Pelien psykologiset tekijät pelillistämisessä

Tutkimuksessa käsitellään pelillistämistä, pelien psykologisia tekijöitä sekä yleisimpiä pelillistämisen käyttökohteita. Lopussa pohditaan lyhyesti, kuinka pelien psykologiset tekijät ilmenivät pelillistetyissä kohteissa. Tutkimuksessa käytetyt artikkelit löytyvät tutkielman lopusta. The study focu...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Lehtomäki, Eerik
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2017
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53914
Kuvaus
Yhteenveto:Tutkimuksessa käsitellään pelillistämistä, pelien psykologisia tekijöitä sekä yleisimpiä pelillistämisen käyttökohteita. Lopussa pohditaan lyhyesti, kuinka pelien psykologiset tekijät ilmenivät pelillistetyissä kohteissa. Tutkimuksessa käytetyt artikkelit löytyvät tutkielman lopusta. The study focuses on gamification, psychological aspects of games and most common applications for gamification. Study also describes how the psychological factors of the games appeared in gamificated applications. Research-related articles can be found at the end of the study.