Ositusmetodit reaaliaikaisessa renderöinnissä

Tietokonegrafiikka ja siihen liittyvät menetelmät ovat nopeasti kehittyvä tutkimuksen ala. Tämän tutkimuksen tavoitteena on pohtia eri ositusmenetelmien toimintaa reaaliaikaisessa käytössä sekä vertailla näitä menetelmiä. Nykyaikaiselle käytölle tehokkaimmaksi osoittautui kolmesta tutkitusta menetelm...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Juutilainen, Harri
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2017
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54114
Kuvaus
Yhteenveto:Tietokonegrafiikka ja siihen liittyvät menetelmät ovat nopeasti kehittyvä tutkimuksen ala. Tämän tutkimuksen tavoitteena on pohtia eri ositusmenetelmien toimintaa reaaliaikaisessa käytössä sekä vertailla näitä menetelmiä. Nykyaikaiselle käytölle tehokkaimmaksi osoittautui kolmesta tutkitusta menetelmästä tuorein (Brainerd ym. 2016). Tulevassa tutkimuksessa laitteistointegraatioon keskittyminen voisi tuoda ositusmenetelmät nopeammin kuluttajien saataville. Computergraphicsanditsmethodsarearapidlydevelopingfieldinresearch.The purpose of this study is to discuss and compare the functionality of several subdivision methods in real-time use. The latest of the three studied methods turned out to be the most optimal for modern use (Brainerd ym. 2016). Focusing future research on hardware integration could bring subdivision methods for consumers sooner.