Mielikuvat ja musiikkiliikunta alakoulun musiikinopetuksessa

Kandidaatintutkielmani käsittelee mielikuvien ja musiikkiliikunnan käyttöä alakoulun musiikinopetuksessa. Teoriaosiossa avaan sekä musiikkiliikunnan että mielikuvaoppimisen käsitteitä - mitä niillä tarkoitetaan, miten niitä voi käyttää käytännön musiikinopetuksessa ja miten niitä voi yhdistää toisii...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kinnunen, Anna
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos, Department of Music, Art and Culture Studies, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2015
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46714
Description
Summary:Kandidaatintutkielmani käsittelee mielikuvien ja musiikkiliikunnan käyttöä alakoulun musiikinopetuksessa. Teoriaosiossa avaan sekä musiikkiliikunnan että mielikuvaoppimisen käsitteitä - mitä niillä tarkoitetaan, miten niitä voi käyttää käytännön musiikinopetuksessa ja miten niitä voi yhdistää toisiinsa. Tarkastelen myös voimassaolevaa ja tulevaa perusopetuksen opetussuunnitelman perusteita ja erityisesti sitä, kuinka aiheeni näkyy opetussuunnitelmassa määritellyissä sisällöissä, tavoitteissa ja työtavoissa.