Liikuntateknologian vaikutus liikuntamotivaatioon

Tutkielmassa käsitellään liikuntateknologiaa, motivaatiota ja liikuntateknolo-gian vaikutusta liikuntamotivaatioon. Liikuntateknologian voidaan todeta ole-van suuressa merkityksessä teknologisoituneiden maiden urheilumarkkinoilla. Liikunnallisten teknologiatuotteiden suosio on noussut viimeisten vuo...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kurvinen, Kaarlo
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2017
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54285
Description
Summary:Tutkielmassa käsitellään liikuntateknologiaa, motivaatiota ja liikuntateknolo-gian vaikutusta liikuntamotivaatioon. Liikuntateknologian voidaan todeta ole-van suuressa merkityksessä teknologisoituneiden maiden urheilumarkkinoilla. Liikunnallisten teknologiatuotteiden suosio on noussut viimeisten vuosien aikana äkillisesti ja suosion myötä myös liikuntateknologisten tuotteiden mää-rä sekä kirjo ovat kasvaneet nopeasti. Liikuntateknologia tarjoaa käyttäjälleen lukuisia hyötyjä, joiden johdosta käyttäjän motivaatio teknologiaa ja tätä kautta liikuntaa kohtaan kasvaa. Tässä tutkielmassa pohditaan, mitkä tekijät liikunta-teknologian käytössä vaikuttavat liikuntamotivaatioon ja millä tavoin. Liikun-tateknologian suosio ei ole hiipumassa, joten teknologian vaikutukset liikun-tamotivaatioon ovat nähtävissä yhä selkeämmin tulevaisuudessa. Tutkimuk-sen tulokset vastaavat tutkimuskysymykseen: Miten liikuntateknologia vaikuttaa liikuntamotivaatioon? This study considers sports technology, motivation and the effect of sports technology on motivation in sports. Sports technology plays an im-portant role in the technologized countries’ sport markets. The interest towards technology products that are made to sports has promptly increased during the few past years, and thus have risen the amount and options in the market of sports technology products. Sports technology offers numerous benefits for its users, which is a way to increase the user’s motivation towards sports through sports technology. In this study, we consider what factors in using sports tech-nology have an impact on motivation in sports and how. The popularity of sports technology is not fading, so in the future, the impact of sports technolo-gy to sports will be seen even more clearly. The results of this study answer the following question: How sports technology affects the motivation in sports?