Pelien psykologiset tekijät pelillistämisessä

Tutkimuksessa käsitellään pelillistämistä, pelien psykologisia tekijöitä sekä yleisimpiä pelillistämisen käyttökohteita. Lopussa pohditaan lyhyesti, kuinka pelien psykologiset tekijät ilmenivät pelillistetyissä kohteissa. Tutkimuksessa käytetyt artikkelit löytyvät tutkielman lopusta. The study focu...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Lehtomäki, Eerik
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2017
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53914
Description
Summary:Tutkimuksessa käsitellään pelillistämistä, pelien psykologisia tekijöitä sekä yleisimpiä pelillistämisen käyttökohteita. Lopussa pohditaan lyhyesti, kuinka pelien psykologiset tekijät ilmenivät pelillistetyissä kohteissa. Tutkimuksessa käytetyt artikkelit löytyvät tutkielman lopusta. The study focuses on gamification, psychological aspects of games and most common applications for gamification. Study also describes how the psychological factors of the games appeared in gamificated applications. Research-related articles can be found at the end of the study.