Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin

Ida-Maria Sirén (2015). Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto, Liikunnan yhteiskuntatieteiden pro gradu -tutkielma, 71 s., 2 lii...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Sirén, Ida-Maria
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikuntakasvatuksen laitos, Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2015
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/47500
_version_ 1828193114349633536
author Sirén, Ida-Maria
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Sirén, Ida-Maria Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Sirén, Ida-Maria Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Sirén, Ida-Maria
datasource_str_mv jyx
description Ida-Maria Sirén (2015). Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto, Liikunnan yhteiskuntatieteiden pro gradu -tutkielma, 71 s., 2 liitettä. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen (KOLIKO) vaikutuksia hankekoulujen liikunnalliseen toimintakulttuuriin. Lisäksi tutkimuksessa tarkastellaan hankkeen aikana toteutettuja liikuntakäytäntöjä ja niiden soveltuvuutta koulujen arkeen. KOLIKO-hanke toteutettiin neljässä eri kunnassa Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen alueella. Hankeaika oli 1.8.2011–30.6.2014 ja hankkeen hallinnoinnista vastasi Hämeen Liikunta ja Urheilu ry. Hankkeen keskeisenä tavoitteena oli lisätä koulupäivään sisältyvän liikunnan määrää. Päämääränä oli myös edistää koulujen liikunnallisen toimintakulttuurin muodostumista. Hankkeen keskeisimpänä toimenpiteenä oli liikuntakoordinaattorin palkkaaminen jokaiseen hankekuntaan. Ensisijaisena tutkimusaineistona käytetään liikuntakoordinaattorien haastatteluja. Lisäksi tarkastellaan hankekoulujen rehtorien kyselylomakevastauksia. Molemmat aineistot kerättiin toukokuun 2014 aikana. Haastattelujen analyysissä hyödynnettiin teemoittelua ja tuloksia vertailtiin rehtorien kyselylomakevastauksiin. KOLIKO-hankkeen vaikutukset koulujen liikunnalliseen toimintakulttuuriin riippuivat koulujen lähtökohdista sekä henkilökunnan asenteista. Hankkeeseen sisältyi paljon myönteisiä puolia ja sen aikana kouluissa toteutettiin lukuisia liikuntakäytäntöjä. On kuitenkin vaikea arvioida, missä määrin käytäntöjä tullaan toteuttamaan jatkossa. Keskeisimpinä ongelmina pidettiin joidenkin koulujen heikkoa sitoutumista hankkeeseen sekä puutteellista tiedottamista. Erityisesti joissain yläkouluissa hankkeen toteuttaminen oli haastavaa. Parhaiten koulujen arkeen soveltuivat sellaiset käytännöt, joita oli helppo toteuttaa muun koulutyön lomassa. Tutkimuksen perusteella voidaan havaita, että opettajat ja rehtorit ovat keskeisessä asemassa koulun liikuntahankkeiden onnistumisen kannalta. Koulujen liikunnallista toimintakulttuuria voidaan aidosti kehittää, jos liikunnan nähdään tukevan koululaisten hyvinvointia ja oppimista. Jatkossa olisi tärkeää pohtia keinoja, joilla erityisesti yläkoulujen liikunnallista toimintakulttuuria voitaisiin edistää. Ida-Maria Sirén (2015). More movement with KOLIKO project? Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä (KOLIKO) project’s effects on schools’ operational culture and physical exercise practises. Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, Master’s thesis in Social Sciences of Sport, 71 p., 2 appendices. The intention of the research is to explain the effects the KOLIKO project has had on the operational culture of physical exercise of the school’s that took part in the project. In addition, the research studies the physical exercise practices carried out during the project and their suitability for the schools’ everyday life. The KOLIKO project was carried out in four municipalities in Pirkanmaa and Kanta-Häme areas. The project lasted from 1 August, 2011 to 30 June, 2014 and was administered of Hämeen Liikunta and Urheilu ry. The main focus of the project was to increase the amount of physical exercise for each school day. The focus was also to contribute to the formation of operational culture of physical exercise in schools. The main action of the project was to engage a physical exercise coordinator in each municipality that took part in the project. The primary material consists of interviews of the physical exercise coordinators. The research also studies the responses on the questionnaires given to the schools’ principals. Both of these materials were collected during May 2014. The aim of the interview analysis was to find recurring themes and the results were compared with the questionnaire responses. The effects the KOLIKO project had on the schools’ operational culture of physical exercise were relative to the starting points of each school as well as the attitudes of the personnel. The project had several positive sides to it and during it the schools carried out several physical exercise practices. However, it is difficult to estimate how much these practices are carried out in the future. The principal problems were considered to be the poor commitment some schools showed towards the project as well as lack of communication. Carrying out the project was especially difficult in some of the secondary schools. The most suitable practices were those that could be carried out side by side regular school work. Based on the research it can be seen that in order to carry out the school’s physical exercise projects successfully, the teachers and principals are in central position. Schools’ operational culture of physical exercise can be developed genuinely if physical exercise is seen as an improvement on the schoolchildren’s well-being and learning. In the future, the means to improve the operational culture of physical exercise of secondary schools should be especially important to consider.
