Lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana

Anttilainen, J. 2015. Lasten ja nuorten kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana. Terveystieteiden laitos, Jyväskylän yliopisto, terveyskasvatuksen pro gradu-tutkielma, 59s., 2 liitettä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää miten lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuut...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Anttilainen, Julia
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Terveystieteiden laitos, Department of Health Sciences, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2016
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48504
_version_ 1826225775256272896
author Anttilainen, Julia
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Terveystieteiden laitos Department of Health Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Anttilainen, Julia Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Terveystieteiden laitos Department of Health Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Anttilainen, Julia Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Terveystieteiden laitos Department of Health Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Anttilainen, Julia
datasource_str_mv jyx
description Anttilainen, J. 2015. Lasten ja nuorten kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana. Terveystieteiden laitos, Jyväskylän yliopisto, terveyskasvatuksen pro gradu-tutkielma, 59s., 2 liitettä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää miten lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävää yhteistyötä toteutetaan ja millaisia kehittämishaasteita yhteistyön toteuttamiseen liittyy. Tutkielman pohjana on käytetty Van Ackerin ym. (2011) yhteistyön teoreettista mallia oppituntien ulkopuolisten liikuntamahdollisuuksien tarjoamiseksi. Tutkimusaineisto kerättiin Helsingissä vuoden 2013 touko-syyskuun aikana käyttäen menetelmänä teemahaastattelua. Haastateltavia oli yhteensä kolmetoista: kolme rehtoria, kolme urheiluseurojen edustajaa, kolme nuoriso-ohjaajaa, kaksi seurakunnan työntekijää, yksi liikunnanopettaja ja yksi Koululiikuntaliiton edustaja. Nuoriso-ohjaajien haastattelu tapahtui ryhmähaastatteluna. Aineiston analyysimenetelmänä käytettiin sisällönanalyysia. Yleisesti yhteistyötä pidettiin tärkeänä. Koulut olivat yhteistyön keskiössä ja useimmiten yhteistyön kuvattiin liittyvän koulujen kerhotoimintaan. Kerhotoiminnan toteuttajana toimi yleensä urheiluseura. Urheiluseurojen keskinäinen yhteistyö ja yhteistyö muiden toimijoiden kanssa oli tiivistä. Seurojen yhteistyö liittyi usein kerhotoiminnan lisäksi harjoitusolosuhteisiin. Nuorisotoimi teki myös tiivistä yhteistyötä järjestöjen kanssa, mutta oli muutoin hyvin itsenäinen toimija. Seurakunnat järjestivät aktiivisesti kerhotoimintaa, mutta niiden tekemä liikuntaan liittyvä yhteistyö liittyi yleensä koulujen liikuntasalien lainaukseen. Koululiikuntaliitto on jäänyt kouluille etäiseksi ja muille toimijoille täysin vieraaksi. Yhtenä suurimpana haasteista yhteistyön kuvauksissa korostui yhteistyön henkilösidonnaisuus. Rehtorit olivat merkittävässä asemassa onnistuneen yhteistyön kannalta. Myös lasten ja nuorten omien toiveiden kuuntelu ja osallistaminen takasi onnistuneen yhteistyön. Urheiluseurat painivat myös olosuhteisiin liittyvien haasteiden kanssa koulujen liikuntasalien käytön aiheuttaessa suurimmat kustannukset. Yhteistyön lisäämiselle oltiin avoimia. Tämän tutkielman perusteella voidaan todeta, että koulut ovat lasten ja nuorten fyysisen aktiivisuuden edistämisessä avainasemassa. Lapset ja nuoret on helposti tavoitettavissa ja koulujen sijainti on usein keskeinen. Koulujen arki on kuitenkin hektistä ja siksi liikunnallisten toimintojen toteuttajia kaivataan muualta. Yhteistyössä koulujen kanssa järjestetään paljon kerhotoimintaa ja liikunnallisia kerhoja toivotaan myös lisää. Iltapäiväkerhotoiminta ei kuitenkaan ainakaan nykymuodossaan toimi urheiluseuroille, joissa ei ole päätoimisia työntekijöitä. Urheiluseurat tekevät keskenään yhteistyötä parhaan mahdollisuutensa mukaan, mutta ovat hyvin riippuvaisia muista toimijoista muun muassa harjoitusolosuhteiden osalta ja erityisesti kunnallisesta