Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan

TIIVISTELMÄ Ståhlberg, Anna-Maria & Laukka, Julius (2016). Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viih-tyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 82 sivua., 5 liitettä. Tutk...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Ståhlberg, Anna-Maria, Laukka, Julius
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikuntakasvatuksen laitos, Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2016
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51975
_version_ 1826225696862633984
author Ståhlberg, Anna-Maria Laukka, Julius
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Ståhlberg, Anna-Maria Laukka, Julius Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Ståhlberg, Anna-Maria Laukka, Julius Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Ståhlberg, Anna-Maria
datasource_str_mv jyx
description TIIVISTELMÄ Ståhlberg, Anna-Maria & Laukka, Julius (2016). Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viih-tyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 82 sivua., 5 liitettä. Tutkielmassa selvitettiin yläkoululaisten suhtautumista liikuntakerhoihin sekä liikuntakerho-jen haasteita ja mahdollisuuksia. Lisäksi tutkittiin yläkoululaisten fyysistä aktiivisuutta, lii-kuntamotivaatiota vapaa-ajalla ja koulussa viihtymistä. Aineisto kerättiin syksyn 2015 aikana kyselylomakkeilla kolmesta jyväskyläläisestä koulusta. Tutkimukseen osallistui yhteensä 15 yläkoulun luokkaa, joissa oli 265 oppilasta, 122 tyttöä ja 143 poikaa. Tutkielma toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena ja tutkimusaineisto analysoitiin tilastollisin menetelmin IBM SPSS-Statistics -ohjelman avulla. Luokka-asteiden ja sukupuol-ten välisiä eroja arvioitiin yksisuuntaisen varianssianalyysin avulla ja vertailuja tehtiin T-testillä. Luokka-asteiden välisiä eroja tarkasteltiin Tukeyn HSD-testillä. Mittareiden sisäistä luotettavuutta arvioitiin Cronbachin alfakertoimella. Tämän tutkielman tulokset osoittivat, että yläkoulun oppilaista vain harva osallistui koulussa järjestettyihin liikuntakerhoihin. Yleisimmäksi liikuntakerhoon osallistumisen esteeksi nousi kiinnostuksen puute kerhoja kohtaan. Toisiksi yleisemmäksi syyksi oppilaat kokivat sen, ett-eivät kerhot innosta osallistumaan. Ajan kuluminen muissa harrastuksissa ja kerhojen heikko arvostus kaveripiireissä olivat seuraavaksi merkittävimpiä osallistumisen esteitä. Tulosten mukaan yläkoululaiset toivoivat yhteensä 42 eri liikuntalajia koulun liikuntakerhoihin. Kyse-lytutkimuksen perusteella suurin osa oppilaista kannatti liikuntakerhon järjestämistä koulun-päivän jälkeen. Lisäksi tutkielman tuloksista ilmeni, että oppilaat toivoivat koulun liikunta-kerhon kestävän 60 minuuttia. Fyysinen aktiivisuus erosi tilastollisesti merkitsevästi 9.-luokalla, poikien ollessa tyttöjä aktii-visempia (p=0.027). Tilastollisesti merkitseviä eroja fyysisessä aktiivisuudessa ei ollut 7.¬- ja 8.- luokilla. Tulosten mukaan 7.–9.-luokilla tytöt viihtyivät poikia paremmin koulussa. Moti-vaation ulottuvuuksia kartoittaessa selvisi, että tytöt tunnistivat poikia paremmin vapaa-ajan liikunnan tärkeyden ja hyödyt. Lisäksi 7.- ja 8.-luokkalaisten välillä oli tilastollisesti merkit-sevä ero (p=0.001), 7.-luokkalaiset tunnistavat 8.-luokkalaisia paremmin vapaa-ajan liikunnan tärkeyden ja hyödyt. Tytöt kokivat poikia useammin itsensä huonoksi vapaa-ajan liikunnassa. He kokivat myös enemmän syyllisyyttä ja häpeää liikkumattomuudesta. Lisäksi tilastollisesti merkitsevä ero (p=0.001) oli 8.- ja 7.-luokkalaisten välillä. Oppilaista 8.-luokkalaiset kokivat 7.-luokkalaisia useammin häpeää ja syyllisyyttä sekä itsensä huonoksi liikkumattomuudesta. Luokka-asteita vertailtaessa 7.-luokkalaiset olivat 8.-luokkalaisia motivoituneempia harrasta-maan vapaa-ajan liikuntaa nautinnon, hauskuuden, mukavuuden ja ilon takia. Tämä tutkielma toi uutta tietoa yläkoululaisten liikuntakerhoihin liittyvistä asenteista. Lisäksi tähän tutkimukseen tehtyä kyselylomaketta voidaan käyttää jatkotutkimuksissa koskien kou-lujen järjestämiä liikuntakerhoja. Avainsanat: liikuntakerhot, fyysinen aktiivisuus, koululiikunta, motivaatio, kouluviihtyvyys, yläkoululaiset ABSTRACT Ståhlberg, Anna-Maria & Laukka, Julius. (2016). Secondary school students’ physical activity, en-joyment and attitudes towards school organized after school programs. Department of Physical Educa-tion, University of Jyväskylä. Master’s thesis, 82 pp., 5 appendices The aim of this study was to investigate secondary school students’ attitudes towards after school pro-grams. This study also investigated barriers and opportunities for participating in after school pro-grams. In addition, the levels of physical activity, sport motivation and school enjoyment of the sec-ondary school students was examined. The data collection was carried out in the autumn of 2015, by