Välitunneille liikunnan riemua kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla

Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää 8.luokkalaisten tyttöjen käsityksiä välituntiliikunnasta ja löytää syitä tyttöjen liikkumisen ja liikkumattomuuden takana. Tutkielman tavoitteena oli löytää välituntiliikuntaan innostavia ja estäviä tekijöitä. Aineisto koostui yhteensä yhdeksän oppilaan h...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Savijoki, Susanna
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikuntakasvatuksen laitos, Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2016
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/49118
_version_ 1826225774194065408
author Savijoki, Susanna
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Savijoki, Susanna Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Savijoki, Susanna Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Savijoki, Susanna
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää 8.luokkalaisten tyttöjen käsityksiä välituntiliikunnasta ja löytää syitä tyttöjen liikkumisen ja liikkumattomuuden takana. Tutkielman tavoitteena oli löytää välituntiliikuntaan innostavia ja estäviä tekijöitä. Aineisto koostui yhteensä yhdeksän oppilaan haastatteluista. Kaikki olivat tyttöjä jyväskyläläisestä koulusta kahdeksannelta luokka-asteelta. Aineisto koottiin haastattelemalla tyttöjä kolmessa pienryhmässä tutkimuksen alussa ja tutkimuksen lopussa. Tutkielma oli laadullinen tutkimus, jossa menetelminä käytettiin toimintatutkimuksen lähestymistapaa ja haastatteluaineisto analysoitiin aineistolähtöisen sisällönanalyysin avulla. Tutkimuksen alussa ensimmäisen haastattelun aikana tytöt suunnittelivat itselleen kuukauden ajaksi välitunneille fyysisesti aktiivista toimintaa. Tytöt suunnittelivat kävelevänsä välitunneilla koulun sisätiloissa ja koulun pihalla. Motivoijana kävelyyn toimi Sports Tracker -sovellus, johon tytöt tallensivat omat kävelymatkansa. Tutkimus osoitti, että fyysisen aktiivisuuden lisääminen 8.luokkalaisten tyttöjen välitunneille oli haastavaa, koska tyttöjen istuskeluun ja seisoskeluun houkutteleva toimintakulttuuri välitunneilla oli vahva. Tässä tutkimuksessa kävi ilmi, että fyysisen aktiivisuuden estävät tekijät välitunneilla olivat oppilaan omat tarpeet, kouluyhteisön vaikutus, ulkonäkö ja koulun toimintakulttuuri. Yleisimmäksi välituntiliikunnan esteeksi nousi se, että tytöt kokivat välitunneilla tärkeämmäksi jutella kavereiden kanssa kuin harrastaa liikuntaa. Tämän tutkimuksen mukaan 8.luokkalaisten tyttöjen fyysistä aktiivisuutta mahdollistavat tekijät olivat oppilaan oma asenne, yksilö ryhmän jäsenenä, kaverit sekä koulun toimintaympäristöön liittyvät asiat kuten välineet, paikat ja käytännöt. Tutkimuksen alussa ja lopussa tytöt viettivät välitunnit pääosin istuen tai seisten kavereiden kanssa. Tutkimuksen alkuoletus oli, että tyttöjen saadessa itse suunnitella liikuntamuodon välitunneille, fyysinen aktiivisuus lisääntyisi. Aluksi tytöt kävelivät välitunneilla enemmän kuin ennen tutkimusta, mutta pidemmällä aikavälillä innostus laantui. Tämän tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, että yläkouluikäisten tyttöjen välituntiliikunnan lisääminen vaatii säännöllisiä aktiivisia toimia motivaation ylläpitämiseksi niin aikuisilta kuin oppilailta itseltään ja vakiintuneiden välituntitoimintatapojen muuttamista. Kahdeksasluokkalaisten tyttöjen aktivointi ulkopuolisen henkilön toimesta tutkimuksen alussa ja tutkimusjakson puolessa välissä ei tuonut tavoiteltua fyysisen aktiivisuuden lisäämistä välitunneilla. Tässä tutkimuksessa tehty lyhytaikainen välituntiliikunnan aktivointi ei riittänyt muuttamaan tyttöjen vakiintunutta tapaa viettää välituntia. Fyysisen aktiivisuuden lisääminen ylä-kouluikäisillä tytöillä edellyttää todennäköisesti hyvin matalan kynnyksen toimia, joihin on helppo tarttua ja vakiintuneiden välituntitoimintatapojen sekä koulun toimintakulttuurin muuttamista. The aim of this study was to investigate the eighth grade girls’ perceptions towards physical activity during recesses and to find the reasons behind the girls' activity and inactivity. The purpose of the study was to find factors that inspire or promote physical activity during recess. The data consisted of interviews of a total of nine students. All of the participants were eighth grade girls from a school in Jyväskylä. The data was collected by interviews in three small groups at the beginning and at the end of the study. The study was a qualitative research with an action research approach and the data was analyzed using content analysis. At the beginning of the study during the first interview the girls were asked to plan physical activity for recesses themselves. The physical activity was supposed to take place during the recesses and the planning was done for the first month. The girls planned to walk around in the school facilities. To