Pelit ja pelinomaisuus perusopetuksessa

Videopelien suosio on kasvanut merkittävästi viimeisten vuosikymmenien aikana. Pelien ja pelillisyyden hyödyntäminen osana opetusta on tuotu esille perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa, jotka tulevat käyttöön porrastetusti syksystä 2016 alkaen. Tässä tutkimuksessa pyritään selvittämään, mil...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Rahikainen, Samuel
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Tietotekniikan laitos, Department of Mathematical Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2016
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52262
Description
Summary:Videopelien suosio on kasvanut merkittävästi viimeisten vuosikymmenien aikana. Pelien ja pelillisyyden hyödyntäminen osana opetusta on tuotu esille perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa, jotka tulevat käyttöön porrastetusti syksystä 2016 alkaen. Tässä tutkimuksessa pyritään selvittämään, millä eri tavoin opettaja pystyy hyödyntämään pelipedagogiikkaa osana omaa opetustaan. Video games have been gaining popularity rapidly amongst the mainstream crowd. Using games as part of studying has now also been added into new Finnish curriculum that comprehensive schools start to comply with in fall of 2016. This study is set out to find out how video games and gamification can be used in comprehensive school and how do teachers find using video games as a study method compared to more traditional teaching methods.