paper questionnaires in three Jyväskylä secondary schools. The number of participants in this study was 265 secondary school students from Jyväskylä. The par-ticipants consisted of 122 girls and 143 boys from 15 different classes. This study was a quantitative questionnaire research and the data was analyzed with statistical means, using IBM SPSS-Statistics -program. Internal differences in grades and genders were evaluated with one-way ANOVA and com-parisons were made with T-test. Differences between grades were inspected by Tukey’s HSD-test. The internal reliability of indicators was evaluated with Cronbach’s alpha. This study showed that only few secondary school students participate in after school programs. The most common barrier for participating was lack of interest toward the after school program. Other definitive perceived barriers were the programs were not perceived as exiting by students, lack of time due to other hobbies and low appreciation of after school programs in students’ social circles. The results showed that students requested 42 different sports that they would like to try in the after school program. The results indicated that the students preferred the duration of 60 minutes for after school programs. Additionally, majority of the students wanted the program to be after the school day and not before or during it. Questionnaires showed that boys were more physically active than girls in 9th grade (p=0.027). There were no statistically significant differences in physical activity levels in 7th or 8th grade students. Re-sults showed that girls from 7th to 9th grade experienced more enjoyment in school than boys. Motiva-tional aspects showed statistically significant differences (p=0.001) between sexes and 7th versus 8th graders. Girls and 7th graders identify the importance and benefits of leisure time physical activity better than boys and 8th graders. Girls experienced more than boys and 8th graders more than 7th graders on a statistically significant level (p=0.001), feelings of negativity, guilt, shame and failure in leisure time physical activity. Students on 7th grade were more motivated than 8th graders in leisure time phys-ical activity because of enjoyment, fun, comfort and joy. This research gave new information about secondary school students’ attitudes towards after school programs. The questionnaire, made for this study, can be utilized in further studies regarding after school programs. Key words: After school program, physical activity, physical education, motivation, school enjoyment
first_indexed 2024-09-11T08:52:27Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Hirvensalo, Mirja", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Lintunen, Taru", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "St\u00e5hlberg, Anna-Maria", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Laukka, Julius", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2016-11-23T17:54:03Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2016-11-23T17:54:03Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2016", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1644040", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51975", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "TIIVISTELM\u00c4\r\n\r\nSt\u00e5hlberg, Anna-Maria & Laukka, Julius (2016). Yl\u00e4koululaisten fyysinen aktiivisuus, viih-tyminen ja suhtautuminen koulun j\u00e4rjest\u00e4m\u00e4\u00e4n liikuntakerhotoimintaan. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 82 sivua., 5 liitett\u00e4.\r\nTutkielmassa selvitettiin yl\u00e4koululaisten suhtautumista liikuntakerhoihin sek\u00e4 liikuntakerho-jen haasteita ja mahdollisuuksia. Lis\u00e4ksi tutkittiin yl\u00e4koululaisten fyysist\u00e4 aktiivisuutta, lii-kuntamotivaatiota vapaa-ajalla ja koulussa viihtymist\u00e4. Aineisto ker\u00e4ttiin syksyn 2015 aikana kyselylomakkeilla kolmesta jyv\u00e4skyl\u00e4l\u00e4isest\u00e4 koulusta. Tutkimukseen osallistui yhteens\u00e4 15 yl\u00e4koulun luokkaa, joissa oli 265 oppilasta, 122 tytt\u00f6\u00e4 ja 143 poikaa. \r\n\r\nTutkielma toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena ja tutkimusaineisto analysoitiin tilastollisin menetelmin IBM SPSS-Statistics -ohjelman avulla. Luokka-asteiden ja sukupuol-ten v\u00e4lisi\u00e4 eroja arvioitiin yksisuuntaisen varianssianalyysin avulla ja vertailuja tehtiin T-testill\u00e4. Luokka-asteiden v\u00e4lisi\u00e4 eroja tarkasteltiin Tukeyn HSD-testill\u00e4. Mittareiden sis\u00e4ist\u00e4 luotettavuutta arvioitiin Cronbachin alfakertoimella.