Onko taito katsojan silmissä? tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä

Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Test of Gross Motor Development 3-testistön (TGMD-3) luotettavuutta vertaamalla eri tutkijoiden tekemiä arviointeja ja niiden yhtenevyyttä. Tutkimus oli osa professori Pauli Rintalan johtamaa TGMD-3-projektia, jonka aineisto on kerätty Keski-Suomen alueen alakou...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Ahosola, Tomi, Hyttinen, Inka
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikuntakasvatuksen laitos, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2017
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53118
_version_ 1826225766319259648
author Ahosola, Tomi Hyttinen, Inka
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Ahosola, Tomi Hyttinen, Inka Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Ahosola, Tomi Hyttinen, Inka Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Ahosola, Tomi
datasource_str_mv jyx
description Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Test of Gross Motor Development 3-testistön (TGMD-3) luotettavuutta vertaamalla eri tutkijoiden tekemiä arviointeja ja niiden yhtenevyyttä. Tutkimus oli osa professori Pauli Rintalan johtamaa TGMD-3-projektia, jonka aineisto on kerätty Keski-Suomen alueen alakouluista vuoden 2014 aikana. Tutkimukseen osallistui 43 7–10-vuotiasta lasta. Lasten liikkumis- ja käsittelytaitoja mitattiin TGMD-3-testistöllä (Ulrich 2013), joka sisältää yhteensä 13 taitotestiä, joista 6 mittasi liikkumistaitoja ja 7 käsittelytaitoja. Liikkumistaitoja testaavat tehtävät olivat juoksu, laukka eteenpäin, konkkaus, vuorohyppely, tasaponnistus eteen ja sivulaukka. Käsittelytaitotehtäviä olivat kahden käden mailasivulyönti, yhden käden kämmenlyönti, pallon pompotus, kahden käden kiinniotto, potku, yliolanheitto ja aliolanheitto. (Ulrich 2013.) Kaikki testisuoritukset videoitiin ja tutkijat pisteyttivät suoritukset myöhemmin videoiden perusteella. Tutkimuksessa on verrattu neljän tutkijan, kahden kokeneen ja kahden kokemattoman, arviointeja toisiinsa muodostamalla yhteensä viisi tutkijaparia. Tutkijaparien välisiä arviointeja tarkasteltiin ristiintaulukoinnilla määritettyjen yhtenevyysprosenttien ja Cohenin kappa-arvojen avulla testiosioiden, taitojen ja kriteerien osalta. Tulokset osoittavat, että kaikkien tutkijaparien välisten arviointien yhtenevyys oli yli 80 %. Tutkijoiden arviointien yhtenevyys oli keskimäärin 84,5 %, mikä on suurempi kuin testistön kehittäjien asettama raja-arvo luotettavien arviointien määrittämiseksi (Webster 2015). Yhtenevyysprosentit olivat luotettavuusrajan yläpuolella myös tarkasteltaessa yhtenevyyksiä testiosioiden eli liikkumis- ja käsittelytaitojen tarkkuudella. Liikkumistaidoissa yhtenevyys oli jokaisen tutkijaparin kohdalla korkeampi kuin käsittelytaidoissa. Yksittäisten taitojen osalta yhtenevyysprosentti oli alle 80 % tutkijaparista riippuen muutamassa taidossa. Kokemattomien tutkijoiden 1 ja 2 väliset yhtenevyydet olivat yksittäisten taitojen osalta yliolanheittoa lukuun ottamatta yli 80,0 %. Verrattaessa kokeneita tutkijoita 3 ja 4 kokemattomiin tutkijoihin 1 ja 2, tutkijoiden 1 ja 3 arviointien välillä luotettavuusrajan alapuolelle jäi konkkaus, tasaponnistus, kahden käden lyönti ja yliolanheitto. Tutkijoiden 2 ja 3 välillä arviointien yhtenevyydessä luotettavuusrajan alapuolelle jäi konkkaus, kahden käden lyönti, potku ja yliolanheitto. Tutkijoiden 1 ja 4 arviointien välillä yhtenevyydeltään alle 80 % oli laukka ja tutkijoiden 2 ja 4 arviointien välillä laukka, pomputus ja potku. Kahden tutkijaparin (1 & 3 ja 2 & 3) kohdalla kolme neljästä yhtenevyydeltään heikommasta taidosta oli samoja: konkkaus, kahden käden lyönti ja yliolanheitto. Näiden taitojen yksittäisten kriteerien arviointien yhtenevyysprosenttien ja kappa-arvojen tarkastelu osoitti, että joidenkin kriteerien toteutumista oli vaikeaa arvioida. Tutkimuksessa havaittiin hyvin samankaltaisia ongelmia kuin aiemmissa TGMD-tutkimuksissa; taitojen arvioimista hankaloittavat sellaiset kriteerit, jotka voivat toteutua lapsen suorituksessa osittain. Kriteerien tulisi siis olla spesifimpejä ja selkeämpiä, milloin ne jättäisivät vähemmän sijaa tulkitsemiselle. The purpose of this study was to examine interrater reliability in the Test of Gross Motor Development 3 (TGMD-3) by comparing assessments made by various observers. The study was a part of TGMD-3 project lead by professor Pauli Rintala. The data was collected from primary schools in Middle Finland during the year of 2014. There were 43 7–10 year old children participating in this study. Fundamental movement skills were tested by TGMD-3 (Ulrich 2013) which includes a total of 13 skills. Six of them were locomotor skills and seven