Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta

Wallasvaara, M. 2015. Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto, Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma. 89s., 1 liite. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millaisia käsityksiä yläkoulun liikunnanopettajilla on t...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Wallasvaara, Marieela
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikuntakasvatuksen laitos, Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2015
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46366
_version_ 1826225750267658240
author Wallasvaara, Marieela
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Wallasvaara, Marieela Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Wallasvaara, Marieela Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Wallasvaara, Marieela
datasource_str_mv jyx
description Wallasvaara, M. 2015. Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto, Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma. 89s., 1 liite. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millaisia käsityksiä yläkoulun liikunnanopettajilla on tanssista ja sen opettamisesta yläkoulussa. Tutkimuksessa tarkasteltiin, kuinka tyytyväisiä liikunnanopettajat ovat liikunnanopettajakoulutuksesta saamiinsa tanssinopetustaitoihin. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään myös, miten opettajat asennoituvat tanssinopettamista kohtaan ja millaisia työtapoja he käyttävät tanssinopetuksessa. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, miten taustatekijät kuten esimerkiksi opettajan sukupuoli, tanssiharrastuneisuus, tanssipedagogiikan opintojen suorittaminen ja työkokemus liikunnanopettajana sekä liikunnanopettajakoulutuksen aikaiset muistot, ovat yhteydessä tanssin merkitysten kokemiseen, eri tanssilajien opetushalukkuuteen ja kokemukseen omista tanssinopetustaidoista. Tutkimukseen osallistui 94 suomalaista liikunnanopettajaa, joista 66 % oli naisia 34 % miehiä. Tutkimusaineisto kerättiin toukokuussa 2013 internet-kyselylomakkeella, joka lähetettiin liikunnanopettajille sähköpostitse Liikunnan- ja Terveystiedon Opettajat ry:n kautta. Tausta-tietojen lisäksi kyselylomake sisälsi mittareita, joilla selvitettiin muun muassa liikunnanopettajien kokemia tanssin eri merkityksiä, liikunnanopettajien tyytyväisyyttä liikunnanopettajakoulutuksesta saatuihin tietoihin ja taitoihin ja opettajien asennoitumista tanssinopettamiseen ja tanssinopettamishalukkuutta. Aineistoa tarkasteltiin kuvaamalla sitä prosenteilla, frekvensseillä, keskiarvoilla ja keskihajonnoilla Aineistoa analysoitiin T-testillä, Kruskal Wallis –testillä sekä Spearmanin järjestyskorrelaatiokerrointa ja Pearsonin Chi Square – testiä käyttämällä. Kolmogorov-Smirnov -testiä käytettiin normaalijakautuneisuuksien testaamisessa sekä t-testien ehtojen tarkastelussa Lisäksi muuttujien välisten yhteyksien selvittämiseen käytettiin yksisuuntaista riippumattomien ryhmien varianssianalyysia. Varianssien saman suuruuksia testattiin Levenen homogeenisuustestin avulla. Post-hoc testiä käyttämällä havaittiin ryhmien väliset erot, joita tulkittiin Tukeyn HSD -testin avulla. Tutkimuksessa käytettyjen mittareiden sisäistä johdonmukaisuutta arvioitiin käyttämällä Cronbachin alfa- kerrointa. Tutkimustulosten mukaan yläkoulun liikunnanopettajat suhtautuvat tanssinopettamiseen positiivisesti ja pitävät tanssin useita erilaisia merkityksiä tärkeinä. Tanssin opettaminen kuitenkin koetaan työlääksi ja materiaaleja opetuksen tueksi kaivataan. Nuorisotanssien opettamiseen kaivataan erityisesti tukea. Liikunnanopettajat joiden koulutuksen aikaisiin opintoihin tai henkilökohtaiseen elämään on liittynyt paljon tanssia, suhtautuvat muita positiivisemmin tanssiin, uskovat oppilaiden suhtautuvan siihen positiivisesti ja ovat halukkaampia opettamaan tanssia. Lisäksi naiset suhtautuvat miehiä positiivisemmin tanssiin ja sen opettamiseen. Tämän tutkimuksen mukaan liikunnanopettajat kuitenkin kokevat tanssin opettamisen työlääksi muuhun liikuntaan verrattuna. Tämä Pro gradu – tutkielma on ensimmäinen, jossa on tutkittu tyytyväisyyttä liikunnanopettajakoulutuksen aikaisiin tanssiopintoihin. Tutkimuksella löydettiin selkeä kehittämisen kohde. Tanssinopetuksen työmäärää pitäisi pystyä keventämään ja nuorisotanssien suosion ja sen puutteellisten opetustaitojen ristiriitaa parantamaan. Tulevaisuudessa olisi hyvä tutkia tanssia tukevan materiaalin ja nuorisotanssien opetusta edistävän toiminnan synnyttämistä sekä laadullisin että määrällisin menetelmin. Avainsanat: liikunnanopettaja, yläkoulu, tanssikäsitys, tanssinopetus, liikunnanopettajakoulutus Wallasvaara, M. 2015. Physical education teachers’ perceptions of dance and teaching dance in secondary school. Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, Master´s thesis. Physical education. 89pp., 1 appendix. The aim of this study was to find out the physical education teachers` perceptions of dance and teaching dance in secondary school, and to find out if the teachers are satisfied with their dance teaching skills. In addition, the purpose of the study was to find out physical education teachers` attitudes towards dance and teaching dance in secondary school, and the use of working methods in dance. Furthermore, the purpose of the study was to study whether certain background factors such as e.g. gender and dance studies during P.E training time correlate with variables such as perceptions of dance and willingness to teach dance. The study involved 94 secondary school physical education teachers. The data was collected with an internet questionnaire, which included both structured and open ended questions, in May 2013. The results of the study were analyzed by utilizing descriptive information, the T-test, Kruskall-Wallis test, and Spearman’s` and Pearson’s` correlation analysis. According to the results, physical education teachers in secondary school take a positive attitude towards dance and teaching dance. However, teaching dance is seen as laborious and therefore more material to support teaching is needed. Support is especially needed to teach youth dance classes. Physical education teachers, who are interested in dance in their personal life, or who during their physical education teachers training time, studied a lot of dance, felt more positive towards dance. Moreover, the study found that those teachers are more willing to teach dance than the teachers that didn’t incorporate as much dance studies in their teachers training. In addition, female teachers feel more positive towards dance and teaching dance than male teachers. Keywords: Physical education teacher, secondary school, dance perception, teaching dance, physical education teachers training
first_indexed 2023-03-22T09:59:14Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Nieminen, Pipsa", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Rintala, Harri", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Wallasvaara, Marieela", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2015-06-18T07:57:41Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2015-06-18T07:57:41Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2015", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1476245", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46366", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Wallasvaara, M. 2015. Yl\u00e4koulun liikunnanopettajien k\u00e4sityksi\u00e4 tanssista ja tanssinopettamisesta. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma. 89s., 1 liite.\nTutkimuksen tavoitteena oli selvitt\u00e4\u00e4 millaisia k\u00e4sityksi\u00e4 yl\u00e4koulun liikunnanopettajilla on tanssista ja sen opettamisesta yl\u00e4koulussa. Tutkimuksessa tarkasteltiin, kuinka tyytyv\u00e4isi\u00e4 liikunnanopettajat ovat liikunnanopettajakoulutuksesta saamiinsa tanssinopetustaitoihin. Tutkimuksessa pyrittiin selvitt\u00e4m\u00e4\u00e4n my\u00f6s, miten opettajat asennoituvat tanssinopettamista kohtaan ja millaisia ty\u00f6tapoja he k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t tanssinopetuksessa. Lis\u00e4ksi tutkimuksessa selvitettiin, miten taustatekij\u00e4t kuten esimerkiksi opettajan sukupuoli, tanssiharrastuneisuus, tanssipedagogiikan opintojen suorittaminen ja ty\u00f6kokemus liikunnanopettajana sek\u00e4 liikunnanopettajakoulutuksen aikaiset muistot, ovat yhteydess\u00e4 tanssin merkitysten kokemiseen, eri tanssilajien opetushalukkuuteen ja kokemukseen omista tanssinopetustaidoista.