päätöksenteosta. Seuroissa toivotaan lisää vaikuttamismahdollisuuksia. Yhteistyötä toivotaan lisää myös muun muassa nuorisotoimen kanssa. Seurakuntien kanssa yhteistyötä tehdään vähän, mutta ne järjestävät aktiivisesti kerhotoimintaa. Seurakuntien mahdollisuudet lasten ja nuorten liikunnan edistäjinä tulisikin tulevaisuudessa ottaa paremmin huomioon. Tämän tutkielman tuloksia voidaan hyödyntää eri toimijoiden välisen yhteistyön kehittämisessä. Asiasanat: yhteistyö, fyysinen aktiivisuus, kouluikäiset, paikallisyhteistyö, sisällönanalyysi Anttilainen, J. 2015. Collaboration in children´s and adolescents´ club activity described by different actors. Department of Health Sciences, University of Jyväskylä, Master´s thesis of health education, 59p., 2 appendices. The aim of this study was to find out how is the collaboration to promote the physical activity of children and adolescents implemented and what kind of development challenges there are. This thesis is based on the theoretical framework by Van Acker et. al. (2011) of collaboration to promote extracurricular physical activity opportunities. The study material was collected in Helsinki during May-September 2013 by using theme interview as a method. There was altogether thirteen interviewees: three principals, three officials from sports clubs, three youth instructors, two workers from congregations, one teacher of physical education and one official from School Sports´ Association. The interview of youth officials was done as a group interview. Analysis of the research material was done by using content analysis as a method. Collaboration in general was considered important. The schools were in the core of the collaboration and most often the collaboration was associated with club activities in schools. Usually sports club was the executor of the club activities. The collaboration between sports clubs and their collaboration with other actors was active. The collaboration between sports clubs was usually related to exercise circumstances on top of club activities. Youth work service did active collaboration with associations but was otherwise very independent actor. Congregations arranged actively club activities but the sports related collaboration was usually based on borrowing sport facilities from schools. School Sports´ Association has remained distant to schools and was completely unknown for other actors. One of the biggest challenges highlighted in collaboration descriptions was person dependency. The principals were in significant position in successful collaboration. Also listening to children´s and adolescents´ own wishes and their inclusion secured successful collaboration. The sports clubs also struggle with exercise facilities related challenges when using schools´ gymnasiums causes their biggest costs. There was openness for more collaboration. Based on this thesis, it can be said that schools are in key position in promoting children´s and adolescents´ physical activity. Children and adolescents are easily reachable and the location of schools is often central. However, ordinary days at schools are hectic and that is why sporting activity executors are needed from elsewhere. Plenty of club activities are arranged in collaboration with schools and these clubs are also wished more. Afternoon club activity does not however work for sports clubs that doesn´t have full-time workers, at least not in the form they are arranged today. Sports clubs collaborate with one another within their best possibilities, but they are very dependent of other actors regarding exercise facilities and especially decision making of municipality. Sports clubs wish to have more influence in decision making. More collaboration is wished also with Youth work service. Collaboration with congregations is done little but they arrange actively club activities. Congregations´ possibilities in promoting children´s and adolescents´ physical activity should be taken into consideration more in the future. The results of this study can be utilized in developing collaboration between different kinds of actors. Keywords: collaboration, school aged, community-based collaboration, content analysis
