Mobile game monetization

Mitä rahallistamis menetelmiä on olemassa mobiilipeleille? Entä mitä täytyy ottaa huomioon sovellettaessa tiettyä rahallistamis menetelmää tiettyyn pelityyppiin? Tässä kandidaatintutkielmassa perehdytään siihen mitä mobiilipelit ovat, mikä on Apple App Store, millaisa eri pelityypepjä on, mitkä o...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Foxell, Nico
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:eng
Published: 2015
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/47994
Description
Summary:Mitä rahallistamis menetelmiä on olemassa mobiilipeleille? Entä mitä täytyy ottaa huomioon sovellettaessa tiettyä rahallistamis menetelmää tiettyyn pelityyppiin? Tässä kandidaatintutkielmassa perehdytään siihen mitä mobiilipelit ovat, mikä on Apple App Store, millaisa eri pelityypepjä on, mitkä ovat eri rahallistamismenetelmät mobiilipeleille ja lopuksi rahallistamismenetelmiä käyttöönotettaessa huomioitavia asioita käsitellään luvun verran. Tukimustuloksena esitellään muutama potenttiaalinen rahallistamismenetelmä. Sekä tehdään selväksi että rahallistamismenetelmän valinta on riippuvainen pelistä. Erilaisilla peleillä ja rahallistamismenetelmillä on eri laatuvaatimukset. What are potential monetization models used by games on the Apple App Store? And what has to be considered while implementing a certain monetization strategy? The aim of bachelor’s thesis is to analyze what mobile games are and what Apple App Store is and then to present different monetization models used by games on Apple App Store. Different types of games are also discussed. Lastly things to consider while implementing a certain monetization strategy are discussed. As the result of this thesis, a few potential different monetization methods are discussed. And it is made clear that the monetization method choice is dependent on the type of game. Different game types and monetization methods have different quality expectations.