\nTutkimukseen osallistui 94 suomalaista liikunnanopettajaa, joista 66 % oli naisia 34 % miehi\u00e4. Tutkimusaineisto ker\u00e4ttiin toukokuussa 2013 internet-kyselylomakkeella, joka l\u00e4hetettiin liikunnanopettajille s\u00e4hk\u00f6postitse Liikunnan- ja Terveystiedon Opettajat ry:n kautta. \nTausta-tietojen lis\u00e4ksi kyselylomake sis\u00e4lsi mittareita, joilla selvitettiin muun muassa liikunnanopettajien kokemia tanssin eri merkityksi\u00e4, liikunnanopettajien tyytyv\u00e4isyytt\u00e4 liikunnanopettajakoulutuksesta saatuihin tietoihin ja taitoihin ja opettajien asennoitumista tanssinopettamiseen ja tanssinopettamishalukkuutta. Aineistoa tarkasteltiin kuvaamalla sit\u00e4 prosenteilla, frekvensseill\u00e4, keskiarvoilla ja keskihajonnoilla Aineistoa analysoitiin T-testill\u00e4, Kruskal Wallis \u2013testill\u00e4 sek\u00e4 Spearmanin j\u00e4rjestyskorrelaatiokerrointa ja Pearsonin Chi Square \u2013 testi\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4. Kolmogorov-Smirnov -testi\u00e4 k\u00e4ytettiin normaalijakautuneisuuksien testaamisessa sek\u00e4 t-testien ehtojen tarkastelussa Lis\u00e4ksi muuttujien v\u00e4listen yhteyksien selvitt\u00e4miseen k\u00e4ytettiin yksisuuntaista riippumattomien ryhmien varianssianalyysia. Varianssien saman suuruuksia testattiin Levenen homogeenisuustestin avulla. Post-hoc testi\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 havaittiin ryhmien v\u00e4liset erot, joita tulkittiin Tukeyn HSD -testin avulla. Tutkimuksessa k\u00e4ytettyjen mittareiden sis\u00e4ist\u00e4 johdonmukaisuutta arvioitiin k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 Cronbachin alfa- kerrointa.\nTutkimustulosten mukaan yl\u00e4koulun liikunnanopettajat suhtautuvat tanssinopettamiseen positiivisesti ja pit\u00e4v\u00e4t tanssin useita erilaisia merkityksi\u00e4 t\u00e4rkein\u00e4. Tanssin opettaminen kuitenkin koetaan ty\u00f6l\u00e4\u00e4ksi ja materiaaleja opetuksen tueksi kaivataan. Nuorisotanssien opettamiseen kaivataan erityisesti tukea. Liikunnanopettajat joiden koulutuksen aikaisiin opintoihin tai henkil\u00f6kohtaiseen el\u00e4m\u00e4\u00e4n on liittynyt paljon tanssia, suhtautuvat muita positiivisemmin tanssiin, uskovat oppilaiden suhtautuvan siihen positiivisesti ja ovat halukkaampia opettamaan tanssia. Lis\u00e4ksi naiset suhtautuvat miehi\u00e4 positiivisemmin tanssiin ja sen opettamiseen. T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen mukaan liikunnanopettajat kuitenkin kokevat tanssin opettamisen ty\u00f6l\u00e4\u00e4ksi muuhun liikuntaan verrattuna. \nT\u00e4m\u00e4 Pro gradu \u2013 tutkielma on ensimm\u00e4inen, jossa on tutkittu tyytyv\u00e4isyytt\u00e4 liikunnanopettajakoulutuksen aikaisiin tanssiopintoihin. Tutkimuksella l\u00f6ydettiin selke\u00e4 kehitt\u00e4misen kohde. Tanssinopetuksen ty\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 pit\u00e4isi pysty\u00e4 kevent\u00e4m\u00e4\u00e4n ja nuorisotanssien suosion ja sen puutteellisten opetustaitojen ristiriitaa parantamaan. Tulevaisuudessa olisi hyv\u00e4 tutkia tanssia tukevan materiaalin ja nuorisotanssien opetusta edist\u00e4v\u00e4n toiminnan synnytt\u00e4mist\u00e4 sek\u00e4 laadullisin ett\u00e4 m\u00e4\u00e4r\u00e4llisin menetelmin.\nAvainsanat: liikunnanopettaja, yl\u00e4koulu, tanssik\u00e4sitys, tanssinopetus, liikunnanopettajakoulutus", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Wallasvaara, M. 2015. Physical education teachers\u2019 perceptions of dance and teaching dance in secondary school. Department of Sport Sciences, University of Jyv\u00e4skyl\u00e4, Master\u00b4s thesis. Physical education. 89pp., 1 appendix.\nThe aim of this study was to find out the physical education teachers` perceptions of dance and teaching dance in secondary school, and to find out if the teachers are satisfied with their dance teaching skills. In addition, the purpose of the study was to find out physical education teachers` attitudes towards dance and teaching dance in secondary school, and the use of working methods in dance. Furthermore, the purpose of the study was to study whether certain background factors such as e.g. gender and dance studies during P.E training time correlate with variables such as perceptions of dance and willingness to teach dance. \nThe study involved 94 secondary school physical education teachers. The data was collected with an internet questionnaire, which included both structured and open ended questions, in May 2013. The results of the study were analyzed by utilizing descriptive information, the T-test, Kruskall-Wallis test, and Spearman\u2019s` and Pearson\u2019s` correlation analysis. \nAccording to the results, physical education teachers in secondary school take a positive attitude towards dance and teaching dance. However, teaching dance is seen as laborious and therefore more material to support teaching is needed. Support is especially needed to teach youth dance classes. Physical education teachers, who are interested in dance in their personal life, or who during their physical education teachers training time, studied a lot of dance, felt more positive towards dance. Moreover, the study found that those teachers are more willing to teach dance than the teachers that didn\u2019t incorporate as much dance studies in their teachers training. In addition, female teachers feel more positive towards dance and teaching dance than male teachers.