of them were object-control skills (also called ball skills). Locomotor skills included run, gallop, hop, skip, horizontal jump and slide. Ball skills included two-hand strike, one-hand forehand strike, one-hand stationary dribble, two-hand catch, kick stationary ball, overhand throw and underhand throw. (Ulrich 2013.) All the performances were videotaped and assessed later by the researchers. In this study, four researchers, two experts and two inexperienced assessors in scoring were compared to each other. To do this, five pairs were created among the researchers. The consistency of assessments of each pair was measured using crosstabs and Cohen’s kappa according to subtests (locomo-tor/ball skills), individual skills and the components of skills. The results show that consistency of assessments between all pairs of researchers was more than 80 %. The researchers' consistency of assessments was an average of 84,5 % which is over the reliability limit set by developers of TGMD-3 (Webster 2015). The percentage was also above the reliability limit when examining the results in locomotor skills and ball skills. The consistency was higher in locomotor skills than ball skills on each pair of researchers. Among the individual skills, consistency was mainly over 80 %. Between the researchers 1 and 2 (both inexperienced) the consistency was over 80,0 % in all but overhand throw skill. Comparing researchers 1 and 2 to researchers 3 and 4 (both experts), there were four skills below 80 % consistency. Between researchers 1 and 3 the skills were hop, horizontal jump, two-hand strike and overhand throw. Between researcher 2 and 3 the skills were hop, two-hand strike, kick stationary ball and overhand throw. Between researcher 1 and 4 gallop was the only skill, and between researcher 2 and 4 gallop, stationary dribble and kick stationary ball were below 80 % consistency. Comparing the two pairs of researchers (1 & 3 and 2 & 3), three out of four skills with the lowest consistency were the same: hop, two-hand strike and overhand throw. After closer examining of consistency percentages and Cohen’s kappa of these three skills, there appeared to be some components which were difficult to score. In this study, very similar problems as in previous TGMD-studies were discovered; the assessment of a component is difficult if there is more than one criterion in a component that must appear at the same time. According to this study, it would be better if the components in TGMD-3 were more specific.
first_indexed 2023-03-22T09:58:14Z
format Pro gradu
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Iivonen, Susanna", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Rintala, Pauli", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Ahosola, Tomi", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Hyttinen, Inka", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2017-02-27T15:35:34Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2017-02-27T15:35:34Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2017", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1704721", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53118", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Tutkimuksen tavoitteena oli selvitt\u00e4\u00e4 Test of Gross Motor Development 3-testist\u00f6n (TGMD-3) luotettavuutta vertaamalla eri tutkijoiden tekemi\u00e4 arviointeja ja niiden yhtenevyytt\u00e4. Tutkimus oli osa professori Pauli Rintalan johtamaa TGMD-3-projektia, jonka aineisto on ker\u00e4tty Keski-Suomen alueen alakouluista vuoden 2014 aikana. Tutkimukseen osallistui 43 7\u201310-vuotiasta lasta. Lasten liikkumis- ja k\u00e4sittelytaitoja mitattiin TGMD-3-testist\u00f6ll\u00e4 (Ulrich 2013), joka sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 yhteens\u00e4 13 taitotesti\u00e4, joista 6 mittasi liikkumistaitoja ja 7 k\u00e4sittelytaitoja. Liikkumistaitoja testaavat teht\u00e4v\u00e4t olivat juoksu, laukka eteenp\u00e4in, konkkaus, vuorohyppely, tasaponnistus eteen ja sivulaukka. K\u00e4sittelytaitoteht\u00e4vi\u00e4 olivat kahden k\u00e4den mailasivuly\u00f6nti, yhden k\u00e4den k\u00e4mmenly\u00f6nti, pallon pompotus, kahden k\u00e4den kiinniotto, potku, yliolanheitto ja aliolanheitto. (Ulrich 2013.)\r\nKaikki testisuoritukset videoitiin ja tutkijat pisteyttiv\u00e4t suoritukset my\u00f6hemmin videoiden perusteella. Tutkimuksessa on verrattu nelj\u00e4n tutkijan, kahden kokeneen ja kahden kokemattoman, arviointeja toisiinsa muodostamalla yhteens\u00e4 viisi tutkijaparia. Tutkijaparien v\u00e4lisi\u00e4 arviointeja tarkasteltiin ristiintaulukoinnilla m\u00e4\u00e4ritettyjen yhtenevyysprosenttien ja Cohenin kappa-arvojen avulla testiosioiden, taitojen ja kriteerien osalta.