first_indexed 2023-03-22T09:58:21Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Sire\u0301n, Ida-Maria", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2015-10-29T13:08:07Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2015-10-29T13:08:07Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2015", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1498794", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/47500", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Ida-Maria Sir\u00e9n (2015). Lis\u00e4\u00e4 liikett\u00e4 KOLIKO-hankkeella? Koulun liikuntakoordinaattorit liikett\u00e4 lis\u00e4\u00e4m\u00e4ss\u00e4 -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntak\u00e4yt\u00e4nt\u00f6ihin. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, Liikunnan yhteiskuntatieteiden pro gradu -tutkielma, 71 s., 2 liitett\u00e4. \r\n\r\nTutkimuksen tarkoituksena on selvitt\u00e4\u00e4 Koulun liikuntakoordinaattorit liikett\u00e4 lis\u00e4\u00e4m\u00e4ss\u00e4 -hankkeen (KOLIKO) vaikutuksia hankekoulujen liikunnalliseen toimintakulttuuriin. Lis\u00e4ksi tutkimuksessa tarkastellaan hankkeen aikana toteutettuja liikuntak\u00e4yt\u00e4nt\u00f6j\u00e4 ja niiden soveltuvuutta koulujen arkeen. KOLIKO-hanke toteutettiin nelj\u00e4ss\u00e4 eri kunnassa Pirkanmaan ja Kanta-H\u00e4meen alueella. Hankeaika oli 1.8.2011\u201330.6.2014 ja hankkeen hallinnoinnista vastasi H\u00e4meen Liikunta ja Urheilu ry. Hankkeen keskeisen\u00e4 tavoitteena oli lis\u00e4t\u00e4 koulup\u00e4iv\u00e4\u00e4n sis\u00e4ltyv\u00e4n liikunnan m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4. P\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4r\u00e4n\u00e4 oli my\u00f6s edist\u00e4\u00e4 koulujen liikunnallisen toimintakulttuurin muodostumista. Hankkeen keskeisimp\u00e4n\u00e4 toimenpiteen\u00e4 oli liikuntakoordinaattorin palkkaaminen jokaiseen hankekuntaan.\r\n\r\nEnsisijaisena tutkimusaineistona k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n liikuntakoordinaattorien haastatteluja. Lis\u00e4ksi tarkastellaan hankekoulujen rehtorien kyselylomakevastauksia. Molemmat aineistot ker\u00e4ttiin toukokuun 2014 aikana. Haastattelujen analyysiss\u00e4 hy\u00f6dynnettiin teemoittelua ja tuloksia vertailtiin rehtorien kyselylomakevastauksiin.\r\n\r\nKOLIKO-hankkeen vaikutukset koulujen liikunnalliseen toimintakulttuuriin riippuivat koulujen l\u00e4ht\u00f6kohdista sek\u00e4 henkil\u00f6kunnan asenteista. Hankkeeseen sis\u00e4ltyi paljon my\u00f6nteisi\u00e4 puolia ja sen aikana kouluissa toteutettiin lukuisia liikuntak\u00e4yt\u00e4nt\u00f6j\u00e4. On kuitenkin vaikea arvioida, miss\u00e4 m\u00e4\u00e4rin k\u00e4yt\u00e4nt\u00f6j\u00e4 tullaan toteuttamaan jatkossa. Keskeisimpin\u00e4 ongelmina pidettiin joidenkin koulujen heikkoa sitoutumista hankkeeseen sek\u00e4 puutteellista tiedottamista. Erityisesti joissain yl\u00e4kouluissa hankkeen toteuttaminen oli haastavaa. Parhaiten koulujen arkeen soveltuivat sellaiset k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6t, joita oli helppo toteuttaa muun kouluty\u00f6n lomassa. \r\n\r\nTutkimuksen perusteella voidaan havaita, ett\u00e4 opettajat ja rehtorit ovat keskeisess\u00e4 asemassa koulun liikuntahankkeiden onnistumisen kannalta. Koulujen liikunnallista toimintakulttuuria voidaan aidosti kehitt\u00e4\u00e4, jos liikunnan n\u00e4hd\u00e4\u00e4n tukevan koululaisten hyvinvointia ja oppimista. Jatkossa olisi t\u00e4rke\u00e4\u00e4 pohtia keinoja, joilla erityisesti yl\u00e4koulujen liikunnallista toimintakulttuuria voitaisiin edist\u00e4\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Ida-Maria Sir\u00e9n (2015). More movement with KOLIKO project? Koulun liikuntakoordinaattorit liikett\u00e4 lis\u00e4\u00e4m\u00e4ss\u00e4 (KOLIKO) project\u2019s effects on schools\u2019 operational culture and physical exercise practises. Department of Sport Sciences, University of Jyv\u00e4skyl\u00e4, Master\u2019s thesis in Social Sciences of Sport, 71 p., 2 appendices.\r\n\r\nThe intention of the research is to explain the effects the KOLIKO project has had on the operational culture of physical exercise of the school\u2019s that took part in the project. In addition, the research studies the physical exercise practices carried out during the project and their suitability for the schools\u2019 everyday life. The KOLIKO project was carried out in four municipalities in Pirkanmaa and Kanta-H\u00e4me areas. The project lasted from 1 August, 2011 to 30 June, 2014 and was administered of H\u00e4meen Liikunta and Urheilu ry. The main focus of the project was to increase the amount of physical exercise for each school day. The focus was also to contribute to the formation of operational culture of physical exercise in schools. The main action of the project was to engage a physical exercise coordinator in each municipality that took part in the project.\r\n\r\nThe primary material consists of interviews of the physical exercise coordinators. The research also studies the responses on the questionnaires given to the schools\u2019 principals. Both of these materials were collected during May 2014. The aim of the interview analysis was to find recurring themes and the results were compared with the questionnaire responses.