increase the motivation for walking the Sports Tracker application was used to record the walking distances. The hypothesis was that when given the opportunity to design physical activity themselves, the girls would be more physically active. The study showed that increasing physical activity during recesses for eighth grade girls was challenging due to a strong culture that makes sitting and standing appealing. This study showed that the factors preventing physical activity during recesses were the student's own needs, the impact of the school community, physical appearance and the school's culture. The data showed that talking to their friends was more important to the girls than physical activity, which was the most common barrier for physical activity during recess. This study shows that factors enabling physical activity in eighth grade girls were the student's own attitude, an individual member of the group, peers and factors related to the school environment such as instruments, places and habits. At the beginning and at the end of the study the girls spent their recesses mostly sitting down or standing up with their friends. The hypothesis was that when given the opportunity to design the physical activity themselves, the girls would be more physically active. Physical activity during recesses was increased at first but the enthusiasm decreased with time. Based on the results it can be concluded that increasing physical activity during recess for secondary school girls requires regular action from both the adults and the students in order to maintain the motivation. Furthermore, modification of the current habits during the recesses is needed. Activation done by a third person at the beginning and in the middle of the study did not bring the intended increase in physical activity during recess. In this study the short intervention for activating the girls was not enough to change the established recess habits of the girls. Increasing physical activity of secondary school girls is expected to require easily grasped actions with very small threshold in addition to modification of the established recess habits and school culture.
first_indexed 2023-03-22T09:57:23Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Savijoki, Susanna", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2016-03-20T14:37:24Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2016-03-20T14:37:24Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2016", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1524767", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/49118", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkielman tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4 8.luokkalaisten tytt\u00f6jen k\u00e4sityksi\u00e4 v\u00e4lituntiliikunnasta ja l\u00f6yt\u00e4\u00e4 syit\u00e4 tytt\u00f6jen liikkumisen ja liikkumattomuuden takana. Tutkielman tavoitteena oli l\u00f6yt\u00e4\u00e4 v\u00e4lituntiliikuntaan innostavia ja est\u00e4vi\u00e4 tekij\u00f6it\u00e4. Aineisto koostui yhteens\u00e4 yhdeks\u00e4n oppilaan haastatteluista. Kaikki olivat tytt\u00f6j\u00e4 jyv\u00e4skyl\u00e4l\u00e4isest\u00e4 koulusta kahdeksannelta luokka-asteelta. Aineisto koottiin haastattelemalla tytt\u00f6j\u00e4 kolmessa pienryhm\u00e4ss\u00e4 tutkimuksen alussa ja tutkimuksen lopussa. Tutkielma oli laadullinen tutkimus, jossa menetelmin\u00e4 k\u00e4ytettiin toimintatutkimuksen l\u00e4hestymistapaa ja haastatteluaineisto analysoitiin aineistol\u00e4ht\u00f6isen sis\u00e4ll\u00f6nanalyysin avulla. Tutkimuksen alussa ensimm\u00e4isen haastattelun aikana tyt\u00f6t suunnittelivat itselleen kuukauden ajaksi v\u00e4litunneille fyysisesti aktiivista toimintaa. Tyt\u00f6t suunnittelivat k\u00e4velev\u00e4ns\u00e4 v\u00e4litunneilla koulun sis\u00e4tiloissa ja koulun pihalla. Motivoijana k\u00e4velyyn toimi Sports Tracker -sovellus, johon tyt\u00f6t tallensivat omat k\u00e4velymatkansa.\n\nTutkimus osoitti, ett\u00e4 fyysisen aktiivisuuden lis\u00e4\u00e4minen 8.luokkalaisten tytt\u00f6jen v\u00e4litunneille oli haastavaa, koska tytt\u00f6jen istuskeluun ja seisoskeluun houkutteleva toimintakulttuuri v\u00e4litunneilla oli vahva. T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa k\u00e4vi ilmi, ett\u00e4 fyysisen aktiivisuuden est\u00e4v\u00e4t tekij\u00e4t v\u00e4litunneilla olivat oppilaan omat tarpeet, kouluyhteis\u00f6n vaikutus, ulkon\u00e4k\u00f6 ja koulun toimintakulttuuri. Yleisimm\u00e4ksi v\u00e4lituntiliikunnan esteeksi nousi se, ett\u00e4 tyt\u00f6t kokivat v\u00e4litunneilla t\u00e4rke\u00e4mm\u00e4ksi jutella kavereiden kanssa kuin harrastaa liikuntaa. T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen mukaan 8.luokkalaisten tytt\u00f6jen fyysist\u00e4 aktiivisuutta mahdollistavat tekij\u00e4t olivat oppilaan oma asenne, yksil\u00f6 ryhm\u00e4n j\u00e4senen\u00e4, kaverit sek\u00e4 koulun toimintaymp\u00e4rist\u00f6\u00f6n liittyv\u00e4t asiat kuten v\u00e4lineet, paikat ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6t. Tutkimuksen alussa ja lopussa tyt\u00f6t viettiv\u00e4t v\u00e4litunnit p\u00e4\u00e4osin istuen tai seisten kavereiden kanssa. Tutkimuksen alkuoletus oli, ett\u00e4 tytt\u00f6jen saadessa itse suunnitella liikuntamuodon v\u00e4litunneille, fyysinen aktiivisuus lis\u00e4\u00e4ntyisi. Aluksi tyt\u00f6t k\u00e4veliv\u00e4t v\u00e4litunneilla enemm\u00e4n kuin ennen tutkimusta, mutta pidemm\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4 innostus laantui.