Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät

Digitaalisen asiakaspalvelun tarjoaminen on yleistynyt huomattavasti viime vuosien aikana, kun yritykset ottavat jatkuvasti käyttöön uusia digitaalisia teknologioita palvellakseen asiakkaitaan paremmin. Vaikka teknologia kehittyy huimaa vauhtia, ja asiakkaille on tarjolla erilaisia itsepalvelumahdol...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Rajala, Kaisa
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2017
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52767
_version_ 1826225814704750592
author Rajala, Kaisa
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Rajala, Kaisa Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Rajala, Kaisa Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Rajala, Kaisa
datasource_str_mv jyx
description Digitaalisen asiakaspalvelun tarjoaminen on yleistynyt huomattavasti viime vuosien aikana, kun yritykset ottavat jatkuvasti käyttöön uusia digitaalisia teknologioita palvellakseen asiakkaitaan paremmin. Vaikka teknologia kehittyy huimaa vauhtia, ja asiakkaille on tarjolla erilaisia itsepalvelumahdollisuuksia, haluaa iso osa kuluttajista edelleen henkilökohtaista, ihmisen tuottamaa asiakaspalvelua. Asiakaspalvelun merkitys yritysten menestymisen kannalta on huomattava, ja asiakaspalvelu nähdään jopa yritysten tärkeimpänä toimintona. Asiakaspalvelun siirtyessä digitaaliseen ympäristöön on syytä selvittää, eroaako digitaalinen asiakaspalvelu perinteisestä asiakaspalvelusta, ja onko sen onnistumiseen johtavissa tekijöissä eroja perinteiseen asiakaspalveluun verrattuna. Tässä kandidaatintutkielmassa selvitetään kirjallisuuskatsauksen avulla ne tekijät, jotka johtavat digitaalisen asiakaspalvelun onnistumiseen. Tutkimuksen tuloksena löydetään viisi merkittävää digitaalisen asiakaspalvelun onnistumiseen johtavaa tekijää. Tutkimuksen tuloksen pohjalta huomataan, että digitaalisen ja perinteisen asiakaspalvelun onnistumiseen johtavien tekijöiden välillä on paljon yhtäläisyyksiä. Tutkimuksessa löydettyjä tuloksia voivat hyödyntää erityisesti yritykset, jotka haluavat ottaa käyttöön digitaalisia palvelukanavia, tai yritykset jotka haluavat parantaa digitaalisen asiakaspalvelun laatua. Providing digital customer service has become more common during recent years as companies continuously introduce new technologies in the hopes of serving their customers better. Even though technology is rapidly advancing and different types of self-service opportunities are offered to consumers, most of them still prefer personal human-generated customer service. The importance of customer service to business success is significant, and customer service is even seen as the most important function of companies. As customer service is moving to a digital environment, there is cause for finding out whether digital customer service differs from traditional customer service, and if the factors leading to digital customer service’s success differ from traditional customer service. The objective of this literature review is to find out the factors that lead to the success of digital customer service. The results of this research indicate that there are five significant factors that lead to the success of digital customer service. The results also indicate that there are many similarities between the success factors of digital customer service and traditional customer service. The results of this research can be used especially by companies that want to introduce new digital service channels to their business, or companies that want to improve the quality of digital customer service.