first_indexed 2023-03-22T09:57:48Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Kasila, Kirsti", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Anttilainen, Julia", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2016-01-28T11:42:22Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2016-01-28T11:42:22Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2016", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1521635", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48504", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Anttilainen, J. 2015. Lasten ja nuorten kerhotoimintaan liittyv\u00e4 yhteisty\u00f6 eri toimijoiden kuvaamana. Terveystieteiden laitos, Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, terveyskasvatuksen pro gradu-tutkielma, 59s., 2 liitett\u00e4.\n\nT\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4 miten lasten ja nuorten fyysist\u00e4 aktiivisuutta edist\u00e4v\u00e4\u00e4 yhteisty\u00f6t\u00e4 toteutetaan ja millaisia kehitt\u00e4mishaasteita yhteisty\u00f6n toteuttamiseen liittyy. Tutkielman pohjana on k\u00e4ytetty Van Ackerin ym. (2011) yhteisty\u00f6n teoreettista mallia oppituntien ulkopuolisten liikuntamahdollisuuksien tarjoamiseksi.\n\nTutkimusaineisto ker\u00e4ttiin Helsingiss\u00e4 vuoden 2013 touko-syyskuun aikana k\u00e4ytt\u00e4en menetelm\u00e4n\u00e4 teemahaastattelua. Haastateltavia oli yhteens\u00e4 kolmetoista: kolme rehtoria, kolme urheiluseurojen edustajaa, kolme nuoriso-ohjaajaa, kaksi seurakunnan ty\u00f6ntekij\u00e4\u00e4, yksi liikunnanopettaja ja yksi Koululiikuntaliiton edustaja. Nuoriso-ohjaajien haastattelu tapahtui ryhm\u00e4haastatteluna. Aineiston analyysimenetelm\u00e4n\u00e4 k\u00e4ytettiin sis\u00e4ll\u00f6nanalyysia.\n\nYleisesti yhteisty\u00f6t\u00e4 pidettiin t\u00e4rke\u00e4n\u00e4. Koulut olivat yhteisty\u00f6n keski\u00f6ss\u00e4 ja useimmiten yhteisty\u00f6n kuvattiin liittyv\u00e4n koulujen kerhotoimintaan. Kerhotoiminnan toteuttajana toimi yleens\u00e4 urheiluseura. Urheiluseurojen keskin\u00e4inen yhteisty\u00f6 ja yhteisty\u00f6 muiden toimijoiden kanssa oli tiivist\u00e4. Seurojen yhteisty\u00f6 liittyi usein kerhotoiminnan lis\u00e4ksi harjoitusolosuhteisiin. Nuorisotoimi teki my\u00f6s tiivist\u00e4 yhteisty\u00f6t\u00e4 j\u00e4rjest\u00f6jen kanssa, mutta oli muutoin hyvin itsen\u00e4inen toimija. Seurakunnat j\u00e4rjestiv\u00e4t aktiivisesti kerhotoimintaa, mutta niiden tekem\u00e4 liikuntaan liittyv\u00e4 yhteisty\u00f6 liittyi yleens\u00e4 koulujen liikuntasalien lainaukseen. Koululiikuntaliitto on j\u00e4\u00e4nyt kouluille et\u00e4iseksi ja muille toimijoille t\u00e4ysin vieraaksi. Yhten\u00e4 suurimpana haasteista yhteisty\u00f6n kuvauksissa korostui yhteisty\u00f6n henkil\u00f6sidonnaisuus. Rehtorit olivat merkitt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 asemassa onnistuneen yhteisty\u00f6n kannalta. My\u00f6s lasten ja nuorten omien toiveiden kuuntelu ja osallistaminen takasi onnistuneen yhteisty\u00f6n. Urheiluseurat painivat my\u00f6s olosuhteisiin liittyvien haasteiden kanssa koulujen liikuntasalien k\u00e4yt\u00f6n aiheuttaessa suurimmat kustannukset. \n\nYhteisty\u00f6n lis\u00e4\u00e4miselle oltiin avoimia. T\u00e4m\u00e4n tutkielman perusteella voidaan todeta, ett\u00e4 koulut ovat lasten ja nuorten fyysisen aktiivisuuden edist\u00e4misess\u00e4 avainasemassa. Lapset ja nuoret on helposti tavoitettavissa ja koulujen sijainti on usein keskeinen. Koulujen arki on kuitenkin hektist\u00e4 ja siksi liikunnallisten toimintojen toteuttajia kaivataan muualta. Yhteisty\u00f6ss\u00e4 koulujen kanssa j\u00e4rjestet\u00e4\u00e4n paljon kerhotoimintaa ja liikunnallisia kerhoja toivotaan my\u00f6s lis\u00e4\u00e4. Iltap\u00e4iv\u00e4kerhotoiminta ei kuitenkaan ainakaan nykymuodossaan toimi urheiluseuroille, joissa ei ole p\u00e4\u00e4toimisia ty\u00f6ntekij\u00f6it\u00e4. Urheiluseurat tekev\u00e4t kesken\u00e4\u00e4n yhteisty\u00f6t\u00e4 parhaan mahdollisuutensa mukaan, mutta ovat hyvin riippuvaisia muista toimijoista muun muassa harjoitusolosuhteiden osalta ja erityisesti kunnallisesta p\u00e4\u00e4t\u00f6ksenteosta. Seuroissa toivotaan lis\u00e4\u00e4 vaikuttamismahdollisuuksia. Yhteisty\u00f6t\u00e4 toivotaan lis\u00e4\u00e4 my\u00f6s muun muassa nuorisotoimen kanssa. Seurakuntien kanssa yhteisty\u00f6t\u00e4 tehd\u00e4\u00e4n v\u00e4h\u00e4n, mutta ne j\u00e4rjest\u00e4v\u00e4t aktiivisesti kerhotoimintaa. Seurakuntien mahdollisuudet lasten ja nuorten liikunnan edist\u00e4jin\u00e4 tulisikin tulevaisuudessa ottaa paremmin huomioon. T\u00e4m\u00e4n tutkielman tuloksia voidaan hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 eri toimijoiden v\u00e4lisen yhteisty\u00f6n kehitt\u00e4misess\u00e4.