\n\nT\u00e4m\u00e4n tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, ett\u00e4 yl\u00e4kouluik\u00e4isten tytt\u00f6jen v\u00e4lituntiliikunnan lis\u00e4\u00e4minen vaatii s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisi\u00e4 aktiivisia toimia motivaation yll\u00e4pit\u00e4miseksi niin aikuisilta kuin oppilailta itselt\u00e4\u00e4n ja vakiintuneiden v\u00e4lituntitoimintatapojen muuttamista. Kahdeksasluokkalaisten tytt\u00f6jen aktivointi ulkopuolisen henkil\u00f6n toimesta tutkimuksen alussa ja tutkimusjakson puolessa v\u00e4liss\u00e4 ei tuonut tavoiteltua fyysisen aktiivisuuden lis\u00e4\u00e4mist\u00e4 v\u00e4litunneilla. T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa tehty lyhytaikainen v\u00e4lituntiliikunnan aktivointi ei riitt\u00e4nyt muuttamaan tytt\u00f6jen vakiintunutta tapaa viett\u00e4\u00e4 v\u00e4lituntia. Fyysisen aktiivisuuden lis\u00e4\u00e4minen yl\u00e4-kouluik\u00e4isill\u00e4 tyt\u00f6ill\u00e4 edellytt\u00e4\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti hyvin matalan kynnyksen toimia, joihin on helppo tarttua ja vakiintuneiden v\u00e4lituntitoimintatapojen sek\u00e4 koulun toimintakulttuurin muuttamista.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "The aim of this study was to investigate the eighth grade girls\u2019 perceptions towards physical activity during recesses and to find the reasons behind the girls' activity and inactivity. The purpose of the study was to find factors that inspire or promote physical activity during recess. The data consisted of interviews of a total of nine students. All of the participants were eighth grade girls from a school in Jyv\u00e4skyl\u00e4. The data was collected by interviews in three small groups at the beginning and at the end of the study. The study was a qualitative research with an action research approach and the data was analyzed using content analysis. At the beginning of the study during the first interview the girls were asked to plan physical activity for recesses themselves. The physical activity was supposed to take place during the recesses and the planning was done for the first month. The girls planned to walk around in the school facilities. To increase the motivation for walking the Sports Tracker application was used to record the walking distances. The hypothesis was that when given the opportunity to design physical activity themselves, the girls would be more physically active.\n\nThe study showed that increasing physical activity during recesses for eighth grade girls was challenging due to a strong culture that makes sitting and standing appealing. This study showed that the factors preventing physical activity during recesses were the student's own needs, the impact of the school community, physical appearance and the school's culture. The data showed that talking to their friends was more important to the girls than physical activity, which was the most common barrier for physical activity during recess. This study shows that factors enabling physical activity in eighth grade girls were the student's own attitude, an individual member of the group, peers and factors related to the school environment such as instruments, places and habits. At the beginning and at the end of the study the girls spent their recesses mostly sitting down or standing up with their friends. The hypothesis was that when given the opportunity to design the physical activity themselves, the girls would be more physically active. Physical activity during recesses was increased at first but the enthusiasm decreased with time.\n\nBased on the results it can be concluded that increasing physical activity during recess for secondary school girls requires regular action from both the adults and the students in order to maintain the motivation. Furthermore, modification of the current habits during the recesses is needed. Activation done by a third person at the beginning and in the middle of the study did not bring the intended increase in physical activity during recess. In this study the short intervention for activating the girls was not enough to change the established recess habits of the girls. Increasing physical activity of secondary school girls is expected to require easily grasped actions with very small threshold in addition to modification of the established recess habits and school culture.