\r\n\r\nT\u00e4m\u00e4n tutkielman tulokset osoittivat, ett\u00e4 yl\u00e4koulun oppilaista vain harva osallistui koulussa j\u00e4rjestettyihin liikuntakerhoihin. Yleisimm\u00e4ksi liikuntakerhoon osallistumisen esteeksi nousi kiinnostuksen puute kerhoja kohtaan. Toisiksi yleisemm\u00e4ksi syyksi oppilaat kokivat sen, ett-eiv\u00e4t kerhot innosta osallistumaan. Ajan kuluminen muissa harrastuksissa ja kerhojen heikko arvostus kaveripiireiss\u00e4 olivat seuraavaksi merkitt\u00e4vimpi\u00e4 osallistumisen esteit\u00e4. Tulosten mukaan yl\u00e4koululaiset toivoivat yhteens\u00e4 42 eri liikuntalajia koulun liikuntakerhoihin. Kyse-lytutkimuksen perusteella suurin osa oppilaista kannatti liikuntakerhon j\u00e4rjest\u00e4mist\u00e4 koulun-p\u00e4iv\u00e4n j\u00e4lkeen. Lis\u00e4ksi tutkielman tuloksista ilmeni, ett\u00e4 oppilaat toivoivat koulun liikunta-kerhon kest\u00e4v\u00e4n 60 minuuttia. \r\n\r\nFyysinen aktiivisuus erosi tilastollisesti merkitsev\u00e4sti 9.-luokalla, poikien ollessa tytt\u00f6j\u00e4 aktii-visempia (p=0.027). Tilastollisesti merkitsevi\u00e4 eroja fyysisess\u00e4 aktiivisuudessa ei ollut 7.\u00ac- ja 8.- luokilla. Tulosten mukaan 7.\u20139.-luokilla tyt\u00f6t viihtyiv\u00e4t poikia paremmin koulussa. Moti-vaation ulottuvuuksia kartoittaessa selvisi, ett\u00e4 tyt\u00f6t tunnistivat poikia paremmin vapaa-ajan liikunnan t\u00e4rkeyden ja hy\u00f6dyt. Lis\u00e4ksi 7.- ja 8.-luokkalaisten v\u00e4lill\u00e4 oli tilastollisesti merkit-sev\u00e4 ero (p=0.001), 7.-luokkalaiset tunnistavat 8.-luokkalaisia paremmin vapaa-ajan liikunnan t\u00e4rkeyden ja hy\u00f6dyt. Tyt\u00f6t kokivat poikia useammin itsens\u00e4 huonoksi vapaa-ajan liikunnassa. He kokivat my\u00f6s enemm\u00e4n syyllisyytt\u00e4 ja h\u00e4pe\u00e4\u00e4 liikkumattomuudesta. Lis\u00e4ksi tilastollisesti merkitsev\u00e4 ero (p=0.001) oli 8.- ja 7.-luokkalaisten v\u00e4lill\u00e4. Oppilaista 8.-luokkalaiset kokivat 7.-luokkalaisia useammin h\u00e4pe\u00e4\u00e4 ja syyllisyytt\u00e4 sek\u00e4 itsens\u00e4 huonoksi liikkumattomuudesta. Luokka-asteita vertailtaessa 7.-luokkalaiset olivat 8.-luokkalaisia motivoituneempia harrasta-maan vapaa-ajan liikuntaa nautinnon, hauskuuden, mukavuuden ja ilon takia. \r\n\r\nT\u00e4m\u00e4 tutkielma toi uutta tietoa yl\u00e4koululaisten liikuntakerhoihin liittyvist\u00e4 asenteista. Lis\u00e4ksi t\u00e4h\u00e4n tutkimukseen tehty\u00e4 kyselylomaketta voidaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 jatkotutkimuksissa koskien kou-lujen j\u00e4rjest\u00e4mi\u00e4 liikuntakerhoja.\r\n\r\nAvainsanat: liikuntakerhot, fyysinen aktiivisuus, koululiikunta, motivaatio, kouluviihtyvyys, yl\u00e4koululaiset", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "ABSTRACT\r\n\r\n\r\nSt\u00e5hlberg, Anna-Maria & Laukka, Julius. (2016). Secondary school students\u2019 physical activity, en-joyment and attitudes towards school organized after school programs. Department of Physical Educa-tion, University of Jyv\u00e4skyl\u00e4. Master\u2019s thesis, 82 pp., 5 appendices\r\nThe aim of this study was to investigate secondary school students\u2019 attitudes towards after school pro-grams. This study also investigated barriers and opportunities for participating in after school pro-grams. In addition, the levels of physical activity, sport motivation and school enjoyment of the sec-ondary school students was examined. The data collection was carried out in the autumn of 2015, by paper questionnaires in three Jyv\u00e4skyl\u00e4 secondary schools.\r\n\r\nThe number of participants in this study was 265 secondary school students from Jyv\u00e4skyl\u00e4. The par-ticipants consisted of 122 girls and 143 boys from 15 different classes. This study was a quantitative questionnaire research and the data was analyzed with statistical means, using IBM SPSS-Statistics -program. Internal differences in grades and genders were evaluated with one-way ANOVA and com-parisons were made with T-test. Differences between grades were inspected by Tukey\u2019s HSD-test. The internal reliability of indicators was evaluated with Cronbach\u2019s alpha. \r\n\r\nThis study showed that only few secondary school students participate in after school programs. The most common barrier for participating was lack of interest toward the after school program. Other definitive perceived barriers were the programs were not perceived as exiting by students, lack of time due to other hobbies and low appreciation of after school programs in students\u2019 social circles. The results showed that students requested 42 different sports that they would like to try in the after school program. The results indicated that the students preferred the duration of 60 minutes for after school programs. Additionally, majority of the students wanted the program to be after the school day and not before or during it.