\n\nAsiasanat: yhteisty\u00f6, fyysinen aktiivisuus, kouluik\u00e4iset, paikallisyhteisty\u00f6, sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Anttilainen, J. 2015. Collaboration in children\u00b4s and adolescents\u00b4 club activity described by different actors. Department of Health Sciences, University of Jyv\u00e4skyl\u00e4, Master\u00b4s thesis of health education, 59p., 2 appendices.\n\nThe aim of this study was to find out how is the collaboration to promote the physical activity of children and adolescents implemented and what kind of development challenges there are. This thesis is based on the theoretical framework by Van Acker et. al. (2011) of collaboration to promote extracurricular physical activity opportunities. The study material was collected in Helsinki during May-September 2013 by using theme interview as a method. There was altogether thirteen interviewees: three principals, three officials from sports clubs, three youth instructors, two workers from congregations, one teacher of physical education and one official from School Sports\u00b4 Association. The interview of youth officials was done as a group interview. Analysis of the research material was done by using content analysis as a method.\n\nCollaboration in general was considered important. The schools were in the core of the collaboration and most often the collaboration was associated with club activities in schools. Usually sports club was the executor of the club activities. The collaboration between sports clubs and their collaboration with other actors was active. The collaboration between sports clubs was usually related to exercise circumstances on top of club activities. Youth work service did active collaboration with associations but was otherwise very independent actor. Congregations arranged actively club activities but the sports related collaboration was usually based on borrowing sport facilities from schools. School Sports\u00b4 Association has remained distant to schools and was completely unknown for other actors. One of the biggest challenges highlighted in collaboration descriptions was person dependency. The principals were in significant position in successful collaboration. Also listening to children\u00b4s and adolescents\u00b4 own wishes and their inclusion secured successful collaboration. The sports clubs also struggle with exercise facilities related challenges when using schools\u00b4 gymnasiums causes their biggest costs.\n\nThere was openness for more collaboration. Based on this thesis, it can be said that schools are in key position in promoting children\u00b4s and adolescents\u00b4 physical activity. Children and adolescents are easily reachable and the location of schools is often central. However, ordinary days at schools are hectic and that is why sporting activity executors are needed from elsewhere. Plenty of club activities are arranged in collaboration with schools and these clubs are also wished more. Afternoon club activity does not however work for sports clubs that doesn\u00b4t have full-time workers, at least not in the form they are arranged today. Sports clubs collaborate with one another within their best possibilities, but they are very dependent of other actors regarding exercise facilities and especially decision making of municipality. Sports clubs wish to have more influence in decision making. More collaboration is wished also with Youth work service. Collaboration with congregations is done little but they arrange actively club activities. Congregations\u00b4 possibilities in promoting children\u00b4s and adolescents\u00b4 physical activity should be taken into consideration more in the future. The results of this study can be utilized in developing collaboration between different kinds of actors.