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Susanna Savijoki (suemjant) on 2016-03-20 14:37:22.183215. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2016-03-20T14:37:24Z\nNo. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201603201896.pdf: 569314 bytes, checksum: c8e4573c6d8b5cf5067a8d118275f208 (MD5)\nlicense.html: 4903 bytes, checksum: 954d1f436cc11e5b4f8fbea581519b5b (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2016-03-20T14:37:24Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201603201896.pdf: 569314 bytes, checksum: c8e4573c6d8b5cf5067a8d118275f208 (MD5)\nlicense.html: 4903 bytes, checksum: 954d1f436cc11e5b4f8fbea581519b5b (MD5)\n Previous issue date: 2016", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (71 s.)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "fyysinen aktiivisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "v\u00e4litunti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "kahdeksasluokkalainen tytt\u00f6", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "toimintatutkimus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liikunta-aktivointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "V\u00e4litunneille liikunnan riemua : kahdeksasluokkalaisten tytt\u00f6jen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja est\u00e4v\u00e4t tekij\u00e4t v\u00e4litunneilla", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title.alternative", "value": "Kahdeksasluokkalaisten tytt\u00f6jen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja est\u00e4v\u00e4t tekij\u00e4t v\u00e4litunneilla", "language": null, "element": "title", "qualifier": "alternative", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201603201896", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikuntakasvatuksen laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Sport Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.method", "value": "Toimintatutkimus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "method", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2016-03-20T14:37:25Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": null, "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "fyysinen aktiivisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "v\u00e4litunnit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tyt\u00f6t", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "aktivointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_49118
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:23Z
main_date 2016-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2016
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/3f71fe71-e1f3-4fe5-98fd-4b8a0af7b274\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201603201896.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2016
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Savijoki, Susanna Välitunneille liikunnan riemua : kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla fyysinen aktiivisuus välitunti kahdeksasluokkalainen tyttö toimintatutkimus liikunta-aktivointi Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education Toimintatutkimus 502 välitunnit tytöt liikunta aktivointi
title Välitunneille liikunnan riemua : kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla
title_alt Kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla
title_full Välitunneille liikunnan riemua : kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla
title_fullStr Välitunneille liikunnan riemua : kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla Välitunneille liikunnan riemua : kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla
title_full_unstemmed Välitunneille liikunnan riemua : kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla Välitunneille liikunnan riemua : kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla
title_short Välitunneille liikunnan riemua
title_sort välitunneille liikunnan riemua kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla
title_sub kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla
title_txtP Välitunneille liikunnan riemua : kahdeksasluokkalaisten tyttöjen fyysisen aktiivisuuden mahdollistavat ja estävät tekijät välitunneilla
topic fyysinen aktiivisuus välitunti kahdeksasluokkalainen tyttö toimintatutkimus liikunta-aktivointi Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education Toimintatutkimus 502 välitunnit tytöt liikunta aktivointi
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education Toimintatutkimus aktivointi fyysinen aktiivisuus kahdeksasluokkalainen tyttö liikunta liikunta-aktivointi toimintatutkimus tytöt välitunnit välitunti
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/49118 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201603201896
work_keys_str_mv AT savijokisusanna välitunneilleliikunnanriemuakahdeksasluokkalaistentyttöjenfyysisenaktiivisuudenm