\n \nKeywords: Physical education teacher, secondary school, dance perception, teaching dance, physical education teachers training", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Marieela Wallasvaara (majewall) on 2015-06-18 07:57:41.211764. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2015-06-18T07:57:41Z\nNo. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201506182376.pdf: 655203 bytes, checksum: b3c48d14cf22479939dad7e3e31bccf4 (MD5)\nlicense.html: 4847 bytes, checksum: 3144ec6349cb9b753a9231a9182cd44c (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2015-06-18T07:57:41Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201506182376.pdf: 655203 bytes, checksum: b3c48d14cf22479939dad7e3e31bccf4 (MD5)\nlicense.html: 4847 bytes, checksum: 3144ec6349cb9b753a9231a9182cd44c (MD5)\n Previous issue date: 2015", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (100 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liikunnanopettaja", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "yl\u00e4koulu", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "tanssik\u00e4sitys", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "tanssinopetus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liikunnanopettajakoulutus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Yl\u00e4koulun liikunnanopettajien k\u00e4sityksi\u00e4 tanssista ja tanssinopettamisesta", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201506182376", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikuntakasvatuksen laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Sport Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2015-06-18T07:57:42Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": null, "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikunnanopettajat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yl\u00e4koulu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tanssi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tanssikasvatus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "opetus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "oppiminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "opettajankoulutus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_46366
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:25Z
main_date 2015-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2015
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/a5b61a55-5f81-46d2-8e4f-8c0d8f4ba229\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201506182376.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2015
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Wallasvaara, Marieela Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta liikunnanopettaja yläkoulu tanssikäsitys tanssinopetus liikunnanopettajakoulutus Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 liikunnanopettajat tanssi tanssikasvatus opetus oppiminen opettajankoulutus
title Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta
title_full Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta
title_fullStr Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta
title_full_unstemmed Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta
title_short Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta
title_sort yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta
title_txtP Yläkoulun liikunnanopettajien käsityksiä tanssista ja tanssinopettamisesta
topic liikunnanopettaja yläkoulu tanssikäsitys tanssinopetus liikunnanopettajakoulutus Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 liikunnanopettajat tanssi tanssikasvatus opetus oppiminen opettajankoulutus
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education liikunnanopettaja liikunnanopettajakoulutus liikunnanopettajat opettajankoulutus opetus oppiminen tanssi tanssikasvatus tanssikäsitys tanssinopetus yläkoulu
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46366 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201506182376
work_keys_str_mv AT wallasvaaramarieela yläkoulunliikunnanopettajienkäsityksiätanssistajatanssinopettamisesta