Suorituskyvyn parantaminen reaktiivisella funktio-ohjelmoinnilla tehdyissä peleissä
Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on tutkia, miten suorituskykyä voi parantaa reaktiivisella funktio-ohjelmoinnilla tehdyissä peleissä. Tutkielmassa tuotettiin suunnittelutieteen menetelmien mukaisesti IT-artefakti, jolla pystyy rinnakkaistamaan peliobjektien päivityksen reaktiivisella funktio...
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , , , , |
Format: | Master's thesis |
Language: | fin |
Published: |
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/55918 |
Summary: | Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on tutkia, miten suorituskykyä voi parantaa reaktiivisella funktio-ohjelmoinnilla tehdyissä peleissä. Tutkielmassa tuotettiin suunnittelutieteen menetelmien mukaisesti IT-artefakti, jolla pystyy rinnakkaistamaan peliobjektien päivityksen reaktiivisella funktio-ohjelmoinnilla tehdyissä peleissä. Suorituskykymittausten perusteella IT-artefakti paransi mittauksessa käytetyn testipelin suorituskykyä.
Improving performance in games made with functional reactive
programming.
The purpose of this master’s thesis is to study how performance can be improved in games made with reactive functional programming. Design science method was used to create an IT artifact that improves performance in games made with reactive functional programming by updating game objects in parallel. The performance tests conducted in this study show that applying the IT artifact to a test game resulted in increased performance.
|
---|