\r\nTulokset osoittavat, ett\u00e4 kaikkien tutkijaparien v\u00e4listen arviointien yhtenevyys oli yli 80 %. Tutkijoiden arviointien yhtenevyys oli keskim\u00e4\u00e4rin 84,5 %, mik\u00e4 on suurempi kuin testist\u00f6n kehitt\u00e4jien asettama raja-arvo luotettavien arviointien m\u00e4\u00e4ritt\u00e4miseksi (Webster 2015). Yhtenevyysprosentit olivat luotettavuusrajan yl\u00e4puolella my\u00f6s tarkasteltaessa yhtenevyyksi\u00e4 testiosioiden eli liikkumis- ja k\u00e4sittelytaitojen tarkkuudella. Liikkumistaidoissa yhtenevyys oli jokaisen tutkijaparin kohdalla korkeampi kuin k\u00e4sittelytaidoissa. Yksitt\u00e4isten taitojen osalta yhtenevyysprosentti oli alle 80 % tutkijaparista riippuen muutamassa taidossa. Kokemattomien tutkijoiden 1 ja 2 v\u00e4liset yhtenevyydet olivat yksitt\u00e4isten taitojen osalta yliolanheittoa lukuun ottamatta yli 80,0 %. Verrattaessa kokeneita tutkijoita 3 ja 4 kokemattomiin tutkijoihin 1 ja 2, tutkijoiden 1 ja 3 arviointien v\u00e4lill\u00e4 luotettavuusrajan alapuolelle j\u00e4i konkkaus, tasaponnistus, kahden k\u00e4den ly\u00f6nti ja yliolanheitto. Tutkijoiden 2 ja 3 v\u00e4lill\u00e4 arviointien yhtenevyydess\u00e4 luotettavuusrajan alapuolelle j\u00e4i konkkaus, kahden k\u00e4den ly\u00f6nti, potku ja yliolanheitto. Tutkijoiden 1 ja 4 arviointien v\u00e4lill\u00e4 yhtenevyydelt\u00e4\u00e4n alle 80 % oli laukka ja tutkijoiden 2 ja 4 arviointien v\u00e4lill\u00e4 laukka, pomputus ja potku.\r\nKahden tutkijaparin (1 & 3 ja 2 & 3) kohdalla kolme nelj\u00e4st\u00e4 yhtenevyydelt\u00e4\u00e4n heikommasta taidosta oli samoja: konkkaus, kahden k\u00e4den ly\u00f6nti ja yliolanheitto. N\u00e4iden taitojen yksitt\u00e4isten kriteerien arviointien yhtenevyysprosenttien ja kappa-arvojen tarkastelu osoitti, ett\u00e4 joidenkin kriteerien toteutumista oli vaikeaa arvioida. Tutkimuksessa havaittiin hyvin samankaltaisia ongelmia kuin aiemmissa TGMD-tutkimuksissa; taitojen arvioimista hankaloittavat sellaiset kriteerit, jotka voivat toteutua lapsen suorituksessa osittain. Kriteerien tulisi siis olla spesifimpej\u00e4 ja selke\u00e4mpi\u00e4, milloin ne j\u00e4tt\u00e4isiv\u00e4t v\u00e4hemm\u00e4n sijaa tulkitsemiselle.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "The purpose of this study was to examine interrater reliability in the Test of Gross Motor Development 3 (TGMD-3) by comparing assessments made by various observers. The study was a part of TGMD-3 project lead by professor Pauli Rintala. The data was collected from primary schools in Middle Finland during the year of 2014. There were 43 7\u201310 year old children participating in this study. Fundamental movement skills were tested by TGMD-3 (Ulrich 2013) which includes a total of 13 skills. Six of them were locomotor skills and seven of them were object-control skills (also called ball skills). Locomotor skills included run, gallop, hop, skip, horizontal jump and slide. Ball skills included two-hand strike, one-hand forehand strike, one-hand stationary dribble, two-hand catch, kick stationary ball, overhand throw and underhand throw. (Ulrich 2013.)\r\nAll the performances were videotaped and assessed later by the researchers. In this study, four researchers, two experts and two inexperienced assessors in scoring were compared to each other. To do this, five pairs were created among the researchers. The consistency of assessments of each pair was measured using crosstabs and Cohen\u2019s kappa according to subtests (locomo-tor/ball skills), individual skills and the components of skills.\r\nThe results show that consistency of assessments between all pairs of researchers was more than 80 %. The researchers' consistency of assessments was an average of 84,5 % which is over the reliability limit set by developers of TGMD-3 (Webster 2015). The percentage was also above the reliability limit when examining the results in locomotor skills and ball skills. The consistency was higher in locomotor skills than ball skills on each pair of researchers. Among the individual skills, consistency was mainly over 80 %.\r\nBetween the researchers 1 and 2 (both inexperienced) the consistency was over 80,0 % in all but overhand throw skill. Comparing researchers 1 and 2 to researchers 3 and 4 (both experts), there were four skills below 80 % consistency. Between researchers 1 and 3 the skills were hop, horizontal jump, two-hand strike and overhand throw. Between researcher 2 and 3 the skills were hop, two-hand strike, kick stationary ball and overhand throw. Between researcher 1 and 4 gallop was the only skill, and between researcher 2 and 4 gallop, stationary dribble and kick stationary ball were below 80 % consistency.