\r\nQuestionnaires showed that boys were more physically active than girls in 9th grade (p=0.027). There were no statistically significant differences in physical activity levels in 7th or 8th grade students. Re-sults showed that girls from 7th to 9th grade experienced more enjoyment in school than boys. Motiva-tional aspects showed statistically significant differences (p=0.001) between sexes and 7th versus 8th graders. Girls and 7th graders identify the importance and benefits of leisure time physical activity better than boys and 8th graders. Girls experienced more than boys and 8th graders more than 7th graders on a statistically significant level (p=0.001), feelings of negativity, guilt, shame and failure in leisure time physical activity. Students on 7th grade were more motivated than 8th graders in leisure time phys-ical activity because of enjoyment, fun, comfort and joy. \r\nThis research gave new information about secondary school students\u2019 attitudes towards after school programs. The questionnaire, made for this study, can be utilized in further studies regarding after school programs.\r\n\r\nKey words: After school program, physical activity, physical education, motivation, school enjoyment", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Julius Laukka (juljaahe) on 2016-11-23 17:54:03.348851. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2016-11-23T17:54:03Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201611234738.pdf: 1018305 bytes, checksum: 2d6ddd1c57701f53a12c6ef7ac37c046 (MD5)\r\nlicense.html: 5200 bytes, checksum: 5b578c0085fc95b6d24c6c90cf5827c3 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2016-11-23T17:54:03Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201611234738.pdf: 1018305 bytes, checksum: 2d6ddd1c57701f53a12c6ef7ac37c046 (MD5)\r\nlicense.html: 5200 bytes, checksum: 5b578c0085fc95b6d24c6c90cf5827c3 (MD5)\r\n Previous issue date: 2016", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (107 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liikuntakerhot", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "fyysinen aktiivisuus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "koululiikunta", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "motivaatio", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "kouluviihtyvyys", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "yl\u00e4koululaiset", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Yl\u00e4koululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun j\u00e4rjest\u00e4m\u00e4\u00e4n liikuntakerhotoimintaan", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201611234738", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikuntakasvatuksen laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Sport Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2016-11-23T17:54:04Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikuntakasvatus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "fyysinen aktiivisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kerhot", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "koululiikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "motivaatio", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kouluviihtyvyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yl\u00e4koulu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_51975
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:48Z
main_date 2016-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2016
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/5bd34c6d-2660-4421-bd99-34d09d5627c4\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201611234738.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2016
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Ståhlberg, Anna-Maria Laukka, Julius Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan liikuntakerhot fyysinen aktiivisuus koululiikunta motivaatio kouluviihtyvyys yläkoululaiset Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 liikuntakasvatus liikunta kerhot yläkoulu
title Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan
title_full Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan
title_fullStr Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan
title_full_unstemmed Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan
title_short Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan
title_sort yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan
title_txtP Yläkoululaisten fyysinen aktiivisuus, viihtyminen ja suhtautuminen koulun järjestämään liikuntakerhotoimintaan
topic liikuntakerhot fyysinen aktiivisuus koululiikunta motivaatio kouluviihtyvyys yläkoululaiset Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 liikuntakasvatus liikunta kerhot yläkoulu
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education fyysinen aktiivisuus kerhot koululiikunta kouluviihtyvyys liikunta liikuntakasvatus liikuntakerhot motivaatio yläkoulu yläkoululaiset
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51975 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201611234738
work_keys_str_mv AT ståhlbergannamaria yläkoululaistenfyysinenaktiivisuusviihtyminenjasuhtautuminenkoulunjärjestämää