first_indexed 2017-01-19T21:25:24Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Luoma, Eetu", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Rajala, Kaisa", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2017-01-19T14:54:46Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2017-01-19T14:54:46Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2017", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52767", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Digitaalisen asiakaspalvelun tarjoaminen on yleistynyt huomattavasti viime vuosien aikana, kun yritykset ottavat jatkuvasti k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n uusia digitaalisia teknologioita palvellakseen asiakkaitaan paremmin. Vaikka teknologia kehittyy huimaa vauhtia, ja asiakkaille on tarjolla erilaisia itsepalvelumahdollisuuksia, haluaa iso osa kuluttajista edelleen henkil\u00f6kohtaista, ihmisen tuottamaa asiakaspalvelua. Asiakaspalvelun merkitys yritysten menestymisen kannalta on huomattava, ja asiakaspalvelu n\u00e4hd\u00e4\u00e4n jopa yritysten t\u00e4rkeimp\u00e4n\u00e4 toimintona. Asiakaspalvelun siirtyess\u00e4 digitaaliseen ymp\u00e4rist\u00f6\u00f6n on syyt\u00e4 selvitt\u00e4\u00e4, eroaako digitaalinen asiakaspalvelu perinteisest\u00e4 asiakaspalvelusta, ja onko sen onnistumiseen johtavissa tekij\u00f6iss\u00e4 eroja perinteiseen asiakaspalveluun verrattuna. T\u00e4ss\u00e4 kandidaatintutkielmassa selvitet\u00e4\u00e4n kirjallisuuskatsauksen avulla ne tekij\u00e4t, jotka johtavat digitaalisen asiakaspalvelun onnistumiseen. Tutkimuksen tuloksena l\u00f6ydet\u00e4\u00e4n viisi merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 digitaalisen asiakaspalvelun onnistumiseen johtavaa tekij\u00e4\u00e4. Tutkimuksen tuloksen pohjalta huomataan, ett\u00e4 digitaalisen ja perinteisen asiakaspalvelun onnistumiseen johtavien tekij\u00f6iden v\u00e4lill\u00e4 on paljon yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4. Tutkimuksessa l\u00f6ydettyj\u00e4 tuloksia voivat hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 erityisesti yritykset, jotka haluavat ottaa k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n digitaalisia palvelukanavia, tai yritykset jotka haluavat parantaa digitaalisen asiakaspalvelun laatua.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Providing digital customer service has become more common during recent years as companies continuously introduce new technologies in the hopes of serving their customers better. Even though technology is rapidly advancing and different types of self-service opportunities are offered to consumers, most of them still prefer personal human-generated customer service. The importance of customer service to business success is significant, and customer service is even seen as the most important function of companies. As customer service is moving to a digital environment, there is cause for finding out whether digital customer service differs from traditional customer service, and if the factors leading to digital customer service\u2019s success differ from traditional customer service. The objective of this literature review is to find out the factors that lead to the success of digital customer service. The results of this research indicate that there are five significant factors that lead to the success of digital customer service. The results also indicate that there are many similarities between the success factors of digital customer service and traditional customer service. The results of this research can be used especially by companies that want to introduce new digital service channels to their business, or companies that want to improve the quality of digital customer service.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Kaisa Rajala (kamaraja) on 2017-01-19 14:54:46.103364. Form: Kandidaatintutkielma -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/kandin-tutkielma-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2017-01-19T14:54:46Z\nNo. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201701191201.pdf: 487919 bytes, checksum: 737c9d634d589866e2e540d54b820769 (MD5)\nlicense.html: 4796 bytes, checksum: b32df493579ea0383e48c9631035b3a3 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2017-01-19T14:54:46Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201701191201.pdf: 487919 bytes, checksum: 737c9d634d589866e2e540d54b820769 (MD5)\nlicense.html: 4796 bytes, checksum: b32df493579ea0383e48c9631035b3a3 (MD5)\n Previous issue date: 2017", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "26", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakaspalvelu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "digitaalinen asiakaspalvelu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakastyytyv\u00e4isyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekij\u00e4t", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201701191201", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2017-01-19T14:54:47Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_52767
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:40Z
main_date 2017-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2017
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/eeae9198-236c-4cd3-93c1-a8001eea4582\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201701191201.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2017
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Rajala, Kaisa Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät asiakaspalvelu digitaalinen asiakaspalvelu asiakastyytyväisyys Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät
title_full Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät
title_fullStr Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät
title_full_unstemmed Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät
title_short Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät
title_sort digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät
title_txtP Digitaalisen asiakaspalvelun onnistumisen avaintekijät
topic asiakaspalvelu digitaalinen asiakaspalvelu asiakastyytyväisyys Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede asiakaspalvelu asiakastyytyväisyys digitaalinen asiakaspalvelu
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52767 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201701191201
work_keys_str_mv AT rajalakaisa digitaalisenasiakaspalvelunonnistumisenavaintekijät