Mobiilisovellusten ansaintamallit ja niihin liittyvät kehityssuunnat mobiilisovellusmarkkinoilla

Uudenlaisten mobiililaitteiden, esimerkiksi älypuhelinten, yleistymisen myötä myös mobiilisovellusmarkkinat ovat kasvava ala. Tämä kirjallisuuskatsaus käsittelee kaupallisten mobiilisovellusten ansaintamalleja ja niihin liittyviä markkinoiden kehityssuuntia. Kirjallisuuskatsauksessa määritellään mob...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Hänninen, Jesse
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2017
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54705
Description
Summary:Uudenlaisten mobiililaitteiden, esimerkiksi älypuhelinten, yleistymisen myötä myös mobiilisovellusmarkkinat ovat kasvava ala. Tämä kirjallisuuskatsaus käsittelee kaupallisten mobiilisovellusten ansaintamalleja ja niihin liittyviä markkinoiden kehityssuuntia. Kirjallisuuskatsauksessa määritellään mobiilisovellusten yleisimmät ansaintamallit ja tutkitaan niihin liittyviä tekijöitä, kuten sovellusten tyyppiä, käyttäjäkuntaa ja kauppapaikkoja, jotka selittävät ansaintamallien kehityssuuntia mobiilisovellusmarkkinoilla. Mobiilisovellusten kehittäjätahot voivat hyödyntää kirjallisuuskatsauksen esittämää tutkimustietoa paremman ymmärryksen saavuttamiseksi mobiilisovellusmarkkinoista. Tutkimushavaintoja voi myös hyödyntää mobiilisovellusten ansaintamalleja koskevassa päätöksenteossa. As modern mobile devices, such as smart phones become even more common, the mobile application market keeps growing. This literature review is about the revenue models of mobile applications and about their trends in the mobile application market. It defines the most common revenue models of mobile applications and does research on factors that are involved to explain the ongoing revenue model trends. Mobile application developers can find the presented information useful when trying to achieve a better understanding of the market. The findings can also be useful in designing revenue models for mobile applications.