\r\nComparing the two pairs of researchers (1 & 3 and 2 & 3), three out of four skills with the lowest consistency were the same: hop, two-hand strike and overhand throw. After closer examining of consistency percentages and Cohen\u2019s kappa of these three skills, there appeared to be some components which were difficult to score. In this study, very similar problems as in previous TGMD-studies were discovered; the assessment of a component is difficult if there is more than one criterion in a component that must appear at the same time. According to this study, it would be better if the components in TGMD-3 were more specific.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Inka Hyttinen (insakrhy) on 2017-02-27 15:35:33.261192. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2017-02-27T15:35:33Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201702271539.pdf: 1426980 bytes, checksum: 7de073129d3eb71873c443654bba3171 (MD5)\r\nlicense.html: 5184 bytes, checksum: 1103b6c63a11f4bb02f6882071324f49 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2017-02-27T15:35:34Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201702271539.pdf: 1426980 bytes, checksum: 7de073129d3eb71873c443654bba3171 (MD5)\r\nlicense.html: 5184 bytes, checksum: 1103b6c63a11f4bb02f6882071324f49 (MD5)\r\n Previous issue date: 2017", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (84 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "motoriset perustaidot", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "TGMD-3", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "reliabiliteetti", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "taidon arviointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Onko taito katsojan silmiss\u00e4? : tutkijoiden v\u00e4linen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testist\u00f6ss\u00e4", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title.alternative", "value": "Tutkijoiden v\u00e4linen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testist\u00f6ss\u00e4", "language": null, "element": "title", "qualifier": "alternative", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201702271539", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikuntakasvatuksen laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2017-02-27T15:35:34Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "motoriset taidot", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "reliabiliteetti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "arviointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyv\u00e4skyl\u00e4 University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Aineistoon p\u00e4\u00e4sy\u00e4 on rajoitettu tekij\u00e4noikeussyist\u00e4. Aineisto on luettavissa Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kirjaston arkistoty\u00f6asemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_53118
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:52Z
main_date 2017-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2017
publishDate 2017
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Ahosola, Tomi Hyttinen, Inka Onko taito katsojan silmissä? : tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä motoriset perustaidot TGMD-3 reliabiliteetti taidon arviointi Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 motoriset taidot arviointi
title Onko taito katsojan silmissä? : tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä
title_alt Tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä
title_full Onko taito katsojan silmissä? : tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä
title_fullStr Onko taito katsojan silmissä? : tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä Onko taito katsojan silmissä? : tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä
title_full_unstemmed Onko taito katsojan silmissä? : tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä Onko taito katsojan silmissä? : tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä
title_short Onko taito katsojan silmissä?
title_sort onko taito katsojan silmissä tutkijoiden välinen reliabiliteetti test of gross motor development 3 testistössä
title_sub tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä
title_txtP Onko taito katsojan silmissä? : tutkijoiden välinen reliabiliteetti Test of Gross Motor Development-3-testistössä
topic motoriset perustaidot TGMD-3 reliabiliteetti taidon arviointi Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 motoriset taidot arviointi
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education TGMD-3 arviointi motoriset perustaidot motoriset taidot reliabiliteetti taidon arviointi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53118 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201702271539
work_keys_str_mv AT ahosolatomi onkotaitokatsojansilmissätutkijoidenvälinenreliabiliteettitestofgrossmotordevelopmen