Sulautuvan opetuksen kokeilu Oulun seudun ammattiopiston tieto- ja tietoliikennealalla

Tässä pro gradu -tutkielmassa suunnitellaan sulautuvaan opetukseen perustuva osajakso Tietoliikenneverkon laitteet Oulun seudun ammattiopistoon tietoja tietoliikennealalle. Tutkielmassa perehdytään Oulun seudun ammattiopistossa syksyllä 2015 tehtyyn kyselyyn, jonka tulokset olivat yksi syy tehdä...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Koskinen, Martti
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2018
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56984
Kuvaus
Yhteenveto:Tässä pro gradu -tutkielmassa suunnitellaan sulautuvaan opetukseen perustuva osajakso Tietoliikenneverkon laitteet Oulun seudun ammattiopistoon tietoja tietoliikennealalle. Tutkielmassa perehdytään Oulun seudun ammattiopistossa syksyllä 2015 tehtyyn kyselyyn, jonka tulokset olivat yksi syy tehdä tämä tutkielma. Opetusteknologioista käsitellään pääsääntöisesti vain niitä laitteita ja sovelluksia, joita käytetään osajaksolla Tietoliikenneverkon laitteet. Sulautuvan opetuksen teoria toimii pohjana osajakson suunnittelulle. Ennen lopullista osajakson suunnittelua järjestettiin opettajille Tietoliikenneverkon laitteet -koulutus, joka toimi testinä osajakson toimivuudesta. Osallistujilta kerättiin tämän jälkeen palaute, jota on myös analysoitu tässä tutkimuksessa. This thesis covers the planning of a blended learning based study module on the subject Equipment in Telecommunications Network for the information and telecommunications technology studies at Oulu Vocational College. The thesis introduces results of a inquiry from Autumn 2015 at Oulu Vocational College which is one of the reasons to this study. Of the teaching technologies are presented only those equipment and applications which are used in the study module Equipment in Telecommunications Network. The blended learning theory is used as a base in the planning of the study module. Before the final planning of the study module it was organized for teachers as a test about the functionality of the study module. From the participants the feedback which has also been analyzed in this study was collected after this.