\n\nKeywords: collaboration, school aged, community-based collaboration, content analysis", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Julia Anttilainen (sajujahi) on 2016-01-28 11:42:21.776282. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2016-01-28T11:42:22Z\nNo. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201601281308.pdf: 571180 bytes, checksum: 7c72ec979bc0cf002221da2be93b827a (MD5)\nlicense.html: 4882 bytes, checksum: ac859cebd384e3ca6a2dc8e0e171ee48 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2016-01-28T11:42:22Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201601281308.pdf: 571180 bytes, checksum: 7c72ec979bc0cf002221da2be93b827a (MD5)\nlicense.html: 4882 bytes, checksum: ac859cebd384e3ca6a2dc8e0e171ee48 (MD5)\n Previous issue date: 2016", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (65 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "yhteisty\u00f6", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "fyysinen aktiivisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "kouluik\u00e4iset", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "paikallisyhteisty\u00f6", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Lasten ja nuorten fyysist\u00e4 aktiivisuutta edist\u00e4v\u00e4\u00e4n kerhotoimintaan liittyv\u00e4 yhteisty\u00f6 eri toimijoiden kuvaamana", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201601281308", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Terveystieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Terveyskasvatus", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Health Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2016-01-28T11:42:22Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": null, "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "50411", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kerhotoiminta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yhteisty\u00f6", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "fyysinen aktiivisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kouluik\u00e4iset", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "koulu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kansalaistoiminta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_48504
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:37Z
main_date 2016-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2016
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/042ba168-642b-4d61-ac8e-4ff678022519\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201601281308.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2016
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Anttilainen, Julia Lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana yhteistyö fyysinen aktiivisuus kouluikäiset paikallisyhteistyö sisällönanalyysi Terveyskasvatus Health Education 50411 kerhotoiminta koulu kansalaistoiminta
title Lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana
title_full Lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana
title_fullStr Lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana Lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana
title_full_unstemmed Lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana Lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana
title_short Lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana
title_sort lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana
title_txtP Lasten ja nuorten fyysistä aktiivisuutta edistävään kerhotoimintaan liittyvä yhteistyö eri toimijoiden kuvaamana
topic yhteistyö fyysinen aktiivisuus kouluikäiset paikallisyhteistyö sisällönanalyysi Terveyskasvatus Health Education 50411 kerhotoiminta koulu kansalaistoiminta
topic_facet 50411 Health Education Terveyskasvatus fyysinen aktiivisuus kansalaistoiminta kerhotoiminta koulu kouluikäiset paikallisyhteistyö sisällönanalyysi yhteistyö
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48504 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201601281308
work_keys_str_mv AT anttilainenjulia lastenjanuortenfyysistäaktiivisuuttaedistäväänkerhotoimintaanliittyväyhteistyöe