Pelit ja pelinomaisuus perusopetuksessa
Videopelien suosio on kasvanut merkittävästi viimeisten vuosikymmenien aikana. Pelien ja pelillisyyden hyödyntäminen osana opetusta on tuotu esille perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa, jotka tulevat käyttöön porrastetusti syksystä 2016 alkaen. Tässä tutkimuksessa pyritään selvittämään, mil...
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , , , , , |
Format: | Master's thesis |
Language: | fin |
Published: |
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52262 |
Summary: | Videopelien suosio on kasvanut merkittävästi viimeisten vuosikymmenien aikana.
Pelien ja pelillisyyden hyödyntäminen osana opetusta on tuotu esille perusopetuksen
opetussuunnitelman perusteissa, jotka tulevat käyttöön porrastetusti syksystä 2016 alkaen.
Tässä tutkimuksessa pyritään selvittämään, millä eri tavoin opettaja pystyy hyödyntämään
pelipedagogiikkaa osana omaa opetustaan.
Video games have been gaining popularity rapidly amongst the mainstream crowd.
Using games as part of studying has now also been added into new Finnish curriculum that
comprehensive schools start to comply with in fall of 2016. This study is set out to find out
how video games and gamification can be used in comprehensive school and how do teachers
find using video games as a study method compared to more traditional teaching methods.
|
---|