\r\n\r\nThe effects the KOLIKO project had on the schools\u2019 operational culture of physical exercise were relative to the starting points of each school as well as the attitudes of the personnel. The project had several positive sides to it and during it the schools carried out several physical exercise practices. However, it is difficult to estimate how much these practices are carried out in the future. The principal problems were considered to be the poor commitment some schools showed towards the project as well as lack of communication. Carrying out the project was especially difficult in some of the secondary schools. The most suitable practices were those that could be carried out side by side regular school work.\r\n\r\nBased on the research it can be seen that in order to carry out the school\u2019s physical exercise projects successfully, the teachers and principals are in central position. Schools\u2019 operational culture of physical exercise can be developed genuinely if physical exercise is seen as an improvement on the schoolchildren\u2019s well-being and learning. In the future, the means to improve the operational culture of physical exercise of secondary schools should be especially important to consider.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Ida-Maria Sir\u00e9n (idsiren) on 2015-10-29 13:08:07.160425. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2015-10-29T13:08:07Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201510293535.pdf: 611168 bytes, checksum: 8612644eac62e714af4cb5c219d99cba (MD5)\r\nlicense.html: 4933 bytes, checksum: ad7c54df8f9f03935ad2e600a3b27da0 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2015-10-29T13:08:07Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201510293535.pdf: 611168 bytes, checksum: 8612644eac62e714af4cb5c219d99cba (MD5)\r\nlicense.html: 4933 bytes, checksum: ad7c54df8f9f03935ad2e600a3b27da0 (MD5)\r\n Previous issue date: 2015", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (83 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "fyysinen aktiivisuus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "hankkeet", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "koululiikunta", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "toimintakulttuuri", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Lis\u00e4\u00e4 liikett\u00e4 KOLIKO-hankkeella? : Koulun liikuntakoordinaattorit liikett\u00e4 lis\u00e4\u00e4m\u00e4ss\u00e4 -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntak\u00e4yt\u00e4nt\u00f6ihin", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title.alternative", "value": "Koulun liikuntakoordinaattorit liikett\u00e4 lis\u00e4\u00e4m\u00e4ss\u00e4 -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntak\u00e4yt\u00e4nt\u00f6ihin", "language": null, "element": "title", "qualifier": "alternative", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201510293535", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikuntakasvatuksen laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Sport Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikunnan yhteiskuntatieteet", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Social Sciences of Sport", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2015-10-29T13:08:08Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "5032", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "fyysinen aktiivisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "hankkeet", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "koululiikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "toimintakulttuuri", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_47500
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:01:36Z
main_date 2015-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2015
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/466263b7-68ac-4553-be25-5a33fb1ebe69\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201510293535.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2015
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Sirén, Ida-Maria Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? : Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin fyysinen aktiivisuus hankkeet koululiikunta toimintakulttuuri Liikunnan yhteiskuntatieteet Social Sciences of Sport 5032 liikunta
title Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? : Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin
title_alt Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin
title_full Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? : Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin
title_fullStr Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? : Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? : Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin
title_full_unstemmed Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? : Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? : Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin
title_short Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella?
title_sort lisää liikettä koliko hankkeella koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin
title_sub Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin
title_txtP Lisää liikettä KOLIKO-hankkeella? : Koulun liikuntakoordinaattorit liikettä lisäämässä -hankkeen vaikutukset koulujen toimintakulttuuriin ja liikuntakäytäntöihin
topic fyysinen aktiivisuus hankkeet koululiikunta toimintakulttuuri Liikunnan yhteiskuntatieteet Social Sciences of Sport 5032 liikunta
topic_facet 5032 Liikunnan yhteiskuntatieteet Social Sciences of Sport fyysinen aktiivisuus hankkeet koululiikunta liikunta toimintakulttuuri
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/47500 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201510293535
work_keys_str_mv AT sirenidamaria lisääliikettäkolikohankkeellakoulunliikuntakoordinaattoritliikettälisäämässähankke