u00e4 selittiv\u00e4t liikunnanopettajien asenteet koulun liikunnallistamista kohtaan, yksil\u00f6llinen ty\u00f6kyky sek\u00e4 kouluissa vallinnut toimintakulttuuri.\r\n\r\nTulosten perusteella laaja-alaisessa roolissa toimimista tukisi parhaiten opettajan ty\u00f6kyvyn kanssa tasapainossa oleva ty\u00f6nkuva, joka mahdollistaisi koulurakennuksessa ja ty\u00f6yhteis\u00f6n parissa toimimisen. T\u00e4m\u00e4 mahdollistaisi liikunnanopettajan ammattitaidon tehokkaan hy\u00f6dynt\u00e4misen sek\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n tuen saannin. Lis\u00e4ksi lukuvuoden alussa olisi t\u00e4rke\u00e4\u00e4 m\u00e4\u00e4ritell\u00e4 ty\u00f6nkuvaan kuuluvat teht\u00e4v\u00e4t ja samalla keskustella siit\u00e4, miten esimerkiksi luokanvalvojana toimiminen tai terveystiedon opetus vaikuttavat liikunnanopettajan ty\u00f6kykyyn ja koulun liikunnallistamiseen.\r\n\r\nAvainsanat: liikunnanopettajan rooli, liikunnanopettajan ty\u00f6nkuva, koulun liikunnallistaminen, ty\u00f6kyky", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Vaherkoski, P. 2018. Factors, which have an influence to the role of a physical education teacher \u2013 a qualitative content analysis of PE teachers\u2019 interviews. Faculty of Sport Science, University of Jyv\u00e4skyl\u00e4, Master\u2019s thesis in Sport Pedagogy in Sport Pedagogy, 96 pages, 1 appendices \r\n\r\nPE teacher\u2019s profession has expanded and changed. Today in Finland, there is an expectation that PE teachers will take charge of the promotion of active lifestyles in their school communities. The purpose of this study was to examine the factors, which have an influence to the role of PE teacher in school environment. Another aim was to investigate what kind of roles PE teachers performed in their schools during the semester 2016 \u2013 2017. The aims of this study is to increase the knowledge about those factors which advancing working in the comprehensive role, and on the other hand, bring up those challenges which preventing PE teachers to promote an active lifestyle in their schools. \r\n\r\nSix PE teachers were interviewed. Three of them worked in high-school and three in junior high. Two of the interviewees were women and the others were men. The interviews were semi-structured and they analysed qualitatively. The analyzing phase consisted of two parts. In the first part, the data was classified into the five main categories and seventeen subcategories. In the second part of the analysis, the interviewees were divided into the three groups based on the teacher\u2019s role during the semester. The typical answers of each group were described in all the main categories. The three groups were named as comprehensive, neutral and small role. Two teachers were selected to each group.\r\n\r\nPE teacher\u2019s role was influenced by a comprehensive model, which consisted individual working ability and job description, as well as working environment, work community and school culture offered by school. The factors, which emphasized individual attributes of work, such as travelling during the day, narrow job description and fixed-term employment combined the teachers who worked in the small role. The teachers in the comprehensive role had a highly positive attitude towards the promotion of physical activity (PA) in schools. The most crucial basic condition for performing the neutral and comprehensive roles proved to be school\u2019s own sport facilities, sufficient support and positive attitude towards PA in school. The differences between the neutral and comprehensive roles explained teachers\u2019 attitudes towards promotion of PA in school, individual working ability and prevalent school culture. \r\n\r\nBased on the results, the job description that is in balance with teacher\u2019s working ability and enable the collaboration with school community supporting in the best way performing the comprehensive role. In addition, at the beginning of semester, it could be beneficial to define an exact job description and discuss how the different tasks, such as classroom teaching or health science teaching impact to the major tasks of PE teacher. \r\n\r\nKeywords: PE teacher\u2019s role, PE teacher\u2019s job description, promoting physical activity in school, working ability", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Petteri Vaherkoski (pemavahe) on 2018-03-16 10:15:46.641097. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2018-03-16T10:15:47Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201803161742.pdf: 927164 bytes, checksum: 4c8c1d0b233fd685b5666a555dda96c3 (MD5)\r\nlicense.html: 4874 bytes, checksum: ae2c4059fdd1c44b48fcea056f4eb832 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2018-03-16T10:15:47Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201803161742.pdf: 927164 bytes, checksum: 4c8c1d0b233fd685b5666a555dda96c3 (MD5)\r\nlicense.html: 4874 bytes, checksum: ae2c4059fdd1c44b48fcea056f4eb832 (MD5)\r\n Previous issue date: 2018", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (101 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liikunnallistaminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Liikunnanopettajan rooli kouluyhteis\u00f6ss\u00e4 : laadullinen sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi liikunnanopettajien ty\u00f6nkuvasta", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title.alternative", "value": "Laadullinen sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi liikunnanopettajien ty\u00f6nkuvasta", "language": null, "element": "title", "qualifier": "alternative", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201803161742", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikunta- ja terveystieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2018-03-16T10:15:47Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikunnanopettajat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "roolit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ty\u00f6nkuva", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "koulu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ty\u00f6kyky", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_57337
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:29Z
main_date 2018-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2018
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/1b71f69c-fafa-4d7d-a8dc-acbe3bf5b2d2\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201803161742.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2018
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Vaherkoski, Petteri Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä : laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta liikunnallistaminen Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 liikunnanopettajat roolit työnkuva koulu työkyky
title Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä : laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta
title_alt Laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta
title_full Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä : laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta
title_fullStr Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä : laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä : laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta
title_full_unstemmed Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä : laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä : laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta
title_short Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä
title_sort liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta
title_sub laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta
title_txtP Liikunnanopettajan rooli kouluyhteisössä : laadullinen sisällönanalyysi liikunnanopettajien työnkuvasta
topic liikunnallistaminen Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 liikunnanopettajat roolit työnkuva koulu työkyky
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education koulu liikunnallistaminen liikunnanopettajat roolit työkyky työnkuva
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57337 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201803161742
work_keys_str_mv AT vaherkoskipetteri liikunnanopettajanroolikouluyhteisössälaadullinensisällönanalyysiliikunnanopet