Tietotekniikka musiikin opetuksessa
Tietotekniikan integroinnin merkitys musiikin opetuksessa on ollut kasvussa viimeisen 10 vuoden ajan. Tutkimuksessa otetaan selvää, miten tietotekniikkaa integroidaan musiikin opintoihin ja mitä uusia mahdollisuuksia integrointi tuo musiikin opiskeluun. Kirjallisuuskatsauksessa esiin nousi motivaati...
Päätekijä: | |
---|---|
Muut tekijät: | , , , , , |
Aineistotyyppi: | Kandityö |
Kieli: | fin |
Julkaistu: |
2013
|
Aiheet: | |
Linkit: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51633 |
Yhteenveto: | Tietotekniikan integroinnin merkitys musiikin opetuksessa on ollut kasvussa viimeisen 10 vuoden ajan. Tutkimuksessa otetaan selvää, miten tietotekniikkaa integroidaan musiikin opintoihin ja mitä uusia mahdollisuuksia integrointi tuo musiikin opiskeluun. Kirjallisuuskatsauksessa esiin nousi motivaation merkitys musiikin opiskelussa ja sen kautta teknologian suhde motivaation kasvattamiseen. Pelimäisen lähestymistavan on todettu olevan motivoiva tapa opiskella musiikia, joten sen kaltainen lähestymistapa on nähtävissä tulevaisuudessa musiikin opetuksessa.
Significance of integrating computer science to music studies have been increasing for the past 10 years. This study concentrates on how computer science is integrated to music education and what new possibilities does integration of computer science bring to music studies. Research of literature brought up importance of motivation and relation between usage of technology in music education and motivation. Game-like elements have been pointed out to be motivational style of learning so we can expect to see more and more educational games and game like software used in music education in the future.
|
---|